جزئيات اخلال تيم سابق مديريتي دانشگاه آزاد در تعيين رئيس جديد
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

هاشمي براي تغيير نكردن جاسبي سنگ تمام گذاشت اما نشد!
جزئيات اخلال تيم سابق مديريتي دانشگاه آزاد در تعيين رئيس جديد

جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد شب گذشته در حالي به پايان رسيد كه علي‌رغم انتخاب فرهاد دانشجو به‌عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد، عبدالله جاسبي رئيس سابق اين دانشگاه در جمع خبرنگاران مدعي شد كه اين جلسه بدون جمع‌بندي به نتيجه رسيده و تكليف رئيس جديد مشخص نشده است.

به گزارش رجانيوز، در حالي كه قرار بود تكليف رئيس دانشگاه آزاد بر اساس دستور شوراي عالي انقلاب فرهنگي به وزير علوم، در روز 30 آذر ماه تعيين شود، در جلسه چهارشنبه (30 آذر)، تيم مديريتي دانشگاه آزاد، اجازه طرح بحث در اين زمينه را نداد و آقاي هاشمي رفسنجاني بر انتخاب رئيس هيئت امنا در اين جلسه اصرار كرد كه اكثريت اعضاي داراي حق رأي براي انتخاب رئيس، علي‌رغم مخالفت با اين تصميم، به‌دليل مغايرت با نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي، به احترام وي، از نظر خود عدول كردند و هاشمي با شش رأي از مجموع 10 رأي به‌عنوان رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد انتخاب شد.

اما در حالي كه در جلسه 30 آذر مقرر شد كه تكليف رئيس دانشگاه آزاد در جلسه سه هفته بعد (21 دي) مشخص شود و در اين فاصله نيز رزومه گزينه‌هاي رياست دانشگاه آزاد به اعضاي هيئت امنا تقديم شود، در جلسه عصر روز گذشته (چهارشنبه) بار ديگر آقاي هاشمي و برخي از اعضاي متمايل به وي، اقدام به مخالفت با تعيين رئيس جديد كردند كه با واكنش ساير اعضا مواجه شد.

در ابتداي اين جلسه، كامران دانشجو وزير علوم كه از طرف شوراي عالي انقلاب فرهنگي مأمور تشكيل اين جلسه بود و اساساً بنا بر مصوبه اين شورا، رياست جلسه را برعهده داشت، گفت كه در فاصله 20 روز گذشته رزومه گزينه‌هاي پيشنهادي را براي اعضاي هيئت امنا ايميل كرده و در اين جلسه نيز نسخه‌اي از آن را مجدداً‌ به آن‌ها ارائه و به‌طور خلاصه در مورد سوابق هر يك از اين افراد توضيح داد.

اما هاشمي رفسنجاني در مخالفت با تعيين رئيس دانشگاه آزاد در اين جلسه گفت: بايد هر يك از گزينه‌هاي پيشنهادي رياست دانشگاه آزاد را در جلسات آينده دعوت كرده و برنامه‌هاي‌شان را بشنويم، بعد تصميم‌گيري كنيم.

در اين بخش از جلسه، ميان اعضا بحث در گرفت و پنج نفر از اعضا (حجت‌الاسلام و المسلمين محدمديان، كامران و فرهاد دانشجو، مرضيه وحيد دستجردي و فريدون عزيزي) رأي خود را به‌طور مكتوب مبني بر موافقت با رياست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد اعلام و تأكيد كردند كه بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مصوبه جلسه گذشته هيئت امناي دانشگاه آزاد، بايد تكليف رئيس در همين جلسه مشخص شود.

پس از برگزاري نماز جماعت، جلسه ادامه يافت كه هاشمي ابتدا با حالت قهر در جلسه حاضر نشد اما محمديان از وي خواست كه در جلسه حضور يابد و نظرش را بگويد. هاشمي به جلسه آمد و بار ديگر گفت كه در اين جلسه نبايد رئيس دانشگاه آزاد مشخص شود و بايد گزينه‌ها در جلسه حاضر شوند و برنامه‌هاي‌شان را بشنويم. سيد حسن خميني نيز در حمايت از نظر هاشمي خطاب به اكثريت اعضا گفت كه شما من را از قم به اينجا آورده‌ايد، در حالي كه از قبل تصميم خود را گرفته‌ايد.

در اين بخش از جلسه، جاسبي در حالي كه بر اساس مصوبه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي حق رأي نداشت، اظهارنظر كرد و با بيان اينكه "آيت‌الله هاشمي رئيس همه‌ي ما هستند" از هاشمي خواست كه به‌عنوان رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد، او را تا سه ماه ديگر به‌عنوان سرپرست ابقا كند تا در جلسات آينده گزينه‌ها را بررسي كنيم.

در واكنش به اين اظهارنظر، حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تأكيد كرد كه اگر لازم باشد، ما تا ساعت يك نيمه شب هم كه شده اينجا مي‌مانيم تا گزينه‌ها را بررسي كنيم.

با توجه به اينكه، غلامعلي افروز و كريم زارع كه گزينه‌هاي مورد نظر تيم مديريتي دانشگاه آزاد بودند از قبل دعوت شده بودند اما بيرون از جلسه حضور داشتند، اكثريت اعضاي هيئت امنا تأكيد كردند كه تنها گزينه‌ي ما فرهاد دانشجو است و حاضر هستيم تا هر ساعتي كه اين جلسه ادامه يابد، سه گزينه‌ي موجود را بررسي كنيم.

با اين حال، آقاي هاشمي با اين پيشنهاد نيز موافقت نكرد. در عين حال، كامران دانشجو به‌عنوان مأمور تشكيل جلسه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به رأي اكثريت (پنج نفر از مجموع 9 عضو داراي حق رأي)، اعلام كرد كه فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد است و براي بررسي در جلسه بعدي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، به اين شورا معرفي خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها