سرزمینهای اشغالی در تیررس موشکهای مقاومت
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

صهیونیستها از افزایش قدرت حزب الله لبنان نگرانند

طبق برآورد اسرائیلی ها ، حزب الله دارای حدود 42000 موشک و راکت، از جمله سلاح های دور برد با ظرفیت هدف قرار دادن هر نقطه در اسرائیل است که می رود تا ماهیت جنگ های خاورمیانه را دگرگون کند..

بولتن نیوز:در حالی که تحولات بیداری اسلامی کماکان گریبانگیر دیکتاتورهای منطقه است، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که حزب الله لبنان با پشتیبانی و حمایت ایران ، تعداد زیادی موشک دوربرد زمین به هوا از طریق سوریه تهیه کرده تا توان دفاعی خود را در برابر نیروی هوائی این رژیم به میزان قابل توجهی تقویت کند.روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در گزارشی با اشاره به اینکه خبرهای درحال بررسی حکایت از این دارد که جنبش حزب الله  لبنان، در سال 2006  و در بحبوحه جنگ با اسرائیل، چندین موشک زمین به هوای دور برد M600  از طریق سوریه - متحد ایران - به دست آورده است، به افزایش توان دفاعی حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی پرداخت.

این رسانه صهیونیستی افزود:پیش از این نیز چنین تصور می شد که حزب الله لبنان تعداد قابل توجهی موشک M600 در اختیار دارد، که مشابه موشک های فاتح 100 ایران ، اما ساخت سوریه است.

براساس این گزارش،  اردیبهشت سال گذشته رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي در اقدامي هماهنگ عليه سلاح مقاومت با پخش اخباري در اين‌باره مدعي شد كه حزب الله لبنان به موشك‌هاي جديد M600 و همچنين موشك‌هاي اسكات مجهز شده است. رژيم صهيونيستي که خود تنها کشوری است که مجهز به چندصد کلاهک هسته ای است، مدعي شد كه اين موشك‌هاي جديد حزب الله موجب از بين رفتن توازن منطقه خواهد شد و قادر خواهد بود عملكرد ارتش اين رژيم در طول مدت جنگ را مختل كند چرا که سيستم‌هاي ضدموشكي اسرائيل توان مقابله با اين نوع از موشك‌ها را ندارند و با توجه به یرد 250 کیلومتری این موشک،به عمق سرزمين‌هاي اشغالي ضربه‌اي محكم وارد كند.
جرزوالم پست با اشاره به قالبیتهای این موشک نوشت: موشک های M600 دارای بردی حدود 190 مایل بوده و قادر به حمل کلاهکی حاوی نیم تن مواد منفجره قوی است.
طبق برآورد اسرائیلی ها ، حزب الله دارای حدود 42000 موشک و راکت ، از جمله سلاح های دور برد با ظرفیت هدف قرار دادن هر نقطه در اسرائیل است که می رود تا ماهیت جنگ های خاورمیانه را دگرگون کند.
برپایه این خبر این تعداد موشک و راحت بیش از سه برابر تعداد موشک هائی است که حزب الله در ابتدای جنگ های 33 روزه طی ماه های جولای و آگوست 2006 در اختیار داشته است. طی این درگیری ها حزب الله حدود 4000 راکت و موشک - یعنی ، چیزی حدود 200 موشک در روز -  را به منطقه شمالی شهرستان جلیلیه در فلسطین اسرائیل شلیک کرد.این در حالی است که از زمان تشکیل دولت اسرائیل درسال 1948 تاکنون، این سنگین ترین بمبارانی بوده که افراد غیر نظامی اسرائیل تحمل کرده اند.
جزوالم پست در ادامه بدون اشاره به سلاحهای هسته ای و نامتعارف رژیم صهیونیستی می افزاید:اما باز هم این تجربه در برابر تهدیداتی که ملت اسرائیل از سوی زرادخانه های موشکی ایران ، سوریه ، حزب الله و فلسطینیان در نوار غزه احساس می کنند ناچیز به نظر می رسد.
 
مقامات نظامی اسرائیل به جمعیت 7 میلیون نفری این کشور هشدار داده اند که در صورت بروز درگیری جدید، به احتمال قوی شهرهای اسرائیل تا چندین هفته با شلیک 500 پرتابه در روز مورد حمله موشکی شدید قرار خواهد گرفت .
یاکوب کتز، تحلیلگر نظامی خبرگزاری اسرائیل این روزنامه مدعی است: " ارزیابی سرویس های اطلاعاتی غرب حاکی از آن است که  حزب الله ازفرصت ناآرامی های جاری در سوریه برای به دست آوردن سلاح های پیشرفته ، از جمله راکت های دوربرد بیشتر و همچنین سیستم های دفاع هوایی ساخت روسیه بهره گرفته است. "
اسرائیلی ها می گویند : جنگجویان غیر نظامی شیعه ، که انبار موشک های خود را در سراسر منطقه مرکزی و حساس خود در دره بکا، واقع در شمال شرقی لبنان و در امتداد مرز سوریه، زیر زمین مخفی کرده اند، دارای سلاح های SA – 8 ، نوعی سیستم دفاع موشکی زمین به هوای روسی، با برد تقریبی 20 مایل هستند.
اما از آنجایی که رژیم صهیونیستی به نوعی ولده نامشروع استعمار در منطقه است، این رسانه صهیونیستی بدون اشاره به شکست های متوالی در جنگ 33 روزه و 22 روزه در مقابل حزب الله لبنان و حماس، به بعد لجستیکی ارتش این رژیم اشاره می کند و با ناکارآمدی آن در برابر حزب الله می نویسد: نیروی هوایی اسرائیل، که قوی ترین نیروی هوائی در خاور میانه و مجهز به هواپیماها و سیستم های تسلیحاتی ساخت آمریکاست، می تواند با به کارگیری سیستم های ایجاد پرازیت الکترونیکی و مهماتی که با دقت بالا هدایت می شوند، با سیستم های8 SA – مقابله کند.
این قابلیت ها در ششم ، سپتامبر 2007 به نمایش گذاشته شد، زمانی که هفت جنگنده رام F - 15I راکتور هسته ای مشکوکی ، که گویا توسط کره شمالی ، درناحیه دیرالزور سوریه ، واقع در 80 مایلی مرز عراق ساخته می شد را تخریب کرد.
هواپیماهای جنگی در عملیات باغستان توانستند در یورشی شبانه، از دید رس دفاع هوایی سوریه بگریزند ، زیرا یک هواپیمای جنگی الکترونیک همراه آنها بود که مسیر ردیابی رادارها و موشک های دفاعی سوریه را کور می کرد.
با این حال ، اگر حزب الله به تعداد کافی موشک SA – 8 برای پرتاب به موشک های گوناگون موجود در هواپیماهای اسرائیلی داشته باشد که دهه هاست، تسلط بلامنازع این کشور را بر پهنه آسمان لبنان تثبیت کرده است ، آنگاه می تواند از حمله هوائی اسرائیل جلوگیری کند.

جروزالم اضافه کرد: این حمله های هوائی به احتمال زیاد سایت های ذخیره و راه اندازی موشک های حزب الله را هدف خواهد گرفت. در 36 ساعت آغازین درگیری ها در سال 2006 ، جنگنده های اسرائیلی بسیاری از موشک های دوربرد حزب الله را قبل از آنها مورد استفاده قرار گیرند منهدم کردند . همین عملیات، اسرائیل را از آسیب های به مراتب جدی تر در طول جنگ نجات داد.
بنا براین، با دراختیار داشتن تعدادکافی از سیستم های SA – 8 ، و تعداد زیادی از موشک های دوربرد ضد هوائی روسی - که از روی شانه شلیک می شوند و گویا حزب الله ظرف دو سال گذشته از سوریه دریافت کرده است – این چریک های جنگ دیده و جان سخت قادر خواهند بود عملیات هوایی اسرائیل را برای مدتی کند کنند، تا حدی که از زمان حمله هوائی مصری های مهاجم و سوار برجت های اسرائیلی در روزهای آغازین جنگ 1973 تاکنون بی سابقه باشد.
این روزنامه درباره دیگر تجهیزات جنبش مقاومت اسلامی افزود:حزب الله به غیر از افزودن "چند ده موشک " M600 به زراد خانه خود، گویا راکت 302 میلیمتری خیبر-1 را نیز از سوری ها دریافت کرده که از برد وسیعی در حدود 62 مایل برخوردار است. وحشت بزرگ اسرائیل از این است که رژیم دمشق - که بیش از 10 ماه است که علیه قیام دموکراسی خواهی و سرسختانه مردم با هدف سرنگونی بشار اسد مبارزه می کند - در صورت پیروزی مخالفان، سلاح های پیشرفته ، از جمله سلاح های شیمیایی را در اختیار حزب الله قرار دهد.
در این میان ، سوریه سرگرم تهیه سیستم های جدیدی از روسیه - حامی اصلی رژیم اسد - بوده است.
در ماه دسامبر ، خبرگزاری روسی اینترفاکس، به نقل از منابع نظامی در مسکو گفت که با وجود تقاضای تحریم تسلیحاتی از سوی سازمان ملل متحد در مورد رژیم اسد؛ روسیه موشک های کروز مافوق صوت ضد کشتی " SS - N - 26 Yakhont" خود را به دمشق تحویل داده است.
گزارش ها حاکیست؛ قرارداد سال 2007 ، به ارزش تقریبی 300 میلیون دلار ، شامل حداقل دو سیستم کامل سنگر واستحکامات ساحلی دفاع ضد کشتی همراه با تعداد 72 Yakhont بوده است.
گفتنی است نگرانی های مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی پس از آن قوت گرفت که کارشناسان نظامی سیستم  چند صد میلیون دلاری سپر دفاعی موسوم به "گنبدآهنین" را در برابر موشکهای حماس، حزب الله و ایران ناکارآمد دانسته و از خودکشی این رژیم درصورت حمله به ایران سخن گفتند؛ بالاخص اینکه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در پاسخ به تهدیدات این رژیم علیه ایران از پاسخی سخن به میان آوردند که متعرضان و متجاوزان را از درون متلاشی کند" و همین پاسخ خواب را از چشم مسئولان بلندپایه اسرائیل گرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها