اعتراض به حكم فائزه و محاكمه نشدن مهدي هاشمي
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

اعتراض به حكم فائزه و محاكمه نشدن مهدي هاشمي/ رپرتاژ ويژه بي‎بي‌سي براي فائزه هاشمي
 
 
 

 

 

 

 

 

خبر محكوميت فائزه هاشمي به شش ماه حبس و پنج سال محروميت از فعاليت‌هاي سياسي، فرهنگي در حالي روز گذشته اعلام شد كه مقايسه‌ي اين حكم با احكام برخي ديگر از متهمان فتنه، موجب اظهار تعجب بخش‌هايي از افكار عمومي شده است.

رجانيوز، 10 روز قبل، پس از آنكه سرانجام دادگاه فائزه هاشمي در روز سوم دي ماه برگزار شد، در گزارشي به بررسي اقدامات وي در طول فتنه، آن‌هم تنها با استناد به كُدهاي آشكار و نه مسائل پنهاني پرداخت تا بلكه اين مسائل نيز مورد توجه دادگاه رسيدگي كننده قرار گيرد.

با اين حال، حكم صادر شده براي متهم اين پرونده كه در چند مورد از تجمع‌هاي غيرقانوني پس از انتخابات سال 88 از جمله تجمع 25 خرداد، تجمع 26 خرداد مقابل صداوسيما، تجمع 30 خرداد و حتي آشوب خياباني روز عاشورا دوشادوش عوامل منافقين و بهاييت حضور داشته و حاضران را به ادامه آشوب و فتنه‌گري ترغيب مي‎‏كرده است، در مقايسه با احكام صادر شده براي اغلب محكومان فتنه، تفاوت قابل توجهي دارد.

در اين زمينه، انجمن اسلامي دانشجويان شش دانشگاه كشور نيز با انتشار بيانيه‌اي به اين مسئله انتقاد كرد.

در اين بيانيه كه با جمله امام خميني مبني بر اينكه "محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است"، آغاز مي‌شود، با يادآوري فتنه 88 آمده است: امروز بعد از گذشت بیش از ۲ سال از فتنه آمریکایی – اسرائیلی سال 88 که به‌وسیله مهره‌های خود فروخته‌ای همچون موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه و مهدی هاشمی و افراد مرتبط با آنان انجام و باعث شد بخش عظیمی از انرژی، امکانات، امنیت وسرمایه‌های مردم و نظام صرف خنثی نمودن آن شود، متأسفانه شاهد آن هستیم که با دانه درشت‌های فتنه برخورد خاصی نمی‌شود.

انجمن‌هاي اسلامي امضا كننده اين بيانيه از خروج مهدي هاشمي از كشور و نبود اقدام مؤثر براي بازگرداندن وي در طول دو سال گذشته به‌عنوان يك مصداق در تأييد ادعاي خود ياد كرده و ادامه مي‌دهند: مثال بعدی فائزه هاشمی است که علی‌رغم انجام اقدامات متعدد علیه نظام جمهوری اسلامی در فتنه 88 که بارزترین و غیر قابل انکارترین آن که حتی فیلم آن نیز موجود است، حضور در اغتشاشات حرمت شکنانه عاشورای 88 بود که برخوردی در این رابطه با وی نشد.

در ادامه اين بيانيه با طرح اين سؤال كه آيا مي‌توان از این جرم به دلیل انتساب فائزه هاشمي به رئیس مجمع تشخیص نظام است چشم پوشی کرد، از روند محاكمه و حكم صادر شده براي وي نيز انتقاد افزوده شده است: متأسفانه روز گذشته شاهد آن بودیم که بعد از گذشت مدت زمان بسیار، فائزه هاشمی تنها به دلیل مصاحبه با یک سایت ضد انقلاب که یکی از جرم‌های او بوده به دادگاه احضار و تنها به شش ماه حبس و ممنوعیت پنج سال فعالیت سیاسی محکوم شد که برای ما کاملاً روشن است که این حکم نیز بعد از اعتراض وی به دادگاه تجدید نظر کاهش خواهد یافت.

انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان امضاكننده با يادآوري تأكيدات رئيس‏قوه قضائيه مبني بر اجراي مرّ قانون در نشست‌هاي قضايي، پرسيده‎اند: آیا اگر یک فرد عادی هم این جرم‌ها را انجام می‌داد این‌گونه با او برخورد می‌شد.

همچنين در بخش ديگري از بيانيه با استناد به ذكر نام مهدي هاشمي در گزارش كميسيون اصل 90 و محاكمه نشدن وي علي‌رغم گذشت دو سال، آمده است: برای عدم محاکمه فرزندان هاشمی به دلیل انجام اقدامات اثبات شده ضد نظام که برای نمونه در گزارش کمیسیون اصل نود هم در صحن مجلس خوانده شد، چه پاسخی دارد؟

در بخش ديگري از اين بيانيه، اين‌گونه برخورد در قبال دانه‌درشت‌ها، بي‌حرمتي به خواسته 9 دي مردم و موجب تجري فتنه‌گران عنوان و خطاب به رئيس قوه قضائيه آمده است: آیا مر قانون برای تمام افراد به طور یکسان انجام می‌شود؟ آیا اگر همین افراد و هم ردیف‌های این‌ها از شخص خاصی شکایت می‌کردند برای متهم همچنین حکمی صادر می‌شد؟ برای مثال حکمی که برای کاوه اشتهاردی به دلیل شکایت مهدی هاشمی فراری صادر شد، آن هم به دلیل انتشار بیانیه سراسر حق تشکل‌های دانشجويی در جهت دادگاهی کردن مهدی هاشمی به‌حق بود؟

انجمن‌هاي اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌هاي تهران، شریف، شاهد، تربیت مدرس، تربیت معلم تهران و تربیت معلم کرج در پايان تصريح كرده‌اند: ما دانشجویان به عنوان تنها گروه سیاسی درجامعه که هیچ گونه وابستگی به مقام خاصی نداریم و به جز ترس از خدا از هیچ شخصیت، مقامی نمی‌هراسیم و نگرانی‌ای نسبت به از دست دادن فلان میز و پست نداریم، از تمامی دانشگاهیان انقلابی و دین‌دار و رسانه‌هایی که دارای چنین ویژگی‌هایی هستند درخواست می‌کنیم که تا مشخص شدن تکلیف فرزندان آقای هاشمی به عنوان دانه درشت‌های فتنه درصحنه حضور فعال داشته باشند و از هیچ‌گونه اقدام قانونی‌ای فروگذار نکنند و قوه قضائیه نیز با بررسی مجدد پرونده فائزه در رأی صادره برای وی به نحوی مطلوب و با تشدید مجازات تجدیدنظر کند.

در عين حال، راديو بي‎بي‎سي نيز امروز (چهارشنبه) در گفت‎وگويي با "عليرضا نامور حقيقي" (كه در جريان پرونده عباس عبدي به خارج از كشور متواري شد) به‌عنوان تحليل‎گر مسايل ايران، حكم صادره در مورد فائزه هاشمي رفسنجاني را به بحث گذاشت و وي از فائزه هاشمي به‌عنوان زني كه در احياي ارزش زنان ايران، نقش كليدي بازي كرد و يك شخص منحصر به فرد در جمهوري اسلامي ياد كرد.

اين ضد انقلاب فراري در مورد فائزه افزود: وي با استفاده از نفوذ پدرش سخنگوي آن بخش از طبقات متوسط بود كه نگاه متفاوتي به حضور زنان در عرصه هاي مختلف داشتند. فائزه رفسنجاني تا موقعي كه در حوزه ورزش بود، كمتر به حوزه سياست مي پرداخت، حتي موقعي كه نماينده مجلس هم بود، فعاليت شاياني در حوزه سياست نداشت اما پس از اينكه توسط دولت احمدي نژاد از حوزه مسايل ورزشي و المپيك زنان كنار گذاشته شد، وارد حوزه سياسي شد.

نامورحقيقي در ادامه گفت: گفتار سياسي فائزه به‌تدريج راديكال شد و در انتخابات 88، يكي از راديكال‎ترين سخنراني‎ها را داشت. وي در تظاهرات شركت و شعارهاي راديكالي مطرح مي كرد. چند ويژگي وي از جمله واژگاني كه به‌كار مي برد و حوزه‌هايي كه وارد آن‌ها مي شد و همچنين نوع حملات صريح و آشكاري كه به رقباي سياسي خود مي كرد، تقريباً از ديدگاه حاكميت غيرقابل تحمل بود و اگر نفوذ و قدرت هاشمي رفسنجاني نبود، مانند بقيه افراد يا ايشان را دستگير مي كردند يا به هر حال، محدوديت هاي بيشتري را عليه ايشان به كار مي‌بردند.

وي كه به‌عنوان تحليل‌گر بي‌بي‌سي صحبت مي‎كرد، ادامه داد: جدا از اين مسايل كه گفتم، فائزه مورد متفاوتي است كه با شجاعت و صراحت صحبت مي كند و بر خلاف فرزندان ديگر مقامات عالي‎رتبه ايران كه كسي از آن‎ها دستگير نشده، رفتار مي كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها