لغو رزمايش‎مشترك امريكا اسرائيل/ما كه نترسيديم چون ايران بلوف مي‌زند!
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
لغو رزمايش‎مشترك امريكا اسرائيل/ما كه نترسيديم چون ايران بلوف مي‌زند!

هراس غرب از به آشوب کشیده شدن منطقه خاورمیانه در صورت هر گونه تهدید نظامی ایران، به حدی جدی بوده است که امریکا برای دومین بار طی ماه اخیر، رزمایش نظامی خود با اسرائیل را لغو کرد و مقامات نظامی امریکا، علت لغو این رزمایش را علاوه بر مشکلات اقتصادی در تامین هزینه رزمایش، تحریک نكردن ایران در منطقه خاورمیانه بر شمرده‌اند.

به گزارش رجانیوز، نشریه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت در گزارشی اعلام کرد رزمایش‌های نظامی آمریکا- اسرائیل که قرار بود در این هفته انجام شود تا اول ماه اکتبر آینده به تعویق افتاده است.

روزنامه الاهرام چاپ مصر با اشاره به لغو این رزمایش، مدعی شد "که دلایلی در رابطه با کسر بودجه وجود دارد و درکنار آن هراس آمریکا از تحریک آمیز شمرده شدن این رزمایش‌ها توسط ایران وخشم این کشوروجود دارد."

این در حالی است که  وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) با توجه به بحران تامین بودجه جاری در دولت امریکا، طرح‌هایی برای کاهش 70هزار نفر نظامی از نیروهای ارتش و 20 هزارنفر از نیروهای تفنگدار دریایی(مارینز) در طی پنج سال آینده را تهیه و تدوین كرده است و مقرر شده که وزارت دفاع بودجه‌ای به میزان 525 میلیارد دلار برای سال مالی 2013 تأمين كند که در مقایسه با بودجه سال 2012 تصویب شده توسط کنگره، شش میلیارد دلار کاهش نشان می‌دهد.

در همین حال، امریکا چندی پیش نیز رزمایش نظامی مشترک خود با اسرائیل را که تاریخ آن از پیش مشخص شده بود، پس از اجرای مانور موفقیت آمیز نیروی دریای ایران در آب‌های آزاد و تنگه هرمز لغو کرده و به تاریخ دیگری موکول کرده ولی ظاهرا نظامیان اسرائیل و امریکا برای رسیدن به زمان جدید برای برگزاری مانور مشترک در شرایط کنونی منطقه نیز به توافق نرسیده و این رزمایش را به پائیز سال آینده موکول کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان همدان در تیرماه 83  با اشاره به تهدیدات دولت بوش علیه ایران اینچنین پاسخ داده بودند: "امريكايى‏ها مى‏گويند جمهورى اسلامى منافع ما را به خطر انداخته. ما ملت ايران در چهارديوارى كشور خودمان، هر دستى كه به سمت منافع ما - چه منافع علمى، چه منافع طبيعى، چه منافع انسانى، چه منافع فناورى - به تجاوز دراز شود، بى‏درنگ آن را قطع خواهيم كرد. ما در چهارديوارى كشورمان اجازه نمى‏دهيم منافع هيچ قدرتى بر منافع ملى ما ترجيح پيدا كند و مقدم شود. و اما اگر دشمن، پُررويى و تعرض و تجاوز كند، آن وقت ديگر تعرض ما به چهارديوارى كشورمان محدود نخواهد شد. اگر كسى به ملت ما تعرض و تجاوز كند، ما منافع او را در هر نقطه‏يى از دنيا كه باشد، به‏خطر مى‏اندازيم."

فرافکنی رسانه‌های امریکا پیرامون هراس غرب از واکنش ایران به تهدید نظامی

اما در این میان، رسانه‌های امریکایی تلاش کردند كه هراس جدی امریکا از تحریک ایران درباره هرگونه اقدام نظامی را که عملاً منجر به لغو دو رزمایش مشترک این امریکا با اسرائیل شده است، با انتشار برخی اخبار در روزهای اخیر  تحت الشعاع قرار دهند.

در این زمينه، روزنامه امريكايي نيويورك تايمز با انتشار گزارشی مدعی شد که "یک ارزيابي اطلاعاتي در اسراييل نسبت به درستي اين شايعه رايج كه می‌گويد حمله نظامي به تأسيسات هسته‌ای ايران منجر به يك سري از حوادث فاجعه بار همچون انتشار اقدامات خشونت‌آمیز و بالا رفتن قيمت نفت خواهد شد، ابراز شك و ترديد كرده است."

این روزنامه مدعی شد كه ارزيابي‌های در پيش گرفته شده توسط بخش عمده‌ای از مسوولان بلندپايه امريكا به اين نتيجه دست يافت كه واكنش ايران نسبت به حمله نظامي عليه تاسيسات هسته‌ای‌اش تا اندازه‌ای فريب‌كارانه است.

نیویورک تایمز خاطرنشان كرد كه هيچ موضوعي براي اسراييل به اندازه ثمره حاصل از حمله به ايران نگران كننده نيست. برخي می‌گويند حتي اگر اين حمله موفقيت‌آمیز باشد، تنها كاري كه خواهد كرد، اين است كه برنامه هسته‌ای ايران را به تأخير خواهد انداخت و چه بسا بر عزم ايران جهت دستيابي به اين توانايي خواهد افزود.

نفوذ ایران در خاورمیانه و روند رو به رشد این نفوذ که این روزها نمونه‌های جدی آن در عراق و لبنان و فلسطین و سوریه قابل مشاهده است، موجب شده است تا غرب هر گونه تهدید و اقدام نظامی علیه ایران را حتی در مقام اعلام تبلیغاتی نیز بسیار محتاطانه دنبال کرده از هر اقدامی که سبب تحریک ایران شود، بپرهیزد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها