چرا غرب برای مذاکره با ایران تعلل می کند ؟
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

 

مقامات ایرانی تمایل خود برای آغاز مذاکرات هسته ای اعلام کرده اند ، با این وجود هنوز زمان و مک

ان دقیقی برای این مذاکرات در آینده ای نزدیک تعیین نشده است ، تحلیل گران معتقدند یکی از دلایل این تعلل غرب براب مذاکره، شروطی است که فرانسه مطرح کرده و دیگری تحلیلی است که غرب درباره تحریم ها دارد.

 

چرا غرب برای مذاکره با ایران تعلل می کند ؟

سرویس سیاستخارجی – مقامات ایرانی در هفته های اخیر تمایل خود برای آغاز مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 را اعلام کرده اند ، با این وجود هنوز زمان و مکان دقیقی برای این مذاکرات در آینده ای نزدیک تعیین نشده است و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره هنوز می گوید که منتظر پاسخ ایران برای مذاکره است .

به گزارش «تابناک» ، آنچه در این میان آغاز این مذاکرات را دشوار نموده است ، مواضع دو طرف است ، ایران در حالی که می گوید مشکلی برای مذاکره با غرب و دیگر کشورها در مورد برنامه هسته ای خود ندارد ، در عین حال قاطعانه از حق خود برای داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز سخن می گوید ، این در حالی است که غرب مدعی است ایران باید در زمانی که مذاکرات در جریان است ، برنامه غنی سازی خود را تعلیق کند چرا در غیر این صورت ، این تلقی به وجود خواهد آمد که ایران برای خرید زمان و نه رسیدن به نتیجه مشخصی با کشورهای غربی مذاکره می کند .
 
با این حال  نشریه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» ، گزارش داده است که در بین کشورهای غربی احتمالا فرانسه شروطی برای آغاز مذاکرات با ایران دارد . مقامات پاریس معتقدند برای آغاز مجدد مذاکرات طرفین ایران باید فعالیت های حساسیت برانگیز خود همچون غنی سازی اورانیوم و توسعه و نوسازی سانتریفیوژهای خود را متوقف کند و به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دهد که بدون محدودیت به تاسیسات هسته ای ایران دسترسی داشته باشد.

شروط مطرح شده توسط مقامات فرانسه در حالی است که کاترین اشتون در نامه ماه دسامبر خود به دبیر شورای امنیت ملی ایران از مذاکرات بدون پیش شرط از سوی طرفین سخن گفته بود .

برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند که مذاکره با ایران باید به تعویق بیفتد تا تحریم نفتی و بانک مرکزی ایران تاثیر خود را بر اقتصاد ایران بگذارد و تهران در آن زمان با موضع پایین تری وارد مذاکرات شود. آنها معتقدند آغاز مذاکرات در زمان حاضر پیغام مناسبی را به ایران منتقل نخواهد کرد.

علاوه بر این اگر مذاکرات کشورهای غربی با ایران در زمان حاضر آغاز و به نتیجه نرسد ، باز بهانه ای به دست اسرائیل خواهد افتاد که دیگر زمان دیپلماسی به پایان رسیده است و باید تاسیسات هسته ای و موشکی ایران را نابود کرد. این در شرایطی است که این رژیم و آمریکا می دانند که حمله به تاسیسات ایران به قصد نابود کردن آنان واقع گرایانه نیست و فقط ممکن است تاخیری در فرایند عملیاتی آنان ایجاد شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها