تحلیل سناتور آمریکایی از تاثیرگذاری جنبش اشغال وال استریت
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

تحلیل سناتور آمریکایی از تاثیرگذاری جنبش اشغال وال استریت

 

خبرگزاری فارس:اکنون سه ماه از آغاز فعالیت و تظاهرات جنبش اشغال وال استریت در آمریکا می گذرد، هدف اصلی این جنبش که نام گروه 99 درصدی را بر خود گذاشته است، از سوی جان مارتی سناتور آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری ساوت ساید پراید، جان مارتی در یادداشت خود در این زمینه آورده است: اگرچه فعالان جنبش وال استریت از سوی برخی محافل به دلیل بیان این ادعا که هدف آنان برای برپایی تظاهرات مشخص نیست، مورد انتقاد قرار گرفته اند، اما به نظر می رسد که اعتراض اصلی آنان به این است که چرا دولت آمریکا تنها منافع جمعیت یک درصدی ثروتمندان را تامین می کند و به 99 درصد دیگر جمعیت آمریکا اهمیتی نمی دهد.

وی در ادامه یادداشت خود می نویسد: شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که اعضای جنبش اشغال وال استریت از دولت انتظار دارند تنها به این 99 درصد توجه داشته باشد، این در حالی است که تمامی نماینده های فعالان جنبش وال استریت به دنبال این هستند که دولت برای تمام جمعیت آمریکا تلاش کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اعضای این جنبش متوجه این نکته شده اند که منافع آنان به یک موضوع اصلی برای بیش از نیمی از کاندیداهای انتخابات آمریکا تبدیل شده است، این مسئله نشان دهنده این است که این جنبش تاثیر گذاری خود را بر روی سیاست های آمریکا داشته است. این در شرایطی است که صدای خشم و اعتراض فعالان این جنبش با قلب و روح میلیون ها آمریکایی عجین شده است و در واقع ناامیدی آنان از رهبران آمریکا دقیقا مشابه ناامیدی مردم آمریکا از اعضای جنبش تی پارتی در این کشور است.

این سناتور آمریکایی در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: اگر جنبش اشغال وال استریت چهار سال زودتر تشکیل شده بود، شاید هرگز جنبشی به نام تی پارتی وجود نداشت. در واقع بسیاری از افرادی که در این جنبش شرکت می کنند، آن‌هایی هستند که احساس می‌کنند از نظر مسائل اقتصادی به آنان بسیار ظلم شده است. در واقع نگرانی این افراد مشکلات اقتصادی آمریکا و بی توجهی دولت به این مسئله است که بر روی زندگی آنان نیز تاثیر منفی گذاشته است.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: تفاوت‌های عمده و بسیاری میان جنبش تی پارتی و جنبش اشغال وال استریت وجود دارد. اما نکته مهم تاثیر گذاری جنبش اشغال وال‌استریت در سیاست داخلی آمریکا است که به دلیل تبعیض و نابرابری اقتصادی برپا شده است.


نظرات شما عزیزان:

یه منتظر
ساعت16:38---8 دی 1390
سلام وب قشنگی داری اگه موافقی تبادل لینک کنیم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها