زندگينامه ليونل مسي مرد سال فوتبال جهان
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

کد خبر : 61650     زمان ارسال : سه‌شنبه 20/10/1390 16:39

زندگينامه ليونل مسي مرد سال فوتبال جهان
 

ليونل مسي بهترين بازيکن سال 2011 جهان براي سومين بار پياپي بهترين بازيکن جهان شد و به نوعي در تصاحب توپ طلا هت تريک کرد.

 

    مسی با کسب سومین توپ طلایی به گروه ستارگان فوتبالی که تا به حال سه توپ را کسب کرده اند ملحق شد که متشکل از 'میشل پلاتینی'، 'یوهان کرایف' و 'مارکو فان باستن' است. این در حالی‌ است که فقط پلاتینی توانسته بود سه توپ را بطور متوالی کسب کند.

او توانست به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا برای سومین سال پیاپی دست یابد. مسی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۰۹ نیز این عنوان را کسب کرده بود. لیونل مسی، برای بدست آوردن این عنوان، کریستین رونالدو، بازیکن تیم رئال مادرید اسپانیا و بهترین بازیکن پیشین جهان، و ژاوی، هم‌تیمی خود در بارسلونا را پشت سر گذاشت.

ژاوی که خود پیشتر به عنوان بهترین بازی‌ساز فوتبال سال ۲۰۱۱ انتخاب شده بود درباره مسی گفت:من فکر می‌کنم او تمام رکوردهای موجود را خواهد شکست.

به گزارش پایگاه خبری گل، لیونل اندرس مسی درسال 1987 در روزاریو،‌ سانتافه خاک آرژانتین به ‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه‌وقت بود. او دو برادر بزرگتر از خود به نامهای رودریگو و ماتیاس و یک خواهر به نام ماریا دارد.

اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می‌گردد. جد او، ‌آنجلو مسی در سال 1883 به آرژانتین مهاجرت کرد. لیونل از بچگی عاشق بازی با توپ بود. او از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. او در سال 1995 به نیوولز اولد بویز‌ رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت.

اما در سن 11 سالگی وقتی والدین لیونل مسی، متوجه شدند پسرشان دچار کمبود هورمون رشد است و مطلع شدند که درمان‌های او خیلی گران تمام می‌شود، هرگز فکر نمی کردند باشگاهی به بزرگی بارسلونا قبول کند هزینه‌های درمانی پسر کوچک آنها را بپردازد.

از شانس خوب مسی کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد او آگاه شده ‌بود و مسی و پدرش آماده ترتیب مذاکره با او بودند. رکساچ، بدون کاغذی در دست، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت. بارسلونا پیشنهاد برای پرداخت هزینه‌های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. مسی و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

مسی در دوران نوجوانی درد زیادی را به خاطر تزریق داروهای درمان بیماری خود متحمل شد. با این حال آن دوران سخت با کمک باشگاه بارسلونا پشت سر گذاشته و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.

او به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در 30 بازی 37 گل به ثمر برساند.

مسی اولین بازی رسمی خود را در ترکیب اصلی بارسلونا در 16 نوامبر 2003 موقعی که 16 سال و 145 روز داشت در دیداری دوستانه مقابل پورتو انجام داد. کمتر از یک سال بعد، در 16 اکتبر 2004، فرانک ریکارد، مسی را در بازی مقابل اسپانیول به میدان فرستاد تا اولین بازیش را در لالیگا انجام دهد (در حالی که 17 سال و 114 روز سن داشت).

او تاکنون سومین بازیکن جوان بارسا است که در لالیگا بازی کرده ‌است. جوانترین بازیکنی که در لیگ برای باشگاه به میدان رفته ‌است بویان کرکیچ است که این رکورد را در سپتامبر 2007 به‌دست آورد. وقتی لیونل اولین گل خود را برای باشگاه در برابر آلباسته در تاریخ 1 مه 2005 به‌ثمر رساند، تنها 17 سال و ده ماه و هفت روز سن داشت و همین هم باعث شد که جوانترین گلزن تاریخ بارسلونا در لالیگا شود. البته تا زمانی که کرکیچ با گل زدن روی پاس گل مسی در سال 2007 این رکورد را شکست.

مسی در مورد مربی سابقش فرانک ریکارد گفته است: واقعیت این است که ریکارد عامل اصلی پیشرفت من بود. اعتمادی را که او در موقعی که فقط شانزده یا هفده ساله بودم به من داشت هرگز فراموش نخواهم کرد.

به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی اسپانیا دربیاید اما وی این پیشنهاد را رد کرد. در ژوئن سال 2004 مسی در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر 20 ساله‌های آرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت. در ژوئن 2005 توانست همراه با تیم زیر 20 ساله‌های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد. لیونل با زدن 6 گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را با دیه گو مارادونا مقایسه می‌کردند.

در تاریخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال 2010 منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی می‌تواند با پرداخت مبلغ 150 میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد. این مبلغ 30 میلیون یورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است.

در سال 2005 خوزه پکرمن، لیونل مسی را به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی خود را برابر مجارستان انجام داد. مسی در دقیقه 63 وارد میدان شد؛ اما به فاصله 40 ثانیه از زمین مسابقه اخراج شد. از همین ابتدا معلوم بود پیراهن البی سلسته برای او خوش یمن نیست. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه انجام داد.

وی اولین بازی خود را در جام باشگاه‌های اروپا در تاریخ 27 سپتامبر و در برابر اودنیزه انجام داد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی 2005 را که به بهترین بازیکن زیر 21 سال اروپا داده می‌شود، به لیونل مسی داد. او توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قراربگیرد.

مصدومیت شدید باعث شد مسی به مدت دو ماه از کلیه فعالیت‌های ورزشی دور بماند. به خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی 2006 در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم ملی آرژانتین برای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند.

مسی پس از روماریو (فصل 94-93) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترین دربی اسپانیا هت تریک کند. در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را با مارادونا مقایسه کردند. جانشین همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافت کرد، 62 متر با توپ حرکت کرده 6 نفر از بازیکنان حریف را پشت سر گذاشت و دروازه ختافه را گشود. البته پس از آن گل او یک گل دیگر زد که کاملا شبیه به گل دست خدا مارادونا بود.

تمام کارشناسان ورزشی جهان این گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب «مسیدونا» دادند.

مسی با 200 گل برای بارسلونا از تعداد گل های کوبالا با 194 گل گذشته و در حال نزدیک شدن به رکورد 235 گل سزار رودریگز آلوارز است.

افتخارات:

قهرمانی در رقابت های فوتبال زیر بیست سال جهان 2005

قهرمانی در سوپرجام اروپا 06-2005، 09-2008 و 11-2010

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 06-2005 09-2008 و 11-2010

قهرمانی در لالیگای اسپانیا 06-2005، 09-2008 ٬2010-2009 و 11-2010

قهرمانی در سوپر جام اسپانیا 06-2005، 09-2008، 10-2009 و 11-2010

قهرمانی در کوپا دل ری 09-2008

قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان2009 و2011

افتخارات فردی:

بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال 2005

بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال 2005

بهترین بازیکن جوان جهان 2006

توپ طلایی اروپا 2009و2011

بهترین بازیکن فوتبال جهان 2009 و 2010

بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا 2009 و 2011

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها