بياتي نيا يک سال محروم شد
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 17 دی 1390برچسب:دوپینگ, :: 17:40 :: نويسنده : مهردادفلاحی

کد خبر : 61296     زمان ارسال : شنبه 17/10/1390 10:43

به دليل استفاده از مواد غيرمجاز

بياتي نيا يک سال محروم شد
 

رييس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال با اعلام نام بازيکن دوپينگي ليگ برتر گفت: محسن بياتي نيا به دليل تخلف به مدت يک سال محروميت از حضور در کليه فعاليت‌هاي فوتبال و اخطار کتبي محکوم شد.


 دکتر احمد هاشميان با اعلام اين که محسن بياتي نيا بازيکني است که آزمايش دوپينگش مثبت اعلام شده است، درباره حکم اين بازيکن گفت: در تاريخ 12 آذر ماه 1390 در ديدار بين تيم‌هاي مس کرمان و مس سرچشمه از اين بازيکن آزمايش دوپينگ به عمل آمد و با اعلام آزمايشگاه کنترل دوپينگ مبني بر مثبت بودن آزمايش اين فرد با ماده «متيل هگزان آمين» اين بازيکن محکوم شد.


 وي در ادامه حکم محسن بياتي نيا را به اين شرح اعلام کرد: نظر به اين که بر اساس اعلام سازمان جهاني مبارزه با دوپينگ، مکمل‌هاي مورد استفاده بازيکنان در ماه‌هاي اخير به شکل گسترده به ماده «متيل هگزان آمين» آلوده شده است، لذا آنچه در رسيدگي به اين پرونده مورد توجه قرار گرفت، اين بود که اغلب بازيکنان قرباني اين آلودگي هستند و اگر چه اين مساله توجيهي براي مثبت شدن تست دوپينگ بازيکنان نيست، ولي از آنجايي که اين ماده جزو مواد خاص محسوب مي‌شود، مطابق آيين‌نامه زماني که اثبات شود، بدون قصد قبلي اين ماده وارد بدن بازيکن شده است، مي‌تواند با تخفيف مجازات روبرو شود.


 هاشميان ادامه داد: به دليل آن که ورود ماده مذکور به بدن بازيکن از طريق مکمل براي اعضاي کميسيون بدوي رسيدگي به تخلفات محرز شده بود، به واسطه اين تخلف محسن بياتي نيا به اخطار کتبي محکوم شد. ضمن اين که به دليل وجود سابقه قبلي و با استناد به ماده 82 آيين‌نامه ملي کنترل دوپينگ فوتبال با عنوان تخلفات متعدد اين بازيکن از تاريخ 7 دي ماه 1390 به مدت يک سال از حضور در کليه فعاليت‌هاي رسمي در فوتبال محروم گرديد. اين بازيکن تا پايان وقت اداري پنجشنبه 15 دي ماه فرصت داشت که نسبت به حکمش درخواست استيناف دهد که با توجه به اين که اين درخواست از سوي بازيکن ارائه نشده است، حکم وي قطعي تلقي و اعلام عمومي گرديد.


 رييس کميته‌ پزشکي فدراسيون فوتبال پس از اعلام راي اين کميته‌ درباره محسن بياتي نيا تاکيد کرد: اين تصور که آلودگي مکمل باعث تخفيف مجازات بياتي‌نيا شده است، غلط است. آنچه در اين پرونده مورد توجه قرار گرفت اين بود که بر اساس گزارش سازمان جهاني مبارزه با دوپينگ مکمل‌ها در سطح گسترده‌اي با ماده «متيل هگزان آمين» آلوده شده‌اند و اين عاملي بود براي اين که وجود اين ماده خاص در اين پرونده مورد توجه قرار گيرد. اگر به جاي اين مکمل ماده ممنوعه ديگري مانند «استروئيدهاي متابوليک» وجود داشت که اغلب مکمل‌ها با اين ماده آلوده مي‌شوند، مجازات بازيکن به هيچ عنوان کمتر از دو سال نبود.


 هاشميان همچنين افزود: بار ديگر تاکيد مي‌کنم که ورزشکاران و مسئولان باشگاه‌ها نبايد از اين حکم سوء برداشت کنند که اگر آلودگي بازيکن از طريق مکمل باشد، مشمول تخفيف مي‌شود ، اين مورد و مورد قبلي که درباره بازيکن داماش گيلان رخ داد، يک استثنا بود و اکنون نيز با توجه به اين که دو مورد از اين نوع دوپينگ مثبت اعلام و به اندازه کافي نيز درباره آن اطلاع رساني شده است، لذا از اين تاريخ به بعد مثبت شدن دوپينگ بازيکنان با ماده «متيل هگزان آمين» به هيچ عنوان مشمول حداقل مجازات نخواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها