قتل عام شیعیان اهل بیت (ع) در حمص سوریه
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

قتل عام شیعیان اهل بیت (ع) در حمص سوریه

در مناطق مختلف شهر حمص، به ویژه در دو روستای دیر بعلبه و القصیر، شماری از زنان شیعه را ربوده، به آنان تجاوز کرده، و آنان را کشته و پیکرشان را قطعه قطعه کرده اند ..

به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که طی چند وقت اخیر بر اساس یک طرح و برنامه ریزی هدفمند، قتل عام پیروان اهل بیت علیهم السلام در شهر حمص در شمال سوریه که در حال حاضر پناهگاه نیروهای نفوذی شبکه تروریستی القاعده و فتنه گران در سوریه است، آغاز شده است.

در همین راستا سازمان بین المللی دفاع از حقوق شیعیان موسوم به shia rights watch با انتشار گزارشی، از جزئیات این طرح و برنامه ریزی هدفمند برای قتل عام شیعیان پرده برداشت. این سازمان در نامه ای چنین نوشت:

انا لله وانا الیه راجعون ..
در برهه ی زمانی اخیر اوضاع در شهرهای سوریه، به ویژه شهر حمص که به دلیل داشتن حدود 54 روستا و بخش و وجود جمعیت قابل توجهی از شیعیان در آن منطقه، با آمار بیش از هشتاد هزار نفر از دیگر مناطق متمایز است. در چنین شرایطی گروه ها و مخالفان شیعیان موجود در حمص که در قبایل، عشایر و کشاورزان منطقه و دیگر طبقات رخنه کرده اند، شیعیان موجود در شهرک ها و مناطق حاشیه ای این شهر را هدف قرار داده اند.

از جمله اقداماتی که این گروه ها در دو ماه ذی حجة الحرام 1432 و محرم الحرام 1433ق (آبان و آذر سال جاری) بر ضد شیعیان آن سامان انجام داده اند به شرح زیر است:

1. شیعیان ساکن حیُّ البیاضه، وادی ایران، جورة العرایس و دیگر مناطق را از محل سکونتشان اخراج کرده و انبوه شیعیان را کشته یا ربوده اند.

2. به روستاهای کوچک شیعه نشین حمله برده و به منظور مجبورکردن ساکنان آن به ترک محل سکونتشان، برخی از روستاییان را شکنجه کرده، شماری دیگر را کشته اند؛

3. به خانه های شیعیان شبیخون زده، اموال آنان را غارت و خانه هایشان را ویران کرده و به آتش کشیده اند؛

4. شیعیان ربوده شده و آن دسته از شیعیان را که بر سر راه خود می یافتند به شکلی ددمنشانه کشته و پیکرشان را مثله کرده اند؛

5. در مناطق مختلف شهر حمص، به ویژه در دو روستای دیر بعلبه و القصیر، شماری از زنان شیعه را ربوده، به آنان تجاوز کرده، و آنان را کشته و پیکرشان را قطعه قطعه کرده اند؛

6. در تاریخ 10/12/2011 میلادی (19/9/1390) حدود چهارصد مسلح به روستای شیعه نشین المکرمیه حمله برده، بیش از دوازده خانواده را به ترک خانه و کاشانه شان وادار کرده اند؛

7. با سلاح های سنگین، مانند آر پی جی و خمپاره کوی العباسیه و جز آن را مورد حمله قرار داده اند؛

8. بیش از 1200 خانوار از خانه های خود بیرون رانده شده اند؛

9. آقای دکتر عماد سرور که به مذهب تشیع گرویده بود و برادرش نویسنده ی کتاب نجات ابوطالب از سوی جریان سلفی ترور شدند؛

10. یک وهابی با هفت تیری که به همراه داشت پنج تن از دانشجویان دانشگاه دمشق را کشت.

باید توجه داشت که اوضاع امنیتی در استان حمص به شدت خطرناک است و بنابر آخرین آمارها بیش از پنجاه هزار مسلح در آن جا حضور دارند و بدون استثنا همه روزه در این منطقه افرادی از شیعیان کشته، ربوده و مفقود و خانواده هایی از خانه و کاشانه شان رانده می شوند.

سازمان بین المللی دفاع از حقوق شیعیان - واشنگتن


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها