شاهزاده سعودی بار دیگر جامعه عربستان را به باد انتقاد گرفت
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

 

شاهزاده سعودی بار دیگر جامعه عربستان را به باد انتقاد گرفت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوطن، "بسمه بنت سعود"، برادرزاده پادشاه عربستان در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی پلیس مذهبی عربستان را به انحراف از وظیفه اصلی خود متهم کرد و گفت دین اسلام آیینی مبتنی بر رهایی از قومیت‌گرایی و سلطه‌گرایی است.

برادر زاده پادشاه عربستان گفت: پلیس مذهبی سعودی که "هیئت امر به معروف" خوانده می‌شود، با تبلیغ افکار و اندیشه‌های نادرست، تأثیر بسیار منفی و بدی بر اذهان سعودی‌ها گذاشته است.

شاهزاده بسمه با بیان این‌که این افکار و اندیشه‌ها شیوع بیماری‌های روانی مانند افراطی‌گری را در جامعه عربستان به دنبال داشته است، بار دیگر تاکید کرد: وی شورشی و یا مدعی اصلاح و تغییر نیست، اما نمی‌تواند از مسئولان امر انتقاد نکند که موجب این همه مشکل در کشور شده‌اند.

برادر زاده پادشاه عربستان تاکید کرد: دموکراسی و آزادی در رژیم‌های عربی از طریق اصلاح اداره سیستم‌های اجتماعی امکان پذیر است، زیرا سیستم‌های کنونی جوامع عربی را به سمت تروریسم و افراطی‌گری سوق می‌دهند.

وی گفت: باید میان اصلاحات سیاسی و اصلاحات اجنماعی در رژیم‌های عربی تمایز قائل شد و اصلاحات اجتماعی را بر اصلاحات سیاسی مقدم شمرد.

شاهزاده بسمه افزود: در اصلاحات اجتماعی باید اجازه رشد و اصلاح افکار و اندیشه‌ها را داد، کاری که امپراطوری‌ها و حکومت‌های پیشین اسلامی انجام می‌دادند و رهآورد آن تربیت صدها اندیشمند و فیلسوف و حکیم و دانشمند در جهان اسلام بود که افکار و اندیشه‌های خود را به غرب صادر می‌کردند.

وی درباره انقلاب‌هایی چون مصر که در آن اسلام‌گرایان به پیروزی رسیدند، گفت: در این انتخابات آنچه مهم می‌نمود، این بود که مردم خواست و اراده خود را بیان کردند و کسانی‌ را که می‌خواستند، انتخاب کردند و امیدواریم در تمام کشورهای عربی مردم بتوانند خواسته خود را به منصه ظهور برسانند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها