حالا كه ايران در عراق و لبنان مات‌مان كرد، در توطئه كم نمي‌گذاريم!
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

افشاي توطئه‌هاي جديد عربستان عليه ايران به نيابت از امريكا/
حالا كه ايران در عراق و لبنان مات‌مان كرد، در توطئه كم نمي‌گذاريم!

 

 

 

عربستان سعودي در طي سه، چهار ماه اخير و در پي شكست طرح‌هايش در لبنان و عراق به نيابت از امريكا وارد فاز "تنش‌زايي" در قبال ايران شده است. در اين زمينه اطلاعات منتشر شده در روزنامه عراقي البينة نشان مي‌دهد كه اين تنش‌ها كاملاً هدف‌مند طراحي و اجرا مي‌شود و اين‌طور نيست كه فضاسازي‌هايي مانند ادعاي طراحي ايران براي ترور سفير عربستان يا تلاش براي جايگزيني نفت ايران و اعمال تحريم‌هاي نفتي به‌طور اتفاقي انجام شود.

به گزارش رجانيوز، روزنامه عراقی البینة به نقل از منابعی از داخل عربستان سعودی اعلام کرد که ملک عبدالله پادشاه این کشور شخصاً پرونده عراق را مدیریت می کند و اخیراً از امیر بندر بن سلطان دبیرشورای‌عالی امنیت ملی و سعود الفیصل وزیر امور خارجه خواسته است از همه امکانات کشور برای مواجهه با ايران استفاده كنند و در این میان، موضوع لبنان و عراق را در اولویت قرار دهند.

بر اساس اعلام این منبع، ملک عبدالله در جلسه داخلی با مسئولان ارشد کشور به نکات مهمی اشاره کرده است از جمله اينكه عربستان سعودی در جریان جنگ ایران و عراق، 20 میلیارد دلار به صدام کمک کرد و اگر کمک های مالی ریاض نبود، شیعه در سال 1982 و عملیات آزادسازی خرمشهر یا 1991 و انتفاضه شعبانیه قدرت را در عراق به‌دست می گرفت. همچنين، ریاض 40 میلیارد دلار در جنگ خلیج فارس و پایان دادن به اشغال کویت توسط صدام هزینه کرده است.

عبدالله در این جلسه سری می گوید: «من اکنون به شما می گویم که آماده‌ام 250 میلیارد دلار هزینه کنم تا مانع ارتقاي جایگاه شیعه در عراق شوم که خطری برای حکومتم است.»

برخی طرح های خطرناک ملک عبدالله در این زمینه برای مقابله با ایران و عراق نيز عبارت‎است از "مسلح كردن تعدادي از گروه های سیاسی؛ بهره برداری و فشار به حاکمیت بر اساس قدرت سلاح"، "حمایت مالی گروه های معارض عراقی از جمله العراقیة که با امريكا روابط خوبی دارند"، "کمک مالی و راهبردی به گروه‌های کُرد ضد انقلاب ایرانی و منافقین"، "کمک به گروه ها و افراد خاص که به‌دنبال اهداف قومی یا مذهبی هستند (مانند کمک به ریگی)"، "راه اندازی تبلیغات علیه شیعه و درگیر ساختن مذهبی (راه اندازی تلویزیون های فارسی زبان وصال، نور و کلمه)"

عصبانيت عربستان عليه ايران در حالي است كه جمهوري اسلامي بر اساس اصل حسن هم‌جواري با همسايگانش همواره معتقد بوده كه درگير شدن با همسايگان خط مورد نظر امريكا و رژيم صهيونيستي است و نبايد پازل امريكا را با درگيري با اين كشورها تكميل كرد.

اين در حالي است كه حكومت سعودي، به‌ويژه در يك سال اخير پس از شكست خوردن طرح‌هايش در لبنان (سقوط كابينه حريري به‌عنوان مهره عربستان و غرب و روي كار آمدن ميقاتي به‌عنوان گزينه حزب‌الله) و عراق (تشكيل دولت مالكي) كه به ايجاد نفرت در ميان مردم اين كشورها از عربستان نيز منجر شده است، احساس رقابت بيشتري با ايران مي‌كند.

همچنين تحولات بيداري اسلامي و پناه دادن حكومت سعودي به ديكتاتورهاي فراري نيز موجب افزايش نفرت بحريني‌ها، مصري‌ها و يمني‌ها از اين رژيم شده است.

در عين حال، حمایت از تروریست‌ها و گروهك‌هاي مخالف ايران، نشان دهنده ناتوانی عربستان در اتخاذ یک راهبرد در حد حتي یک کشور متوسط است و عمل كردن به‌عنوان یک گروهک فشار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها