راهبرد نظامی جدید آمریکا، پایان تجاوز نظامی
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

رئیس‌جمهوری آمریکا سند جدید بازبینی راهبرد نظامی این کشور را منتشر کرد؛ سندی ۸ صفحه‌ای که بنا به اعلام خبرگزاری فرانسه هر گونه عملیات نظامی و تجاوز نظامی آمریکا به دیگر کشورهای جهان را عملا منتفی کرده است.
به گزارش وبلاگ مهدی موعود ،جمهوری آمریکا، روز گذشته بازبینی راهبرد نظامی آمریکا را با تمرکز خاص بر مقابله با قدرت رو به افزایش چین  منتشر کرد.
 
بنا بر این گزارش، طرح جدید رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار آماده شدن برای چالش‌های احتمالی از جانب ایران و چین شده است که مستلزم تقویت نیروی دریایی و هوایی آمریکا است.
 
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود تأکید کرد: طرح جدید بازبینی راهبرد نظامی آمریکا که روز گذشته منتشر شده است، عملا هرگونه عملیات نظامی در آینده مشابه آنچه در عراق و افغانستان صورت گرفته بود را رد می‌کند.
 
این گزارش افزود: بازبینی راهبرد دفاعی آمریکا در حقیقت رویکرد جدیدی را برای ارتش آمریکا در زمان اجرای سیاست‌های ریاضتی در این کشور مهیا می‌کند و این در شرایطی است که دولت "باراک اوباما" آماده می‌شود تا طی ۱۰ سال آینده ۴۸۷ میلیارد دلار کاهش بودجه نظامی آمریکا را اجرا کند.
 
این در حالی است که بودجه نظامی ۶۲۲ میلیارد دلاری آمریکا که چندی پیش از سوی کنگره به تصویب رسید، کاهش چندانی را در مقایسه با بودجه نظامی این کشور در سال‌های گذشته شاهد نبوده است و با وجود فرارسیدن زمان خروج نیروهای آمریکا از عراق و خروج تدریجی از افغانستان بودجه اختصاص یافته به عملیات نظامی در این دو کشور افزایش چشمگیری داشته است.

خبرگزاری آلمان چندی پیش بودجه تصویب شده پنتاگون برای جنگ‌های عراق و افغانستان در سال ۲۰۱۲ را ۱۱۵ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی روز گذشته خود که طی آن راهبرد جدید نظامی این کشور را نیز منتشر کرد، تأکید داشت که کاهش‌های اعمال شده در بودجه نظامی آمریکا به گونه‌ای نخواهد بود که به هزینه تضعیف قدرت نظامی آمریکا تمام شود.
 
اوباما در گفت‌وگو با خبرنگاران در دیدار غیرمنتظره خود از پنتاگون گفت: «با وجود کاهش بودجه صورت گرفته، جهان باید بداند که آمریکا تصمیم دارد تا برتری نظامی خود را در جهان با نیروهای مسلحی که چابک، انعطاف پذیر و آماده برای مقابله با طیف کاملی از تهدیدات هستند، حفظ کند.»
 
رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه این راهبرد جدید به طور فزاینده بر منطقه آسیا- با وجود افزایش نگرانی‌ها از قدرت رو به رشد نظامی چین- متمرکز است، گفت: «آمریکا در حال ورق زدن صفحه‌ای از یک دهه جنگ است.»
 
وی افزود: «ما حضور خود را در منطقه "آسیا-اقیانوسیه" تقویت می‌کنیم و کاهش بودجه این منطقه حساس را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.»

بر اساس این سند راهبردی ۸ صفحه‌ای،ارتش آمریکا در نظر دارد تا با همکاری نزدیک با متحدان این کشور در خاورمیانه، امنیت در خلیج فارس را تضمین کند و مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شود.

غرب و در رأس آن آمریکا مدعی آن است که جمهوری اسلامی ایران مخفیانه در تلاش برای تجهیز به سلاح اتمی است و این در حالی است که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران کاملا غیرنظامی بوده و قصد تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای خود صرفا استفاده‌های غیرنظامی و صلح آمیز است.

این در حالی است که آمریکا به تنهایی بیش از 9 هزار سلاح‌ اتمی در اختیار دارد و تنها کشوری است که از این سلاح علیه بشریت استفاده کرده است.

آمریکا همواره به منظور افزایش فشار بر دولت ایران در راستای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه ایران به تصویب رسانده و از دیگر کشورهای هم‌پیمان خود نیز خواسته است تا این تحریم‌ها را اجرا کنند، اما بسیاری از گزارش‌های منتشر شده، خصوصا از سوی رسانه‌های آمریکایی از این امر حکایت دارد که حتی خود آمریکا نیز معتقد است که بدون ادامه تجارت با ایران، ادامه حیات برای این کشور میسر نخواهد بود.
 
چندی پیش روزنامه "نیویورک تایمز" گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد وزارت خزانه‌داری آمریکا هزاران مجوز محرمانه برای ادامه تجارت شرکت‌های آمریکایی با ایران صادر کرده است. همین امر نشان می‌دهد حتی خود آمریکا نیز تمایلی به اجرای این تحریم‌ها ندارد.
 
در سند بازبینی راهبرد نظامی آمریکا همچنین آمده است: آمریکا آماده است تا زرادخانه‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، با وجود درخواست‌های مکرر از جانب برخی قانونگذاران آمریکایی در خصوص کاهش شمار زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای این کشور، اما در این سند جدید نیز هیچ اشاره‌ای نشده است که چگونه قرار است این کاهش در میزان زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا صورت بگیرد.
 
اوباما در بخش پایانی سخنرانی خود در مقر پنتاگون تأکید کرد: «بودجه نظامی آمریکا در آینده همچنان بسیار بالا است و بسیار بیشتر از مجموع بودجه نظامی ۱۰ کشور نخست جهان از لحاظ هزینه‌های نظامی است.»
 
منبع: فارس
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها