نخست وزير ليبي خطاب به غربي ها دارايي هاي ما را آزاد كنيد
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

نخست وزير ليبي خطاب به غربي ها دارايي هاي ما را آزاد كنيد

نخست وزير جديد ليبي از آمريكا و دولت هاي اروپايي خواست دارايي هاي بلوكه شده اين كشور را آزاد كنند.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، «عبدالرحيم الكيب» خطاب به كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي غربي گفت كه دولتش براي تقويت آشتي ملي نياز به پول دارد. وي افزود: ما اين پول را داريم، ولي در حال حاضر (توسط كشورهاي اروپايي و آمريكا) مسدود شده است. بنابراين، اميدوار هستيم كه جامعه بين المللي در مورد برگرداندن پول، با ما همكاري كند.
نخست وزير ليبي ادامه داد: ما به اين پول نياز مبرم داريم، تا برنامه آشتي ملي را عملياتي كنيم و برنامه هاي مشابه را به اجرا گذاريم. ما نمي توانيم به انقلابيون بگوييم كه سلاحتان را زمين بگذاريد و به خانه هايتان بازگرديد. در عين حا ل، هم نمي توانيم به آنان بگوييم كه ما پول نداريم كه به شما كمك كنيم. اين امر واقعا عملي نيست.
هم اكنون رقم نامشخصي از دارايي هاي ليبي در بانك هاي آمريكا، سوئيس، ايتاليا و تعدادي از كشورهاي ديگر بلوكه شده است.
به اعتقاد كارشناسان، قدرت هاي غربي به دو دليل ا ز بازگرداندن اين وجوه كه رقم آن به ده ها ميليارد دلار مي رسد، امتناع مي كنند؛ دليل نخست به شرايط اسف بار اقتصادي غرب مربوط مي شود و اصولا خارج ساختن اين ميزان وجه نقد از چرخه اقتصادي غرب، اقدامي غيرعاقلانه به نظر مي رسد. علت دوم نيز به شرايط داخل ليبي مربوط است؛ مقامات آمريكا و انگليس و فرانسه و ايتاليا هنوز از اين واهمه دارند كه در ليبي جديد يك نظام اسلامي شكل بگيرد و پاي غربي ها از اين كشور قطع شود. در اين صورت، وجوه مذكور اهرم مناسبي در دست كشورهاي غربي است و آنها مي خواهند از اين طريق، طرابلس را تحت فشار قرار دهند و تحت كنترل داشته باشند.
پيشنهاد سفير آمريكا در ناتو
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «ايوو دالدر»، سفير آمريكا در ناتو به خبرنگاران گفت: چنانچه مقامات دولت جديد ليبي درخواست كنند، (ناتو) آماده است به اين مقامات كمك كند. دالدر افزود: اين سازمان مي تواند در حوزه هاي دفاعي و آموزش نظامي كمك كند.
دالدر همچنين گفت، ليبي مي تواند با مشاركت و همراهي مراكش، مصر، تونس، الجزاير، موريتاني، اردن و اسراييل با پيوستن به گفتمان مديترانه اي ناتو، روابطش را با اتحاديه ماوراي اقيانوس اطلس تقويت كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها