ایران قصد حمله به آمریکا را دارد
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
رسانه‌های غربی در پوشش اخبار اظهارات رئیس اطلاعات ملی آمریکا، در جلسه سنا بخش‌هایی از سخنان وی را برجسته کردند که در آن ادعاهای تلاش ایران برای حمله به آمریکا مطرح شده بود.

به گزارشوبلاگ مهدی موعود ، بسیاری از رسانه‌های غربی از جمله خبرگزاری رویترز، خبرگزاری فرانسه، روزنامه‌های انگلیسی "دیلی میل" و "گاردین" و بسیاری شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های دیگر در پرداختن به اخبار مربوط به اظهارات "جیمز کلاپر" رئیس اطلاعات ملی آمریکا در جلسه علنی سنای آمریکا درباره ایران آن بخش‌هایی از ادعاهای وی را برجسته کردند که در آن به تلاش‌هایی از جانب ایران برای انجام حملاتی در داخل خاک آمریکا اشاره شده بود.

این اقدام رسانه‌های غربی در شرایطی که کلاپر از موضوع گفت‌وگو و حتی دیپلماسی در قبال ایران نیز سخنانی را به میان آورده بود، به نظر می‌رسد آغاز سناریوی جدیدی علیه ایران و القای این تفکر در میان اذهان عمومی باشد که ایران به دنبال حمله به آمریکا است.

خبرگزاری فرانسه در این رابطه نوشت: جیمز کلاپر در جلسه استماع علنی سنا تأکید کرد که تحریم‌ها نتوانسته ایران را از ادامه برنامه هسته‌ای بازدارد.

کلاپر در ادامه تصریح کرد: «توطئه ۲۰۱۱ برای ترور سفیر عربستان در آمریکا نشان می‌دهد که برخی مقامات ایرانی محاسبات خود را هم‌اکنون تغییر داده‌اند و تمایل دارند تا حمله‌ای را در آمریکا در واکنش به اقدامات این کشور که ایران را تهدید می‌کند، انجام می‌دهد.»

ادعاهای کلاپر در شرایطی مطرح شده است که هیچ شواهدی مبنی بر آنکه ترور سفیر عربستان در آمریکا از سوی ایران انجام شده است، در دست نیست. حتی برخی از مقامات عالی‌رتبه آمریکا نیز نسبت دادن چنین اتهاماتی را به ایران کاملا غیرمنطقی خوانده‌اند.

رئیس اطلاعات ملی آمریکا به ارتباط کشورش با رژیم صهیونیستی اعتراف کرد و گفت: «ما در حال انجام اقدامات زیادی با اسرائیل هستیم و با آن‌ها همکاری می‌کنیم.»

آمریکا تا به حال تحریم های بسیار شدیدی علیه ایران تحمیل کرده است و همچنان به دنبال تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلامی ایران است و "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در ۳۱ دسامبر سال گذشته میلادی تحریم‌های جدیدی از جمله معامله با بانک مرکزی ایران به امضا درآورد.

کلاپر ادامه داد که با تحریم‌ بانک مرکزی ایران، تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأثیربخشی بیشتری خواهد داشت و در بیانیه‌ای مکتوب که به کمیته استماع سنا ارائه داد اعلام کرد که ایران گزینه ساخت یک بمب هسته‌ای را همچنان حفظ می‌کند اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مطمئن نیستند که آیا ایران در نهایت تصمیم به ساخت بمب می‌گیرد یا خیر.

وی اعتراف کرد که تحریم‌های جدید آمریکا احتمالاً تأثیر بیشتری از تحریم‌های قبل‌تر خواهد داشت اما انتظار نمی رود که این تحریم‌ها به سقوط دولت ایران منتهی شود.

رئیس اطلاعات ملی آمریکا در خصوص توانمندی هسته‌ای ایران گفت: «پیشرفت‌های ایران به ویژه در زمینه غنی‌سازی اورانیوم این ارزیابی را تقویت می‌کند که ایران به اندازه کافی قابلیت دارد در صورتی که بخواهد، اورانیوم با درصد غنای بالا برای تولید یک سلاح هسته‌ای تولید کند.»

کلاپر تأکید کرد: «مشکلات اقتصادی ایران بدون افت ناگهانی قیمت نفت و بحران ناگهانی داخلی که صادرات نفت را دچار اخلال کند، احتمالا دولت ایران را در معرض خطر قرار نمی‌دهد.»

در بیانیه مربوط به اظهارات وی در جلسه استماع سنای آمریکا همچنین آمده است: «عملیات اطلاعاتی ایران علیه آمریکا از جمله قابلیت‌های سایبری اخیراً هم از نظر عمق و پیچیدگی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.»

منبع: فارس

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها