کی روش: باید قدرت چهارم آسیا شویم
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:کی روش, :: 14:8 :: نويسنده : مهردادفلاحی

کد خبر : 55744     زمان ارسال : چهارشنبه 18/08/1390 13:31

بايد در مسير مطمئن حرکت و حمله کنيم

کي‌روش: بايد قدرت چهارم آسيا شويم

 

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: تيم من در حال پيشرفت و دستيابي به ثبات است.


  کارلوس کی‌روش که تیمش جمعه هفته جاری در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منامه با بحرین روبه‌رو می‌شود، در گفت‌وگو با سایت فیفا به موارد زیر اشاره کرده است:

* آقای کی‌روش نسبت به مقوله سطح پیشرفت در تیم ملی ایران در شش ماه اول حضورتان چه عقیده‌ای دارید؟

فکر می کنم تیم ما در این مدت پیشرفت زیادی کرده است. از نقطه نظر دفاعی به سازماندهی بیشتری دست یافته‌ایم. بنابراین از ثبات بیشتری برخوردار شده و در مواقعی که به جلو حرکت می کنیم، از توازن لازم برخورداریم. بازیکنان در حیطه دریافت و سرعت کار با توپ کامل تر شده اند به گونه‌ای که اکنون چهره تیمی مستحکم را به خود می گیریم. همیشه فضا برای پیشرفت و ترقی وجود دارد و همین عامل انگیزه‌ای برای هر دوی ما یعنی من و تیم است که سخت کار کنیم تا به سطحی بهتر برسیم.

*چه اهدافی را با تیم ایران ترسیم کرده‌اید؟

هدف کلی من این است که به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کنیم. به این خاطر کار من این است که به بهترین شکل ممکن تیم را آماده کنم و به سطح مورد نظر برسانم. در این راه فدراسیون فوتبال ایران نقطه نظرم را در مورد گزینش آن دسته از جوانانی که به سطح بزرگسالان رسیده‌اند، جویا شده است.

*به لطف پیشرفت نمایان چند ماه گذشته، آیا بازیکنان به اعتماد به نفس بیشتری نسبت به گذشته رسید‌ه‌اند؟

آنها بیشتر از قبل با سیستم بازی مورد نظر خو گرفته و راحت عمل می کنند. به این خاطر بیشتر از قبل ثبات در نمایش‌شان پیداست. ضمن اینکه در این حال مناسبات و ارتباطات در درون تیم به سطحی بهتر رسیده است. همه این عوامل منجر می شود اکنون دل و جرات به خرج داده و در بازی رو به جلو سهیم شوند.

* جواد نکونام به سایت فیفا گفت شما توجه زیادی به پیشرفت روحیه تهاجمی تیم دارید و بازیکنان را تشویق به شرکت در حمله می کنید...

باور دارم بهترین راه برای دفاع این است که توپ را تحت اختیار داشته باشی و در مسیری مطمئن حمله کنی. این که حمله کنی بهتر از آن است که خواسته باشی بازی را تحت کنترل بگیری اما وقتی بازیکنان آماده جانفشانی برای یکدیگر هستند، تنها امکان برای ما در رفتن به جلو و حمله کردن است. هر یک از بازیکنان باید در این زمینه به انجام شرح وظایف خود بپردازند. برای بودن در حملات باید از توازن دفاعی خوبی هم بهره گیرید و تنها از لحاظ روحی در این وضعیت نباشید. یک تیم فقط با حمله کردن موفق نمی شود و اگر آمادگی دفاع کردن مطلوب را نداشته باشد دچار مشکل می‌شود.

* یکی از تغییرات قابل ذکر از زمانی که شما اختیار تیم را در دست دارید، فراخوانی علی کریمی است که بی شک با تجربه ترین بازیکن در مجموعه نفرات تیم شما است. تحت تاثیر عملکرد او هستید؟

نه فقط به خاطر او بلکه حتی به خاطر داشتن جواد نکونام خوشحالم. هر دو اینها صاحب تجربه لازم بین‌المللی هستند. تجربیاتی که در اختیار کل تیم می گذارند. این دو در پست ‌های تاثیرگذار و کلیدی در تیم حضور دارند. کمبود تجربه بین المللی چالش بزرگی در تیم ملی است که البته علی کریمی و جواد نکونام با حضورشان سعی در کم کردن آن با انتقال داده‌های خود به جوانان دارند.

*از بابت قدرت خلاقیت تیموریان و نکونام در سیستم ۳-۳-۴ تیم خود خوشحال هستید؟

به خاطر کار درجه ‌اولی که هر دوی اینها انجام می دهند و همینطور گروهی دیگر از هافبک‌هایم مثل قاسم حدادی و مجتبی جباری خوشحال هستم.

*به عنوان یک مربی که دنبال کشف استعدادهای جوان است، نظر شما در مورد کریم انصاری فرد، محسن مسلمان و احسان حاج صفی که همگی آنها در محدوده ۲۰ سالگی هستند، چیست؟

این گروه از بازیکنانی که نام بردید، در کنار سایر بازیکنان جوان در حال تجربه‌اندوزی در تیم المپیک و زیر ۲۱ ساله‌ها هستند. این گروه را سریع انتخاب کردیم تا از طریق تنها راه ممکن برای تجربه اندوزی در سطح بین المللی یعنی بازی در تیم ملی به آنان فرصت حضور دهیم.

*با توجه به این که تیم ایران در حال پیشرفت است، در مقایسه با تیم‌های درجه اول آسیا همچون ژاپن، استرالیا و کره جنوبی چه شانسی را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ قائل هستید؟

شما نمی توانید با بهترین تیم‌های جهان رقابت کنید اگر نتوانید با بهترین‌های آسیا بازی کنید. هدف ما این است که با بهترین‌ها روبه‌رو شویم و به تدریج با دیگر بزرگان دیدار کنیم. قاره آسیا اکنون صاحب سه تیم بزرگ به اسامی استرالیا، ژاپن و کره است. ما باید سخت کار کنیم تا به عنوان چهارمین قدرت مورد پذیرش واقع شویم. هدف ما به این خاطر برای آینده ای نزدیک است. برای این منظور می خواهیم با بهترین‌های جهان دیدار کنیم.

*میزان شناخت شما از فوتبال قاره آسیا به یک سال حضور در تیم ناگویا گرامپوس ایت ژاپن و دو سال کار در امارات بیش از یک دهه قبل مربوط می شود. اکنون به طور کلی سطح فوتبال قاره آسیا را چگونه ارزیابی می کنید؟

به طور کلی آثار پیشرفت زیادی در فوتبال قاره نمایان شده اما میان کلاس و سطح بازی کشورهای آسیایی فاصله زیادی موجود است. من گروهی از کشورها را در حال پیشرفت سریع می بینم ولی آسیا از کمبود سازماندهی رنج می برد. البته در سال‌های اخیر تیم‌های بیشتری نسبت به قبل بخت رقابت و حضور در جام ها را یافته اند. فکر می کنم آسیا با کمبود ستارگانی با کلاس جهانی که با دیگر رقبای بزرگ بین المللی رقابت کنند، مواجه است.

*در مورد عملکرد تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۰ چه نظری دارید؟

از نظر من پرتغال خیلی خوب کار کرد. ما فوتبالی خوب و تاثیرگذاری را ارائه کردیم. نباید از خاطر برد که در چه گروه سختی قرار داشتیم. گروهی که در آن سه تیم بزرگ برزیل، ساحل عاج و پرتغال حضور داشتند که برای دو سهمیه صعود از گروه رقابت می کردند اما در نهایت ما در کنار برزیل مجوز صعود دریافت کردیم.
برد پرگل ما مقابل کره شمالی به نظرم هیجان انگیزترین دیدار جام بود. از بخت بد ما در دور دوم با اسپانیا فاتح جام روبه رو شدیم. دیداری که خیلی ها اعتقاد داشتند باید در نیمه نهایی یا حتی فینال رخ می داد. به هر حال آن ‌جدال مصافی بزرگ بود اما در نهایت اسپانیا برنده شد. آنها با شایستگی فاتح جام جهانی شدند.

* کریستیانو رونالدو تا چه اندازه برای تیم پرتغال مهم است؟

اگر بازیکنی به سطح رونالدو یا فیگو برسد، می تواند سرنوشت یک بازی را عوض کند. البته این گونه بازیکنان هیاهوی زیادی دارند و برای تیم ملی مهم هستند. اکنون بازیکنان معدودی در سطح جهان هستند که پس از پشت سر گذاشتن یک فصل کاملا پرفشار و سخت همچنین همراه با مصدومیت‌های فراوان می توانند کاملا پرتوان و باثبات در یک دوره جام جهانی شرکت و در آن جام قدرت خلاقیت خود را نمایان کنند. -

حال باید از خود سوال کرد فوتبال ما که تا چند سال پیش در آسیا آقای میکرد چه شده که آقای کی روش میگوید باید چهارم آسیا شویم؟ 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها