هاشمی: انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد غیرقانونی بود!
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

هاشمی: انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد غیرقانونی بود!
بازتاب اظهارات هاشمی رفسنجانی در رسانه های معاند نظام*سند / ادعای هاشمی مبنی بر تقلب در دانشگاه آزاد در صدر اخبار رسانه های ضد انقلاب *سند
ادعای اکبر هاشمی رفسنجانی مبنی بر غیر قانونی بودن انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد بازتاب گسترده ای در رسانه های اپوزیسیون جمهوری اسلامی داشت.

ادعای اکبر هاشمی رفسنجانی مبنی بر غیر قانونی بودن انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد بازتاب گسترده ای در رسانه های اپوزیسیون جمهوری اسلامی داشت.

به گزارش جام نیوز، سایت بی بی سی پنج شنبه 12 ژانویه( 22 دی) تیتر اول اخبار خود را به اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اختصاص داد، این سایت انگلیسی در این باره چنین نوشت: «اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ایران، نحوه انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید این دانشگاه را غیر قانونی می‌داند.»
بی بی سی در پایان سعی کرد هدف از اجرای مصوبه قانونی شورای انقلاب فرهنگی درمورد وضعیت دانشگاه آزاد و ریاست آن را غرض ورزی سیاسی تلقی کند، بر همین اساس در پایان مدعی شد: «تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر ترکیب هیأت امنای دانشگاه آزاد، تلاشی برای کاستن از نفوذ اکبر هاشمی رفسنجانی و نزدیکان او در این دانشگاه تلقی شده بود.»
سایت ارگان خبری وابسته به سازمان سیا نیز تیتر اول خود را به اظهارات اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی و عبدالله جاسبی در مورد انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد، اختصاص داد و نوشت: « اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، گفته است نحوه انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد «غیر قانونی» و «فاقد اعتبار» است. عبدالله جاسبی، رئیس فعلی دانشگاه آزاد نیز در مورد خبر اعلام انتصاب فرهاد دانشجو پس از جلسه روز گذشته گفته بود: «اعلام انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس دانشگاه بدون مصوبه رئیس هیات امنا از سوی برخی از اعضا اعلام شده است و با توجه به این که انتخاب فرهاد دانشجو به تایید آیت الله هاشمی رفسنجانی نرسیده است، این جلسه جمع‌بندی و مصوبه قانونی نداشته است.»
جنجال بر سر دانشگاه آزاد اسلامی پس از آن بالا گرفت که هیات امنای آن در هفتم شهریور سال 1388 در بیانیه ای اعلام کرد که «همه اموال منقول و غیر منقول دانشگاه آزاد اسلامی وقف شده است.» این اقدام دانشگاه آزاد واکنشی به تحرکات دولت محمود احمدی‌‌نژاد برای در اختیار گرفتن کامل این موسسه بزرگ دانشگاهی بود. محمود احمدی نژاد در آبان سال 1385 دانشگاه آزاد را تهدید به «اقدام انقلابی» کرد و یک ماه پس از آن اکبر هاشمی رفسنجانی، به صراحت از «برخی موذی‌گری‌ها» و «شرارت‌ها» علیه این دانشگاه سخن گفت.
خبرگزاری موسوم به موج سبز که وابسته به جریان فتنه است نیز با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی، عبدالله جاسبی اظهار داشت: «اقدام دانشگاه آزاد واکنشی به تحرکات دولت محمود احمدی‌‌نژاد برای در اختیار گرفتن کامل این موسسه بزرگ دانشگاهی است.»
سایت صهیونیستی بالاترین، سحام نیوز، کلمه نیزهرکدام جداگانه با رویکرد تخریب نظام و دولت، اظهارات هاشمی رفسنجانی در این زمینه را بازتاب دادند.
سایت جـــرس وابسته به عطاء الله مهاجرانی که اکنون مقیم لندن است، ضمن حمایت از هاشمی رفسنجانی و عبدالله جاسبی نوشت: «در اولین واکنش به اعلام انتصاب فرهاد دانشجو به ریاست دانشگاه آزاد، که با تلاش دولتی ها صورت گرفت، هاشمی رفسنجانی، رئیس هیأت امنای آن دانشگاه، این روند را "غیر قانونی" خواند و طی بیانیه ای که از سوی دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد صادر شد، این نحوه اقدام "غیر قانونی و فاقد اعتبار" ذکر شد.»
گفتنی است یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور از ابتدای دولت نهم، اصلاح روند مدیریتی دانشگاه آزاد بود که در چند مرحله نسبت به این کار اقدام شد و در نهایت به‌دلیل برخی تهدیدها در سال 87، این روند اصلاح، موقتاً متوقف شد. اما از سال 88، شورای عالی انقلاب فرهنگی مجدداً‌ اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد را در دستور کار قرار داد و در بهار 89، اساسنامه جدید را نهایی و تصویب کرد.
در این میان، تیم مدیریتی دانشگاه آزاد نیز برای از دست ندادن این پایگاه مهم خود که عملاً برای هاشمی و نزدیکانش تبدیل به یک حزب بزرگ و سیاسی با کارکردهای متنوع شده بود، حتی اقدام به ارائه طرح وقف دانشگاه آزاد کرد و در روزهای پایانی تیر ماه 89 که بعداً برخی از نمایندگان از آن به‌عنوان "یکشنبه سیاه مجلس" و یکی از منفی‌ترین نقاط کارنامه مجلس هشتم یاد کردند، ظرف کمتر از چند ساعت به وقف اموال این دانشگاه که بالغ بر 250 هزار میلیارد تومان بود، رأی داده شد تا در نتیجه این طرح، اختیار از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ورود و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد سلب شود.
به‌دنبال تصویب این طرح، تجمع دانشجویی مقابل مجلس برگزار شد و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز از این مصوبه به‌شدت انتقاد کردند. رهبر معظم انقلاب نیز یک هیئت فقهی و حقوقی را به سرپرستی رئیس قوه قضائیه مأمور بررسی وقف دانشگاه آزاد کردند. این هیئت فقهی- حقوقی پس از چند ماه بررسی اعلام کرد که وقف این دانشگاه از لحاظ شرعی و قانونی اشکال دارد و رهبر معظم انقلاب نیز این رأی را ابلاغ فرمودند تا پرونده وقف 250 هزار میلیارد تومانی دانشگاه آزاد بسته شود.
در عین حال، مقام معظم رهبری دستور اصلاح مواد 5 و 10 اساسنامه‌ای را هم که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده بود، صادر کردند تا اصلاح اساسنامه در مسیر اصولی خود به پیش برود.
سرانجام در بهار سال جاری، اساسنامه دانشگاه آزاد نهایی و اعضای هیئت امنای این دانشگاه نیز در شهریور ماه با معرفی و ابلاغ سه نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت امنای دانشگاه آزاد قطعی شدند تا دیگر بهانه‌ای برای اصلاح و تغییر مدیریت فعلی این دانشگاه وجود نداشته باشد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها