دكتر لنكراني در هشتمين نشست جبهه پايداري فارس
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

دكتر لنكراني در هشتمين نشست جبهه پايداري فارس

كشور را با همین شرایط و فشارهای مستکبرین هم می‌توان بهتر اداره كرد/ پاسخ به سؤال‌ها درباره جزوه شبهات و نگاه جبهه پايداري در تنظيم ليست‌هاي انتخاباتي

 

  هشتمین نشست از سلسله نشست‌های منطقه‌ای جبهه پایداری استان فارس، در مسجد حضرت خاتم الانبیا صلی الله و علیه و آله واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار شد.

محور سخنان دکتر باقری لنکرانی در این نشست که با پرسش و پاسخ پایان یافت، نقشه‌های دشمن در اعمال فشارهای اقتصادی در قالب تحریم‌های اخیر و التهاب آفرینی در بازار کشورمان بود.

آغاز سخنان این عضو موسس جبهه پايداري آیه شریفه "والَّو اسْتَقَامُوا عَلَي الطَّريقَهِ لَاسْقَيْنَاهُم مَّاء غَدَقًا" بود که بر لزوم استقامت در مسیر حق تاکید دارد. دکتر لنکرانی یکی از مصداق‌های استقامت را استقامت در برابر فشارهای اقتصادی برشمرد و تاکید کرد که نباید اشتباه کسی را در این زمینه، هر چند که آن کس و یا آن اشتباه از طریق مناصب دولتی هم بود، به حساب نظام بگذاریم.

"جوسازی‌های اخیر نسبت به جزوه‌ای دانشجویی در پاسخ به شبهات علیه جبهه پایداری" و "اظهارات اخیر منوچهر متکی مبنی بر اینکه اگر جبهه پايداري جسارت داشته باشد و ليست مستقل ارائه كند" از جمله مواردی بود که  لنکرانی در پاسخ به سوال‌های حاضران در مورد آنها اظهار نظر کرد.

متن کامل سخنرانی و پرسش و پاسخ این نشست در ادامه آمده است:

استقامت در فراز و نشیب‌ها را نباید فراموش کنیم

اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

"والَّو اسْتَقَامُوا عَلَي الطَّريقَهِ لَاسْقَيْنَاهُم مَّاء غَدَقًا" ( سوره جن آیه 14) این آیه، آیه الهام بخشی است. خداوند متعال در این آیه مبارکه می‌فرماید که اگر بر مسیر و طریق پایداری کنید ما به شما آب گوارایی خواهیم داد. ما همه در طول زندگی فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم. خداوند رحمت کند مرحوم آیت الله حق شناس را که عالم اخلاق بزرگی در تهران بودند که چند سال پیش از وجودشان محروم شدیم. بیش از یکصد سال ایشان زندگی کردند و بیش از 80 سال درس اخلاق داشتند. می‌فرمودند که مشکل ما این نیست که مطالب خوب را نمی‌دانیم، مشکل ما این است که همانی را که می‌دانیم خوب عمل نمی‌کنیم. مقتضیات را می‌فهیم ولی آن چیزی که باید خودمان را از آن رها کنیم، نمی‌کنیم.

 خداوند متعال در جای جای قرآن کریم این نکته را به ما یادآوری کرده است. قرآن، کتاب انسان سازی است فرموده که کفایت نمی‌کند که شما راه درست را بشناسید، آنچه که برای شما خیر و برکت می‌آورد، این است که بر این راه درست استقامت و پایداری کنید و مسیرتان عوض نشود.

ما امروز با مشکلات مختلفی روبرو هستیم. مسائل و فشار گرانی و مشکلاتی که به دلیل تغییرات نرخ ارز و دلار در بازار مسلمین در کشور ما بوجود آورده، فشار مضاعفی را بر مردم به ویژه قشر کم درآمد وارد می‌کند، در این فراز و نشیب‌ها هم باید لحظه و آنی موضوع استقامت و پایداری را فراموش نکنیم. این استقامت و پایداری برای هر کسی و در هر منصبی و در هر جایگاه اجتماعی یک معنا و مفهوم دارد. ما باید بدانیم که این فراز و نشیب‌ها نباید ارتباط ما را با خداوند متعال و با ولایت الهیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌خدای نکرده سست کند. این بدین معنا نیست که ما بخواهیم همه کم‌کاری و اهمال‌ها و برنامه‌های غلط را توجیه کنیم. ما باید بدانیم که خداوند متعال نعمت‌های بزرگی را به ما داده است و ما باید قدردان آن نعمت‌ها باشیم و پای اصول‌مان پافشاری کنیم ضمن اینکه در برابر کم کاری‌ها و برنامه‌های غلط هم انتفادات خودمان را داشته باشیم.

خدای نکرده نباید اشتباه کسی را، ولو اینکه آن کس و یا آن اشتباه از طریق مناصب دولتی هم بود، به حساب نظام بگذاریم.

باید ارتباط‌‌مان را با نظام مستحکم کنیم، همان‌طور که در 33 سال گذشته علی‌رغم اینکه مشکلات زیادی وجود داشته و برخی مواقع حتی نرخ تورم به 50% هم رسیده، حفظ کرده‌ایم.

هیچ‌وقت این مردم ارتباط خودشان را با کلیت نظام و محوریت نظام نگسستند. باید حواس‌مان باشد که این فشارها که بعضاً هم فشارهای سختی است و بنده به‌دلیل اینکه خداوند توفیق داده که در جایی طبابت می‌کنم که بیشتر بیمارانی که مراجعه می‌کنند از قشر ضعیف هستند، می‌بینم بعضی از فشارهایی را که ضعفا تحمل می‌کنند، ولی می‌بینیم که ضعفا و همان‌هایی که از نظر اقتصادی مشکل دارند، آنها پافشاری‌شان بر ارزش‌ها و اصول نظام خیلی بیشتر از متمولین و برخوردارها است.

امیر المومنین علیه‌السلام هم به این اشاره داشتند و فرمودند که این ضعفاي مردم برای حاکمان کم خرج‌تر و کم توقع‌تر و همواره پشتیبان‌تر هستند.

ما مطمئنیم که خداوند متعال بعد از این شدت، فرجی را قرار خواهد داد. وعده خداوند متعال است. "والَّو اسْتَقَامُوا عَلَي الطَّريقَهِ لَاسْقَيْنَاهُم مَّاء غَدَقًا"؛ اگر شما بر این مسیر صحیح پایداری کنید ما هم به شما رزق فراوان می‌دهیم.

 اینکه در آیه فرموده "آب فراوان" مفسرین فرموده‌اند، کنایه از رزقی است که خداوند عنایت می‌کند. جای دیگر هم فرموده که اگر شما تقوا پیشه کنید، برکات آسمان و زمین را بر شما جاری می‌کنیم. ما به این وعده‌های الهی اطمینان داریم و مطمئن هستیم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این صحنه‌هایی که دشمنان برای فشار به انقلاب اسلامی‌ طراحی کردند ان‌شاءالله بر علیه خودشان خواهد شد و این صحنه‌ها نخواهند توانست که به آرمان‌های انقلاب لطمه بزنند.

وقتی وزیر جنگ اسرائیل دلیل اطمینان ما از مسیر درست‌مان می‌شود

در اخبار دیدید که امروز وزیر جنگ رژیم جعلی اسراییل با خانم اشتون که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست، ملاقات کرد و تشکر کرد که شما خیلی خوب کاری کردید و ما ممنون شما هستیم که ایرانی‌ها را تحریم کردید. لازم بود که این ضربه را به ایرانی‌ها بزنید.

ما این اخبار را که می‌شنویم، مطمئن می‌شویم که مسیرمان مسیر درستی است. مطمئن می‌شویم که باید پایداری کنیم و با همه سختی‌ها و علی‌رغم اینکه دشمنان برنامه دارند که با نبرد اقتصادی این کشور را از عزت خودش پایین بکشند، مسیر را گم نکنیم. مطمئن هستیم که با این مردم پر استقامتی که داریم این برنامه‌ها به جایی نخواهد رسيد. انشاءالله پایداری در این راه پایانی پیروزمندانه برای مردم خوب کشورمان است.

باید بر این نکته تاکید کنیم که عامل تمام فشارهای اقتصادی تحریم‌ها نیست. البته مشکلاتی که مستکبرین عالم الان برای نظام ما درست می‌کنند، هرچند که سابقه 33 سال دارد در یک سال گذشته به اوج خودش رسیده است. در همین هفته اخیر خیلی از کارهایی که تا الان این مستکبرین در مقابل انقلاب تجربه نکرده بودند، مثل تحریم بانک مركزي و فشار روی خرید نفت، به آن دست زدند.

حتی در زمان جنگ هم تحریم نفت توسط اروپاییان انجام نشد. اما ما نباید دست روی دست بگذاریم و ناامیدانه بنشینیم که دولت‌های مستکبر غربی هر فشاری که می‌خواهند به مردم ما وارد کنند. معلوم است که آنها در دشمنی چیزی کم نخواهند گذاشت. ترسیمی‌ که آنها از فضای چند ماه آینده دنیا کرده‌اند، بعنی با این خیزش‌هایی که جهان در حال مشاهده آن است و به اعتراف خودشان، الهام گرفته از نظام مقدس ما به یک سرانجام می‌رسد و این جمهوری اسلامي می‌تواند نقش الهام بخشی خودش را کماکان حفظ کند که در این صورت سراشیبی نابودی مستکبرین عالم شتاب تندتری خواهد گرفت.

در تحریم نفتی ایران خود زنی کردند

آنها بر این باورند که در چند ماه آینده ضرباتی را وارد کرده و خودشان را از مخمصه نجات دهند. این که شما می‌بینید این فشارها با این شدت در این چند هفته ایجاد شده و دائماً هم ادامه پیدا می‌کند، مربوط به افقی است که آنها در افق جهانی برای خودشان ترسیم می‌کنند و تنها چیزی که برای خودشان مانع می‌بینند این جمهوری اسلامی‌ مظلوم ماست که از هر فنی برای ضربه به آن استفاده می‌کنند.

تمام قوای‌شان را به میدان آورده‌اند و بعضی جاها هم خودزنی می‌کنند، مثلاً این که اروپایی‌ها بیایند نفت ما را تحریم کنند، خود آنها می‌دانند که در وهله اول اولین ضربه را به خودشان می‌زنند. همین امروز بعد از اعلام این خبر، قیمت بنزین در فرانسه جهش داشت و گران شد. خوب معلوم است که بعداً آثار شدیدتری خواهد داشت.

ما در این شرایط نباید مایوسانه نگاه به عملکرد آنها کنیم. کشور ما بحمدالله یک کشور پهناور است و امکانات بومی‌ آن بسیار زياد است. امروز هم اعلام کردند که ذخایر ارزی ما، بالاترین حد ذخایر ارزی است که ما با در چند سال گذشته داشتیم. نکته‌ای که می‌خواهیم روی آن تاکید کنیم این است که توقع مردم این است که دست اندرکاران و مسئولین اعم از دولت و مجلس محترم به این مسائل با یک فوریت و دقت عمل و تدبیر بیشتری بپردازند.

توقع ما از دولت در بازار پرآشوب دلار وسکه آرامش بیشتر به مردم بود

ما در این یک‌ماه گذشته در ارز و دلار و سکه، یک بازار پرآشوبی داشتیم. توقع این بود که در این ایام دولت محترم اطلاع رسانی بیشتری کند و مردم را آرامش بیشتری دهد. همین امروز که سخنگوی اقتصادی دولت جناب آقای دکتر حسینی یک مصاحبه کردند و اطلاعات خوبی به مردم دادند به فاصله چند ساعت قیمت سکه نزدیک به 300 هزارتومان سقوط کرد. همین اعتماد به مردم و مردم را در جریان گذاشتن کارساز است.ما فکر می‌کنیم که با همین شرایط و با همین فشارهایی مستکبرین، می‌شود کشورمان را بهتر اداره کنیم.

تشکر می‌کنیم از مسئولین محترم به‌ویژه دولت محترم که مساعی زیادی برای خدمت‌رسانی انجام می‌دهد. ولی توقع ما این است که با توجه به تشدید فشارهای دشمن، دولت هم فعالیت بیشتری انجام دهد. مجلس محترم هم حمایت بیشتری از دولت کند و شاهد باشیم که این مشکلات فشاری را بر اقشار ضعیف و محروم جامعه وارد نکند.

علی رغم تمام این تحریم‌ها، هم کشور ما، کشور پهناوری است و هم جهان، جهان بزرگی است. این‌طور نیست که چند نفر بنشیند دور هم و تصمیم بگیرند تا ایران را تحریم کنند و این تحریم به جایی برسد. همین الان که این تحریم شده یک بشكه نفت ما هم روی دریا باقی نمی‌ماند و همه‌اش به فروش می‌رود. بالاخره راه‌هایی وجود دارد آن هم راه‌هایی که مسئولین ما خوب شناخته‌اند و از آن استفاده می‌کنند. در تحریم بانک مرکزی هم با زحماتی که مسئولین کشیده‌اند راه‌های مقابله با آن را پیش‌بینی کرده‌اند و ان‌شاءالله شاهدیم که علی‌رغم این فشارها مشکلی پیش نیاید. 

امیدواریم که این حاشیه‌سازی‌ها آثارش را بر روند اجرایی کشور نگذارد

اشکال معمولاً آنجا پیش می‌آید که یک عده حاشیه‌ساز سعی می‌کنند منافعی غیر از منافع منافع عمومی را ‌اصل قرار دهند و این حاشیه‌سازی است که مشکل ایجاد می‌کند. همیشه حاشیه‌سازی مشکل‌ساز بوده چه در مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره؛ امیدواریم که این حاشیه‌سازی‌ها آثارش را بر روند اجرایی کشور نگذارد.

معتقدیم که وظیفه اولیه دولت رسیدگی به اقشار ضعیف، محروم و گرفتار است و همین اصول مبنای همه تصمیم‌گیری‌ها باقی بماند و تصمیمات با توجه به منافع عمومی‌و منافع اقشار ضعیف گرفته شود و آن حاشیه‌سازها نتوانند خواسته‌های خود را تحمیل کنند. خیلی تاسف برانگیز است این حاشیه‌سازها وقتی پای سود و منافع به میان می‌آید، همه شان کنار هم قرار می‌گیرند و باهم به سمت ثروت اندوزی هجوم می‌آورند.

پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله فرمودند: "مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ عَبَدَ الدِّينَارَ وَ الدِّرْهَمَ" ( وسائل جلد 4، باب 26 از ابواب نکاح محرّم). مورد لعنت است، مورد لعنت است کسانی که بنده دینار و درهم‌اند، دنبال ثروت اندوزی هستند. از حضرت پرسیدند که بدترین امت شما چه کسانی هستند؟ فرمودند: اغنیا، پرسیدند: تمام آنها؟ فرمودند: یک عده قلیل‌شان اما آنها که از ثروت خود به محرومین رسیدگی می‌کنند و تکاثر نمی‌کنند و فخر فروشی نمی‌کنند و... اهل بهشت می‌شوند، آنهایی که ثروتی دارند باید حواس‌شان جمع باشد که در این ایام هدف را این قرار ندهند که حالا یک بازار گل آلودی شده، این سود را به هر قیمتی در بیاورند. باز روایت است که حضرت در بازار رد می‌شدند دیدند یک آقایی جنس‌شان را زیر قیمت بازار می‌فروشند، پرسیدند که چرا این کار را می‌کنی؟ گفت که من می‌خواهم با این کار یک آرامشی به بازار مسلمین دهم، چون قریش شما را تحریم کرده و نمی‌گذارد که به شما جنس برسد، من این کالا را آورده ام و با سود کمتر زیر قیمت می‌فروشم، حضرت او را دعا کردند و فرمودند که تو حتماً اهل بهشت هستی.

این نکات تاریخ اسلام برای به کار بردن امروز ماست، اگر کسی می‌تواند یک کمکی برای اقشار ضعیف باشد و این کار را نکند، مصداق آن ملعون عبد دینار و درهم مي‌شود و کسی می‌تواند فضایی برای مسلمین ايجاد کند و نکند و برعکس فشاری بر مسلمین بیاورد و بخواهد با یک نگاه محدود، فقط گلیم خودش را از آب بکشد، اینها لعن شده‌اند.

استقامت در راه برای هر کسی یک مفهومی‌دارد؛ برای عموم مردم این است که معیارها و مبانی و اصول ایمانی رابه هیچ قیمتی از دست ندهند و لو اینکه فشارها زیاد شود.

برای مسئولین هم این است که هرچه می‌توانند از حاشیه‌ها بزنند و وظیفه خود را خدمت‌گزاری بی مزد و منت به مردم بدانند و نگذارند این فراز و نشیب‌ها به مردم فشار وارد کند. اغنیا هم باید از این فشار برای منافع شخصی استفاده نکنند، بلکه کمک حال فقرا باشند. اگر ما چنین فضایی را در جامعه نهادینه کنیم، صدهزار برابر این مشکلات هم کاری از پیش نمی‌برد.

بزرگان دین به ما فرموده‌اند که سنت الهی است مملکتی که این قدر شهید داده و پایمردی کرده، عقب نشینی در کارش نباشد، حرکت رو به جلواش فراز و نشیب دارد، اما عقب نشینی ندارد. مشکلات هست اما "إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" ( سوره انشراح آیه 6) وقتی که فرج شد، رو سیاهی به کسانی می‌ماند که در این مسیر به وظیفه خود عمل نکردند و بر اعتقاداتشان پایداری نداشتند.

پیامبر صلی الله و علیه و آله فرمودند که این سوره هود مرا پیر کرد. پرسیدند چه نکته‌ای در سوره هود است که شما را پیر کرد، فرمودند که در این سوره خداوند متعال فرموده "فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ" این استقامت که فقط در سوره هود نیست و در چند جای دیگر قرآن هم آمده است اما آن نکته‌ای که سوره هود وجود دارد اما در بقیه سوره‌ها نیست این است که " فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ" حضرت خودشان استقامت داشتند، نگرانی‌شان این بود که مسلمانان آن‌طور که باید و شاید استقامت نداشته باشند. خودشان هم فرمودند که من ترسم برای این است این امت گرفتار نفاق و مال اندوزی شوند.

امروز هم اگر می‌خواهیم که به رستگاری برسیم راهش این است که بر اصول استقامت و پایداری کنیم. استقامت در اصول و مبانی هم در هر صحنه‌ای خودش را نشان می‌دهد. فردا هم دو سه جور می‌شود وارد انتخابات مجلس شویم. یک عده‌ای دنبال این می‌روند که چه کسی یک فایده‌ای برای ما دارد؛ یک عده‌ای نام‌ها و عنوان‌ها را نگاه می‌کنند، نه عملکردها را؛ یک عده‌ای هم انتخاب‌شان بر اساس اصول و معیارهاست. باید بدانیم که آینده کشور و آینده تک تک ما در گروه پایداری بر اصول و مبانی است.

برخي وظیفه خود می‌دانند که جبهه انقلاب اسلامی‌ را نسبت به هم بدبین کنند

دکتر لنکرانی در ادامه این نشست به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت که متن این پرسش و پاسخ در ادامه آمده است.

نظر شما درباره جزوه‌ای که اخیرا بازتاب‌های زیادی داشت، چیست؟

ما یک انتخاباتی را در پیش داریم که برای دشمن یک صحنه تعیین کننده‌ای است. بخشی از هدفش هم این است که اقبال مردمی ‌به انتخابات کم شود. حالا در صحنه اقتصاد با این فشارها تقلا می‌کند و در صحنه‌های اجتماعی هم دنبال این هستند که بتوانند بین افراد بدبینی ایجاد کرده و اختلافات را تشدید کنند. همه اینها هم یک هدف کلی دارد و آن این است که حضور مردم در صحنه انتخابات کم رنگ شود و پشتوانه مردمی‌نظام ما مخدوش شود. در یک چنین موضوعاتی خیلی مهم است که ما د چار ترفند‌های نخ‎نمای دشمن نشویم. مثلاً کسی پیش من می‌آید و بدگویی از کسی می‌کند و پیش فرد دیگری می‌رود و چیز دیگری می‌گوید. وظیفه خود می‌دانند که گروه‌های جبهه انقلاب اسلامی‌ را نسبت به هم بدبین کنند.

درباره جزوه هم، همین اتفاق افتاد. یک عده‌ای بدون اینکه اصلاً این جزوه را بخوانند و بدانند که در آن چه نوشته شده است، شروع به محکوم کردن آن کردند. مثلاً گفتند که این در تیراژ میلیونی چاپ شده و خیلی برای چاپ آن هزینه شده است، در صورتی که این جزوه اصلاً چاپ نشده است. فقط به صورت ایمیل برای عده‌ای فرستاده‌اند و در یک سایت هم گذاشته‌اند. آن سایت هم وبلاگ یک دانشجو بوده است. حالا یک عده‌ای به خاطر همین آدم‌هایی که می‌آیند، اختلاف می‌اندازند، باورشان می‌شود که چاپ شده و بیانیه می‌دهند و بعد که بیانیه دادند، متوجه می‌شوند که اصلاً یک نسخه هم چاپ نشده است. خیلی بد است که آدم در ترفند دشمنی قرار گیرد که می‌خواهد اختلاف ایجاد کند.

البته ما همه مطالب آن جزوه را قبول نداریم، برخی از مطالب آن نیازمند اصلاح است. اما این نوع موضع‌گیری، بدون خواندن جزوه هم موضع‌گیری درستی نیست.

وقتي تخريب جاي رقابت اخلاقي و ارائه برنامه براي اداره بهتر كشور را مي‌گيرد +فايل جزوه پاسخ به شبهات عليه جبهه پايداري

جبهه پایداری شجاعت بیان حرف‌هایش را دارد؛ نیازی به شب‌نامه نویسی نیست

بحمد الله ما در جبهه پایداری این شجاعت را داریم که اگر خواستیم حرفی بزنیم، با صراحت بیان می‌کنیم و این توفیق را داشته‌ایم که چند ماه پیش حرف‌هایی که لازم بوده را مکتوب نوشته‌ایم. برخی را در بیانیه تاسیس و بخشی را در نامه‌ای که به بزرگان نوشتیم. شب‌نامه نداده‌ایــم، امضا کرده‌ایم و گفته‌ایم که نظر ما این است. روند وقایع هم نشان داد که برخی از عرائض آن موقع ما هم، عرائض صحیحی بوده است و خوب بود آن موقع به آن توجه می‌شد حالا هم پای حرفمان هستیم.

نكته اصلي اين است كه در اين فضا، دشمن آن سياست نخ‌نماي انگليسي را دنبال خواهد كرد. اختلاف بينداز و حكومت كن! حتماً اين كار را خواهد كرد. مهم اين است كه در اين ترفندها قرار نگيریم و يك چيزي را بدون آنكه بدانیم چيست، محكوم يا تائيد نكنیم. يك احتمال صحت براي طرف مقابل قائل شویم و بتوانیم باب گفتگو را بين خودمان حفظ كنیم.

می‌گوییم همه با هم رفیق باشیم، می‌گویند تو هم مثل ما شو!

معني اين حرف، اين نيست كه همه بايد مثل هم فكر كنند. بعضي ها تا ما مي گویيم بايد با هم رفيق باشيم، مي‌گويند خب بيا تو هم مثل ما شو! بعد مي‌گويد تو مثل ما شو، نه اينكه ما مثل تو مي‌شويم. اينكه حرف خوبي نيست. بايد سلائق و نگاه‌هاي مختلف در چارچوب نظام را قبول كنيم و كمك كنيم كه اين نگاه‌ها و سلائق ضمن حفظ احترام و حفظ اخوت و برادري و اصول و مباني با هم رقابت كنند. چرا فضا را فقط اين‌طور بينم كه يا فقط همه مثل من باید باشند و اگر كسي جور ديگري فكر كرد، اصلاً نبايد باشد. طبیعتا اين درست نيست.

خوشبختانه در انتخابات آتي از همه سلائقی كه در نظام ما به رسميت شمرده مي شوند، حضور دارند و اين فرصت خوبي است كه مي‌توانند بيايند و حرف‌هاي خودشان را بزنند و اين يك زمينه خوبي براي حضور گسترده مردم مي تواند باشد.

قضاوت‌هاي عجولانه و موضع‌گيري‌هاي سريع را كنار بگذاريم

انشاءالله اين قضاوت‌هاي عجولانه و موضع‌گيري‌هاي سريع را كنار گذاريم و تا یک اتفاقی افتاد، هم‌ديگر را متهم نكنيم. اگر بر وفق مراد ما نبود نگویيم فلاني اين بلا را سر ما آورد.

خداوند متعال يك سنت‌هایي دارد. ما نمي‌توانيم بگویيم كه شما بر خلاف سنت الهي عمل كنيد و توقع داشته باشيد كه آن سنت در مورد شما جاري نشود. مثلاً در خصوص محبت مردم، خداوند متعال اين سنت را قرار داده كه هر كس ايمان و عمل صالح داشت مردم به او محبت پيدا مي‌كنند. حالا يك كسي بيايد تبختر كند. با فخرفروشي و تكبر رفتار كند. مردم به او محل نمي‌گذارند. بگويد من از فلان فاميل هستم. يك كسي بيايد با پخش پول بخواهد آراي مردم را جذب كند، خوب اين نتيجه‌اي نمي‌گيرد. همان‌هایي كه پولش را مي‌گيرند به او راي نمي‌دهند. اين را ما پيش بيني مي‌كنيم.

مي‌شنويم بعضي‌ها در حاشيه‌ها مي‌روند اين كارها را انجام مي‌دهند، من مي‌گويم كه پول‌تان را هدر ندهيد. همين‌ها كه از شما پول مي‌گيرند، به شما راي نمي‌دهند. چون اينها دلشان پاك است، چرا که ممكن است اين پول را به دليل گرفتاي دریافت کنند ولي به شما راي نخواهند داد. اين روش‌ها را به كار نبريد.

گذاشتن نام حائزان صلاحیت در لیست‌ تکلیف است، اگرچه عضو جبهه پایداری نباشد

در مورد سخنان آقاي متكي كه گفته‌اند جبهه پايداري جسارت داشته باشد و ليست مستقل ارائه كند، آیا جبهه پايداري ليست مستقل ارائه مي كند يا خير ؟

عرصه فعاليت‌هاي اجتماعي با نگاه مومنانه و نگاه غير مومنانه فرق مي‌كند. ما اينجا ابداً لج‌بازي با كسي نداريم. ابداً مبناي ما اين نيست كه بگویيم ما هستيم و ديگران نيستند. ما اتفاقاً دنبال اين هستيم كه هرچه بتوانيم با همديگر نزديك‌تر شويم، منتها طبق اصول و مباني. تكليف به ما حكم مي‌كند كه اگر كسي را ديدیم صلاحيت حضور در مجلس را دارد، ولو اينكه عضو جبهه پايداري نباشد ما در ليستمان بگذاريم. اگر هم ديديم كسي صلاحيت ندارد در مجلس باشد ولو اينكه دوست ما باشد، در اين ليست نمي‌گذاريم.

ما درباره انتخاب كانديدا با وسواس رفتار مي‌كنيم. به خاطر همين ممكن است در برخي حوزه‌ها اصلاً كانديدا معرفي نكنيم. يكي از حرف‌هایي كه در جبهه پايداري مكرر گفته‌ايم اين است كه جبهه پايداري، جبهه انتخاباتي نيست. ما بعد از انتخابات هم هستيم و حرف داريم. به نظر خودمان حرف‌هاي گفتماني‌مان خيلي مهم‌تر از اين است كه بگویيم به چه كسي راي دهيد. به هر كس كه مي‌خواهيد راي دهيد. ما هم البته وظيفه داريم آنجایي كه به نتيجه رسيديم كه كانديداي مناسبي است، معرفي كنيم. ولي مهم اين است كه اين وقتی به مجلس رفت مي‌خواهد چه كار كرده و چه گفتماني را دنبال كند. اين مه‌متر از افراد است و به همين دليل است كه ما مي گویيم پايداري روي اصول اصل است. 

پاسخ صریح ایران، تصمیمات دشمن را تغییر داد

آیا در شرایط فعلی احتمال جنگ می‌دهید؟

آنچه كه تحليل‌گران غربي مي‌گويند اين است كه وضعيت فعلي اقتصاد جهان غرب تحمل جنگ ديگري را ندارد. البته يك عده آدم ماجراجو دنبال اين هستند كه جنگ‌هاي كوچك و سريعي را راه بيندازند ولي قطعاً اينها تحمل جنگ طولاني مدت ندارند. آنچه كه هم از جانب ايران اسلامي گفته شد، اين بود كه شما خيال نكنيد كه اگر يك ضربه به ايران زنيد، اين ضربه با يك ضربه پاسخ داده مي‌شود، بلكه اين ضربه با يك پاسخ كوبنده و وسيع همراه خواهد بود. و اين پيغام آشكار ما باعث شد كه خيلي‌ها در تصميمات‌شان تجديدنظر كنند.

رئيس متكبر و مغرور دولت آمريكا پيام مي‌دهد كه نكند تنگه هرمز را ببنديد. ما مي‌خواهيم با شما مذاكره داشته باشيم. اين نشان مي‌دهد كه اينها متوجه شده‌اند كه جمهوري اسلامي در دفاع از منافع خودش كوتاهي نمي‌كند و از همه ابزارهاي موجود استفاده خواهد کرد.

قرارگاه جهاد اقتصادي ما بايد آرايشی تهاجمي و مديرانه‌اي بگيرد

به نظر مي‌رسد اين تحريم‌ها جهت تضعيف اقتدار ولايت فقيه است، نظر شما چيست؟

اشاره كرديم يك عده‌اي هستند كه با اين فشارها مردم ايران را محك مي‌زنند. ما اين را اعلام مي‌كنيم مردمي كه در فتنه سال 88 خودشان حماسه عاشورایي خلق كردند، 9 دي را رقم زدند، اين مردم را نمي‌شود با ترفندها از اعتقادات‌شان جدا كرد.

براي چه مقام عظماي ولايت امسال را سال جهاد اقتصادي عنوان كردند. ديد تيزبين ايشان،‌ مي‌ديد كه در پايان سال با چنين موضعي روبرو شديم. تاكيدشان اين بود كه در عرصه اقتصاد با آرايش جهادي خود را آماده كنيد. يك عده‌اي آن‌طور كه بايد عمل نكردند. امروز هم اگر رهنمود ايشان را عمل كنند شاهد وضعيت بهتري خواهيم بود. قرارگاه جهاد اقتصادي ما بايد مثل قرارگاه جنگ ما يك آرايش به هنگام، تهاجمي و مديرانه اي بگيرد.

توقع داريم كه دولت برخاسته از گفتمان انقلاب اطاعتش خيلي بارزتر و مستحكم‌تر باشد

نظر شما راجع به جريان انحرافي و اطاعت احمدي نژاد از رهبري چيست؟

چيزي كه بايد بگويم اين است كه ما در روند انقلاب اسلامي به‌ويژه بعد از پايان جنگ شاهد بوديم، همان تفكري كه در پايان جنگ هم باعث شد كه اتفاقاتي بيفتد، همان تفكر اعتقادشان اين بود كه در پايان جنگ بايد برنامه توسعه كشور را تنظيم كنيم كه در آن يك رشد اقتصادي محوريت همه برنامه‌ها را داشته باشد. با همين نگاه كه رشد اقتصادي را اصل قرار دهيم، خودشان را مجاز دانستند كه طبقات ويژه به‌وجود بیايد. با همين نگاه ما را به يك نرخ تورم 50% در سال 75 رساندند و با همين نگاه هم آمد و براي خودش يك پشتوانه فرهنگي ايجاد كرد كه وقايع اواخر دهه هفتاد و اوائل دهه هشتاد را ایجاد کرد. اتفاقي كه در سوم تير 84 اتفاق افتاد اين بود كه مردم گفتند كه ما اين نگاه را قبول نداريم.

اين يك اتفاق مهمي بود كه با روي كار آمدن دولت نهم روي داد و گفتمان كشور عوض شد. سفر اولي كه ما به خراسان جنوبي رفته بوديم، وزرا در يك مسجد مانندي مثل زمان جنگ هر كس يك پتویي گرفت و خوابيد. اين يك تغيير گفتمان مبارك و مهمي بود. آقا در ديدار اولي كه خدمت ایشان رسيديم به عنوان دولت نهم فرمودند كه شما پرچم مهمي بلند كرده‌ايد. ولي مهم است كه پاي پرچم بتوانيد استقامت داشته باشيد. بعد فرمودند كه يك عده‌اي بودند كه رو به خدا و كعبه داشتند و امروز رو به بتكده‌ها دارند، حواستان جمع باشد و پاي حرفتان بايستيد.

ما فكر مي‌كنيم كه روي كار آمدن دولت نهم و دهم يك تغييري در گفتمان مديريتي كشور بود. اما بايد بگوییم كه بعضي حاشيه‌ها اين تغيير گفتمان را كمرنگ ‌می‌كند. ما دعا مي‌كنيم كه اين حاشيه‌ها نتوانند آثار سوء بگذارند. در واقع عرض كردم كه آن وظيفه‌اي كه باعث شد جبهه پايداري تاسيس شود، مقابله با همين حاشيه‌ها بود. همين حاشيه‌ها كه در غالب جريان فتنه و جريان انحرافي، جريان فتنه به صورت مقابله آشكار و جريان انحرافي به صورت مقابله پنهان دارد تلاش مي‌كند كه اين مسير خدمتگزاري را مخدوش كند.

ما از دكتر احمدي نژاد همراهي با رهبري را مكرر ديده‌ايم. چند وقت پيش آقا در يك سخنراني صبح فرمودند كه دولت بخشنامه كند كه دستگاه‌هاي اجرایي خريد كالاهاي خارجي را متوقف كنند. دولت آن موقع كرمانشاه بود. همان روز عصر دولت جلسه گرفت و مصوب كرد.
بالاخره اين افتخارات خوبي براي دولت است. البته ما از دولتي كه برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامي است توقع بيشتري داريم. خيلي‌ها بودند كه در زمان مسئوليتهاي اجرایي خون به دل رهبري كردند و هنوز هم مي‌كنند. ما توقع داريم كه دولت برخواسته از گفتمان انقلاب اسلامي، اطاعتش خيلي بارزتر و مستحكم‌تر باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها