کشورهای دارنده ناو هواپیما بر
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:ناو هواپیما بر, :: 1:43 :: نويسنده : مهردادفلاحی

ناو هواپیمابر یک است که برای حمل کردن و پوشش دادن هواپیما‌ها و هلیکوپترهای جنگی طراحی شده‌است و به عنوان یک فرودگاه شناور عمل می‌کند، و اینگونه هواپیماها می‌توانند بدون

ناوهای هواپیما بر امروزی معمولاً دارای نیروگاه هسته‌ای برای تامین انرژی مورد نیازشان هستند، که به آنها اجازه می‌دهد مدت‌ها دور از آشیانه بی نیاز از سوخت گیری بمانند.

ناو هواپیمابر یک جنگ‌افزار بسیار گران‌قیمت است که بهای آن گاه تا ۴٫۵ میلیارد دلار می‌رسد. از این رو در سال ۲۰۱۱ تنها ۲۲ ناو هواپیمابر در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۱۱ ناو متعلق به ایالات متحده آمریکا. هر دو کشور اسپانیا و ایتالیا دارای ۲ تا ناوند و هفت کشور روسیه، بریتانیا، فرانسه، هند، برزیل، تایلند و چین هر کدام یک ناو هواپیمابر در اختیار دارند. ژاپن (۲۰ ناو)، کانادا (۳ ناو)، استرالیا، (۳ ناو)، آرژانتین(۲ ناو) و هلند (۱ ناو)، هم در گذشته صاحب ناو هواپیمابر بودند. استرالیا نیز برنامهٔ ساخت دو ناو را در دست اجرا دارد.

در اوایل سدهٔ ۲۱ ناوهای هواپیمابر در سرتاسر جهان گنجایش حمل ۱۲۵۰ هواپیما را داشتند.

ناوهای هواپیمابر معمولاً با چند کشتی دیگر به صورت گروهی حرکت می‌کنند. این کشتی‌ها می‌توانند تجهیزات پدافندی یا برای هواپیماها را تأمین کنند. معمولاً چند کشتی دیگر وظیفه محافظت از ناو اصلی را دارند مانند یا .

ناو

نظرات شما عزیزان:


پيوندها