اعلام آمادگي ايران براي اجراي مانورهاي مشترك با كشورهاي منطقه
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

امير بي غم در گفت وگو با العالم مطرح كرد
اعلام آمادگي ايران براي اجراي مانورهاي مشترك با كشورهاي منطقه


جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به همكاري هاي گذشته ايران با كشورهاي منطقه در زمينه تمرين هاي امنيت دريانوردي اعلام كرد براي اجراي مانورهاي مشترك با كشورهاي همسايه آمادگي داريم.
امير دريادار غلامرضا بي غم در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: هر تهديدي كه براي ما ايجاد شود، چه در تنگه هرمز باشد و چه در خليج فارس و يا درياي عمان، نيروي دريايي با شدت با آن برخورد مي كند.
وي درخصوص توصيه برخي مسئولان نظامي ايران به عدم بازگشت ناو هواپيمابر آمريكا به منطقه و اظهارات وزير دفاع آمريكا درباره پاسخ اين كشور به ايران در صورت بستن تنگه هرمز و همچنين تصميم انگليس براي اعزام ناو يك پيشرفته به منطقه گفت: ناوهاي آمريكايي كه از قبل در منطقه حضور دارند به نظر من خيلي پيشرفته تر از ناوهاي انگليسي هستند، و حالا يكي به آنها اضافه شود مشكلي ايجاد نمي شود.
وي هدف آمريكا و انگليس از بيان اينگونه مواضع را ناامن كردن منطقه و توجيه حضور بيگانگان دانست و تاكيد كرد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي پاسخ گويي به هر گونه تهديد آماده است و اگر اتفاقي بيفتد ما اين توانايي را داريم كه با شدت با آن مقابله كنيم.
جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش درخصوص مسئله بستن تنگه هرمز در صورت اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران، گفت: در طول دفاع مقدس نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كاملا تنگه هرمز را زير نظر داشت؛ در آن زمان تهديد از سوي حزب بعث بود، و ما با كنترل تنگه اجازه نداديم حتي يك كشتي به مقصد عراق از تنگه هرمز عبور كند، و همه كشتي هايي را كه احساس مي كرديم براي جمهوري اسلامي ايران تهديد است توقيف مي كرديم.
وي ادامه داد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي امروزه به آن آمادگي رزمي و تجهيزاتي و ارتقاي لازم رسيده است كه منطقه تنگه هرمز را كاملا تحت كنترل داشته باشد.
وي با اشاره به همكاري هاي گذشته ايران با كشورهاي منطقه در زمينه تمرين هاي امنيت دريانوردي، گفت: ما در رزمايش هاي قبل هم گفتيم كه حاضريم اين هماهنگي را در رزمايش هاي مشتركي با كشورهاي همسايه انجام دهيم، تا با اتحاد با يكديگر، منطقه را از لوث وجود خارجي ها پاك كنيم.
بي غم در خصوص پاسخ طرفهاي منطقه اي به دعوتهاي ايران براي همكاري براي حفظ امنيت منطقه، گفت: ما منتظر پاسخ هستيم و اميدواريم كه پاسخ بدهند. البته با برخي كشورها روابطي وجود دارد، و حتي در رزمايشها و به خصوص رزمايش اخير بازديد كننده و ناظراني را از كشورهاي منطقه داشتيم.
امنيت تنگه هرمز
در دستان ايران
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران مهم ترين عامل تامين امنيت تنگه هرمز است.
سردار وحيدي پس از جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره احتمال بستن تنگه هرمز از سوي ايران كه در خبرگزاري هاي خارجي منعكس شده است، افزود: نگفتيم تنگه هرمز را مي بنديم، بلكه مسئله اين است كه اگر كسي بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر بيندازد براي همه به خطر مي افتد.
وزير دفاع در پاسخ به سوالي درباره اعزام ناو هواپيمابر انگليس به خليج فارس نيز گفت: اين مسئله چيز مهمي نيست.
نگراني رژيم صهيونيستي
از رزمايش ولايت 90
در پي برگزاري رزمايش ولايت 90 كه هفته گذشته از سوي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد كماكان محافل رژيم صهيونيستي نگراني خود را ابراز مي كنند.
در همين ارتباط، شبكه خبري العالم گزارش داد: گزارشگر كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي درخصوص اين رزمايش گفت كه «نيروي دريايي ارتش ايران در خليج فارس قدرت نمايي كرد. نيروي دريايي ايران موشك هاي رادار گريز و ساحل به درياي «نور» و «نصر» خود را كه قادر به انهدام ناوهاي هواپيمابر است، به نمايش گذاشت».
در همين حال تلويزيون رژيم صهيونيستي بخشهايي از اظهارات اميردريادار حبيب الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درخصوص رزمايش دريايي ولايت 90 را پخش كرد.
سياري گفت: تنگه هرمز بطور كامل تحت سيطره ما مي باشد. امنيت اين منطقه در دست نيروي دريايي ايران است.
گزارشگر اين شبكه صهيونيستي در ادامه گفت: نيروي دريايي ايران در جريان رزمايش ولايت 90، عملكرد واحدهاي كماندو را نيز به نمايش گذاشت.
وي افزود: تهران تهديد كرده است در صورت افزايش سقف تحريم هاي غرب و ايجاد اختلال در روند صادرات نفت ايران، تنگه هرمز را كه محل عبور يك سوم نفت جهان است، خواهد بست.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها