تایم: نه اوباما و نه پنتاگون، تمایلی به رویارویی با ایران ندارند*سند
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

تایم: نه اوباما و نه پنتاگون، تمایلی به رویارویی با ایران ندارند*سند
تایم: «نه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و نه پنتاگون، تمایلی به رویارویی با ایران ندارند؛ رویارویی که می تواند به
 
بی ثباتی خاورمیانه بیانجامد و در نهایت شاید دست یابی به سلاح هسته ای را برای تهران تنها مدتی به عقب اندازد.»
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به نقل از سایت روزآنلاین، مجله تایم، روز دوشنبه 23 ژانویه(3 بهمن) نوشت: «به رغم این که همه رسانه ها بر طبل جنگ می کوبند، نه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و نه پنتاگون، تمایلی به رویارویی با ایران ندارند؛ رویارویی که می تواند به بی ثباتی خاورمیانه بیانجامد و در نهایت شاید دست یابی به سلاح هسته ای را برای تهران تنها مدتی به عقب اندازد.»
این مجله آمریکایی ادامه داد: «سازمان های اطلاعاتی آمریکا معتقدند ایران هنوز تصمیم به تولید سلاح هسته ای نگرفته است ولی این کشور به رغم تحریم های دامنه دار قصد ندارد برنامه هسته ای خود را تغییر دهد. اوباما در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضع نسبتاً ضعیفی در قبال ایران برگزیده است؛ وی ناگزیر است در برابر اغراق در باره تهدید هسته ای ایران و تهدید های دائمی اسرائیل در مورد اقدام نظامی یک جانبه علیه ایران، به گزینه های محدودتری رضایت دهد. تحریم نفتی اروپا علیه ایران از سوی این کشور به عنوان یک اقدام جنگی در زمینه اقتصادی نگریسته شده اما به نظر می رسد دولت اوباما یک بار دیگر توجه خود را به یافتن راه حلی دیپلماتیک برای این مناقشه معطوف ساخته است.»
تایم افزود: «قبل از اینکه ایران به فن آوری غنی سازی دست یابد دولت بوش، فرانسه و اسرائیل اصرار داشتند که غنی سازی در خاک ایران اتفاق نیافتد و سوخت راکتورهای این کشور از خارج وارد شود. ولی غنی سازی اورانیوم در سال 2006 دیگر به یک واقعیت تبدیل شده بود و از آن زمان به بعد با وجود تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، مرتباً ادامه یافته است. اسرائیل و فرانسه همچنان بر سر عدم غنی سازی در داخل خاک ایران تاکید می ورزند ولی بسیاری معتقدند برای رسیدن به راه حلی دیپلماتیک چنین درخواستی عملی نیست. در هنگام شروع کار اوباما، مشاوران سیاست خارجی آمریکا به وی هشدار دادند که درخواست برای توقف کامل غنی سازی اورانیوم در خاک ایران قابل قبول نیست و به عوض آن باید تضمین هایی برای عدم حرکت در جهت نظامی کردن برنامه هسته ای از ایران گرفته شود.»
این مجله در ادامه نوشت: «اوباما هنوز بر اساس قوانین تحریم های جدید، این حق را دارد که برخی از شرکت ها و موسسات را از این قانون مستثنی کند، ولی با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چنین اقدامی چندان محتمل به نظر نمی رسد. از سوی دیگر روشن نیست که ایران تا چه حد از در مصالحه در خواهد آمد. با وجود سخت تر شدن تحریم ها و فشارهای بی سابقه بر اقتصاد ایران باز هم خوشبینی است اگر فکر کنیم تغییری سریع در این زمینه رخ دهد.»

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها