حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

احتمالا ایران به جای استفاده از رزم ناو و کشتی جنگی، درگیر جنگ سایبری برای اختلال در عبور و مرور کشتی ها از تنگه هرمز شود.
به گزارش وبلاگ مهدی موعود، شبکه بی بی سی خبر داد: جنگ لفظی بین ایران و آمریکابر سر بستن تنگه هرمز بالا گرفته است.

برخی معتقدند حرف های ایران بلوف سیاسی است اما برخی دیگر (از کارشناسان) از امکانات جدید ایران برای اختلال در ترافیک تنگه هرمز می گویند؛ امکاناتی مانند "VTS" یا سیستم کنترل ترافیک دریایی کشتی در بندر شهید رجایی.

" شهریار صیامی" گزارشگر بی بی سی در همین ارتباط اضافه کرد: «همه چشم ها برای بستن تنگه هرمز به سمت نیروی نظامی ایران است. فرماندهان ارتش ایران از توانایی موشک های دریا به ساحل صحبت می کنند.
 
اما امروزه امکانات نظامی و مکان یابی کشتی ها متفاوت از دو دهه پیش است. دستگاهی به نام VTS یا خدمات ترافیک کشتی ها؛ با این دستگاه موقعیت تمام کشتی هایی که از تنگه هرمز عبور می کنند با دقت 5 متر قابل شناسایی است. دستگاه VTS بندر شهید رجایی در بهمن سال 1386 با اهداف تجاری به دست محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران افتتاح شد، اما امروز می تواند کاربردهای نظامی داشته باشد.»

"صیامی" افزود: «دو کانال اصلی عبور کشتی ها در تنگه هرمز با سیستم ترافیک کشتی ها قابل مشاهده است. کشتی ها مانند بازی های کامپیوتری روی صفحه قابل مشاهده هستند و تمام اطلاعات آنها شامل مختصات جغرافیایی، اندازه، نوع کالا و جهت حرکت قابل استخراج است.

ایران می تواند عبور و مرور کشتی ها از تنگه هرمز را با دقت تحت نظر داشته باشد. البته این که ایران تا چه حد بتواند این اطلاعات را جهت مصارف نظامی استفاده کند، مشخص نیست.»

گزارشگر بی بی سی از احتمال جنگ سایبری در ترافیک عبور و مرور کشتی ها در تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تاکید کرد: «احتمالا ایران به جای استفاده از رزم ناو و کشتی جنگی، درگیر جنگ سایبری برای اختلال در عبور و مرور کشتی ها از تنگه هرمز باشد؛ نکته ای که از چشم آمریکایی ها دور نمی ماند چرا که ایران هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با استفاده از دام الکترونیکی به دام انداخت و این ظن تقویت شده که احتمال رویارویی سایبری برای اختلال در ترافیک تنگه هرمز بیشتر از رویارویی متعارف نظامی است.»
 
منبع: جام نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها