انتخابات مجلس دشمن شكن خواهد بود
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 20 دی 1390برچسب:رهبر, :: 13:41 :: نويسنده : مهردادفلاحی

رهبر انقلاب در ديدار علما، فضلا، طلاب و قشرهاي مختلف مردم قم: انتخابات مجلس دشمن شكن خواهد بود

رهبر معظم انقلاب روز گذشته همزمان با سالروز قيام 19 دي، با هزاران نفر از مردم قم ديدار كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح دوشنبه در ديدار هزاران نفر از علما، فضلا، طلاب و قشرهاي مختلف مردم قم در سخنان مهمي حادثه نوزدهم دي قم را مبدا تاريخ تحولات جديد دنيا دانستند و با اشاره به نقش «صبر و بصيرت» در موفقيت هاي مستمر نظام اسلامي، به تبيين دو عامل مهم ناكارآمدي توطئه هاي دشمنان و استمرار زنجيره هاي اقتدار ملت ايران يعني ايستادگي قاطعانه نظام بر اصول، و حضور هوشمندانه مردم در صحنه پرداختند و تاكيد كردند: بر خلاف تصور و تحليل هاي جبهه استكبار، نظام جمهوري اسلامي امروز نه تنها در شرايط شعب ابي طالب نيست بلكه در شرايط بدر و خيبر قرار دارد و به لطف و فضل الهي حضور مردم در انتخابات آينده مجلس به عنوان يكي از مظاهر، دخالت مردم در سرنوشت كشور، حضوري پرشور و دشمن شكن خواهد بود و همه مسئولان و نامزدها نيز وظيفه دارند كه با پايبندي كامل به قانون، زمينه يك انتخابات سالم و رقابتي را بوجود آورند.
در اين ديدار كه همزمان با سالروز قيام مردم قم در نوزدهم دي سال 1356، برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي، اين حركت ماندگار مردم قم را به مثابه جرقه اي در فضاي بشدت خفقان آميز و اختناق آور دوران رژيم ستمشاهي دانستند و افزودند: اين قيام سرآغاز حوادث گوناگون بعدي و سلسله اربعين ها در كشور شد و حادثه نوزدهم دي قم، در واقع زمينه ساز پيروزي انقلاب اسلامي، ايستادگي مردم ايران و شكسته شدن ابهت پوشالي آمريكا و رژيم صهيونيستي، الگو شدن ملت ايران و در نهايت شكل گيري بيداري اسلامي و حوادث مهم و سرنوشت ساز منطقه بود.
ايشان «صبر و بصيرت» را دو عامل مهم براي استمرار موفقيت ها و پيروزي هاي ملت ها برشمردند و خاطرنشان كردند: ملت ايران تجربه بزرگ موفقيت هاي ناشي از بصيرت و صبر را در مقابل چشم ملت هاي ديگر قرار داده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: بصيرت يعني گم نكردن راه و هدف و گرفتار بيراهه ها نشدن و صبر هم به معناي ايستادگي قاطعانه نسل هاي پي درپي در مسير است و هنر انقلاب اسلامي اين بوده است كه مردم در مدت بيش از 30 سال، اين دو عامل را حفظ كرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي تقويت بصيرت و صبر و استمرار موفقيت ها و زنجيره هاي اقتدار ملت ايران در مقابل زورگويي و زياده خواهي هاي جبهه كفر و استكبار را منوط به دو عامل ديگر دانستند و افزودند: ايستادگي قاطعانه هويت جمعي نظام اسلامي بر اصول و منحرف نشدن از آنها و همچنين حضور هوشمندانه مردم در صحنه، موجب مي شود كه هيچ يك از توطئه ها و كيدهاي دشمن تاثيرگذار نباشند.
ايشان با اشاره به تلاش گسترده و متراكم جبهه استكبار به سردمداري آمريكا و صهيونيست ها براي تضعيف اين دو عامل، خاطرنشان كردند: با وجود همه تلاش ها، اين دو عامل همچنان وجود دارد و به لطف خداوند در آينده هم خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر اين دو عامل از هم جدا مي شدند، قطعا، موفقيت هاي نظام اسلامي دچار اختلال مي شد، زيرا اگر مسئولان و مديران نظام مصمم باشند اما مردم در صحنه نباشند، كارها پيش نمي رفت، همانگونه كه اگر مسئولان و مديران نظام دچار ترديد مي شدند، اين موضوع در فهم و درك و تصميم گيري آنان در مقابل لشكر كفر و ضلالت، تاثيرگذار بود و نظام دچار اختلال مي شد و به دنبال آن نيز مردم از صحنه خارج مي شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توسل جبهه استكبار به همه ترفندها و روش ها براي ايجاد رخنه و ترديد در اراده مسئولان و همچنين مايوس كردن مردم، تاكيد كردند: مقامات غربي بارها تكرار كرده اند كه هدف از تحريم ها و فشارها بر ضد ايران، خسته و از صحنه خارج كردن مردم و وادار كردن مسئولان به تجديدنظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه مي كنند و به هدف خود نخواهند رسيد زيرا اين روسياه هاي بد محاسبه گر، تصور مي كنند نظام اسلامي در شرايط شعب ابي طالب است، در حالي كه ملت ايران امروز در شرايط بدر و خيبر قرار دارد.
ايشان افزودند: در شرايطي كه ملت ايران با سرافرازي به بسياري از مراحل پيروزي دست پيدا كرده است و نشانه هاي پيروزي هاي جديد را نيز به چشم مي بيند، جبهه استكبار تلاش دارد با ترساندن مردم و مسئولان از تحريم ها، در اراده آنان اختلال ايجاد و مردم را از صحنه خارج كند، در حالي كه ملت ايران اين راه پرافتخار را با بصيرت انتخاب كرده و براي پيمودن آن مجاهدت فراوان كرده و خون عزيزترين هاي خود را نثار كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي حركت مستمر ملت ايران در مسير رسيدن به قله ها را متوقف ناشدني خواندند و خاطرنشان كردند: دشمن در حالي قصد دارد در عزم و اراده مردم و مسئولان رخنه ايجاد كند كه اقتدار و توانايي هاي امروز نظام جمهوري اسلامي ايران با 20 و يا 30 سال پيش قابل مقايسه نيست و هيمنه ظاهري جبهه استكبار در سالهاي گذشته نيز، اكنون جاي خود را به ضعف و ناتواني روزافزون داده است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اراده مسئولان براي حركت در مسير الهي، دين و سعادت دنيا و آخرت، مستحكم است و مردم نيز همواره پاي ثابت اين حركت عظيم خواهند بود.
ايشان، انتخابات را يكي از عرصه هاي نمايش حضور مردم دانستند و خاطرنشان كردند: از مدتها قبل، از مركز و قرارگاه فرماندهي جبهه كفر و استكبار گرفته تا پادوها و پياده نظام اين جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده اي بكار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس كمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهي، حضور مردم در اين انتخابات دشمن شكن خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه انتخابات موجب نشاط جديد و دميده شدن خون تازه در پيكره نظام اسلامي خواهد شد، افزودند: عرصه انتخابات در كنار اين ويژگي هاي برجسته و مهم، آفت هايي هم دارد كه بايد مراقب بود اين آفت ها پيش نيايند.
حضرت آيت الله خامنه اي انتخابات سال 88 را يادآور بهترين و بدترين خاطره ها دانستند و تاكيد كردند: بهترين خاطره ها، حضور عظيم و خيره كننده چهل ميليوني مردم در پاي صندوق هاي راي بود و بدترين خاطره ها مربوط به «جرزني هاي» سياسي برخي افراد ناباب، نادان و بعضا معاند، در انتخابات بود.
ايشان با تاكيد بر اينكه در هر انتخاباتي ممكن است عده اي معترض باشند، خاطرنشان كردند: در چنين شرايطي، قانون، راه را معين كرده است، اما در انتخابات سال 88 عده اي راه قانون شكني، تحميل هزينه به كشور و مردم، شاد كردن دشمن و اجراي برنامه هاي مورد نظر دشمن را برگزيدند ولي راه به جايي نبردند زيرا مردم در صحنه بودند و تا زماني كه ملت در صحنه است، هيچكس در كشور، نمي تواند، كارهاي خلاف قانون را به پيش ببرد.
رهبر انقلاب اسلامي قضاياي بعد از انتخابات سال 88 را يك تجربه و درس، خواندند و افزودند: انتخابات مظهر حضور مردم و نتيجه آن، مظهر خواست و راي مردم است و همه بايد به آن احترام بگذارند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر لزوم برگزاري انتخاباتي سالم و رقابتي خاطرنشان كردند: رقابت غير از خصومت و تهمت زني متقابل است، رقابت به معناي اثبات خود با نفي ديگران نيست. رقابت، دادن وعده هاي خلاف قانون، براي جلب نظر مردم نيست.
ايشان همه مجريان و مسئولان و نامزدها را به رعايت آداب و شروط انتخابات سالم فراخواندند و افزودند: مجريان برگزاري انتخابات اعم از دولت و وزارت كشور و همچنين شوراي نگهبان بايد تمام تلاش خود را براي امانت داري راي مردم و برگزاري انتخاباتي سالم انجام دهند و همه بدانند هيچ چيزي بالاتر از قانون نيست.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري برگزاري بيش از 30 انتخابات سالم در 32 سال گذشته، خاطرنشان كردند: در انتخابات مختلف، چه در زمان حيات امام(ره) و چه بعد از ايشان، هيچ موردي كه انتخابات را ناسالم كرده و يا نتيجه آن را تغيير داده باشد، وجود نداشته و همان راي و انتخاب مردم، واقع شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه سخنان خود نكاتي را در خصوص نامزدهاي انتخابات گوشزد كردند و از همه مردم خواستند اين نكات را به دقت دنبال كنند.
ايشان افزودند: نامزدها بايد با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند زيرا اگر كساني با هدف قدرت طلبي و بدست آوردن ثروت و يا انگيزه هاي ناسالم ديگر وارد انتخابات شوند، به مردم و كشور خدمت نخواهند كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، ارتباط نامزدها با مراكز ثروت و قدرت را بسيار مخرب دانستند و خاطرنشان كردند: اين، همان شيوه اي است كه در به اصطلاح دموكراسي هاي دنيا بويژه در آمريكا مرسوم است و نامزدها با حمايت مالي كمپاني ها، شركتها و افراد ثروتمند وارد انتخابات مي شوند و بعد از پيروزي در انتخابات نيز وامدار اين افراد هستند و به جاي خدمت به مردم، در جهت منافع صاحبان قدرت و ثروت، قانون وضع مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از بيت المال براي انتخابات را يكي ديگر از نكاتي دانستند كه مردم بايد بشدت در مورد آن حساس باشند.
ايشان افزودند: استفاده از بيت المال در انتخابات اشكال مضاعف دارد، ضمن آنكه هر فردي را هم نمي توان براحتي متهم به اينگونه مسائل كرد.
ايشان مردم را به دقت و حساسيت در انتخاب نامزدها فراخواندند و تاكيد كردند: براي تشخيص درست دو راه وجود دارد: يا انسان خودش تحقيق كند و به نتيجه برسد و يا استفاده از نظرات افرادي كه بين انسان و خدا حجت ايجاد مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي اظهار اميدواري كردند با لطف خداوند و حضور پرشور مردم و انتخاب درست آنان، مجلسي در شأن نظام اسلامي تشكيل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات مجلس را براي ملتهاي اسلامي نيز مهم و تاثيرگذار خواندند و افزودند: به همين دليل است كه دستگاههاي خبيث استكبار اعم از آمريكا، انگليس، صهيونيست ها و ديگران تلاش دارند تا اين انتخابات را مخدوش و براي ملتهاي ديگر مايوس كننده جلوه دهند.
ايشان تاكيد كردند: ملت ايران در زمينه انتخابات و انقلابي بودن، پيشكسوت ملتها است و قطعا نگاه ملتهاي ديگر، به اين انتخابات دوخته شده است.

 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها