راهبردی‌ترین پیام‌هاي اجلاس جوانان انقلابی در تهران
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
 
 
همه چیز دوباره به رهبر ایران ختم می‌شود

 

مهدي جهانتيغي: حضور صدها نفر از جوانان 73 کشور جهان از جمله جوانان مصر، تونس، لیبی، لبنان، یمن، بحرین و فلسطین در تهران، یک‌بار دیگر حقایقی از برتری گقتمان انقلاب اسلامی ایران را به تصویر کشید و نشان داد که علی رغم حضور بازیگران منطقه ای و بین اللملی که با پشتوانه‌ي پول، نفت و اسلحه، جريان‌ها را با خود همراه می بینند، تهران همچنان بازیگر اول منطقه‌اي است، البته نه با به‌كارگيري اين ابزارها بلکه با استفاده از برتری گفتمانی که امروز در خاورمیانه دارد. در اين زمينه، مي‌توان به نكات زير هم اشاره كرد:

ا- انعطاف قابل توجه گفتمان انقلاب با حفظ اصول

حضور جوانان شیعه و سنی و سلایق مختلف و حتی گاه منتقد يك‌ديگر در تهران نشان داد که ظرفیت گفتمانی انقلاب اسلامی ایران بسیار منعطف است، این در حالی‎ست که این انعطاف منجر به ذره‌ای کوتاه آمدن از اصول نمی شود. کنار هم قرار گرفتن برخی جوانان سلفی در کنار جوانان مقاومت اسلامی لبنان، تصویری را به نمایش می گذارد که نشانه‌ي انعطاف‎پذیری بالای گفتمان انقلاب اسلامی و در عین حال، تأکید بر اصولی از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی، وحدت مسلمانان و عزت جهان اسلام است.

2- کارکرد و کارآمدی انقلاب اسلامی

انعطاف قابل توجه و همچنین ظرف بالای گفتمان انقلاب اسلامی در مواجهه با جوانان انقلابی از کشورهای مختلف نشانه‌ي کارآمدی و البته اگر بهتر بگوییم کارکرد بالای آن در شرایط فعلی منطقه را نشان می دهد. در حالی‌که قیام های منطقه برای هم‎گرایی بیشتر باید به سمت گفتمانی واحد در حرکت باشند، اجلاس تهران نشان داد که در حال حاضر، گفتمان انقلاب اسلامی می تواند این خلأ را برطرف کند.

3- گفتمان انقلاب ایران فراتر از مباحث شیعه و سنی

جهان اسلام که سال‌هاست با طراحي غرب براي دو قطبی کردن شیعه و سنی مواجه است، وقتی به گفتمان انقلاب اسلامی می رسد، این نکته کاملاً محسوس می شود که دو قطبی شیعه و سنی جای خود را به محوریت اصول و مشترکات اسلامی می دهد و گفتمان انقلاب اسلامی، نسخه ای بالاتر از شیعه و سنی به جهان اسلام ارئه داده است که کاملا پیش‎رو است.

در چنین گفتمانی‌ست که دیگر مسئله بحرین، ماهیت واقعی خود را که شبیه دیگر قیام های منطقه است، نشان می دهد و فضای غبارآلودی را که برخی رسانه های بین المللی و وابسته منطقه ای از آن  ترسیم می کنند، به حاشیه می برد و قیام بحرین را فراتر از درگیری شیعه و سنی تفسیر می کند. همچنان‌که چنین گفتمانی‎ست که مسئله فلسطین را مسئله‌ي اول جهان اسلام می کند و پیروزی حزب الله لبنان را عزتی برای همه جهان اسلام می داند.

4- انقلابیون نیاز مند حمایت ایران و الگو گیری

از مجموع سخنان جوانان انقابی که در غالب سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و کمیسیون های تشکیل شده این اجلاس برمی آید، می توان این موضوع را استخراج کرد که انقلابیون برای ادامه مسیر نیازمند حمایت ایران هستند و بالاتر از این، نیاز انقلابیون به الگوگیری و استفاده از تجربیات ایران فراوان است. این نشان مي‌دهد که دیگر الگوهای موجود منطقه ای هرگز نتوانسته جوانان انقلابی را اقناع کند و اساساً برداشت آنها این است که ماهیت انقلاب های آن‌ها، سمت و سوی آن به طرف الگوی جمهوری اسلامی است و نه دیگر مدل های موجود.

5- عمق بخشی الگوی ایران در منطقه

تفاوت این اجلاس این است که ایران با ارتباط گیری با جوانان انقلابی منطقه آینده، این انقلاب را تضمین و عمق بخشی الگوی ایران در منطقه از طریق این جوانان به نقطه غیر قابل بازگشت می رسد. این جوانان از امروز به بعد سفیرانی خواهند بود که ایران را در کشورهای‎شان تکثیر خواهند کرد. ارتباط ایران با جوانان انقلابی منطقه بیش از پیش، قدرت نرم ایران را عمیق تر می کند.

6- تصویری از تفاوت اسلام ناب و اسلام امریکایی

تفاوت اجلاس تهران با برخی از اجلاس‌هاي مشابه در کشورهای دیگر منطقه تصویری از تفاوت اسلام ناب را با اسلام امریکایی نشان داد و آن هم این بود که همه نوک پیکان به سمت نابودی همیشگی رژیم صهیونیستی می رود و شیعه و سنی در تهران رنگ می بازد. در اجلاس تهران، رد پای عوامل تفکر امریکایی نه تنها وجود ندارد، بلکه جوانان انقلابی، نابودی رژیم صهیونیستی را مقدمه فروپاشی و نابودی امریکا می دانستند. در این اجلاس تاکید و تذکر جوانان انقلابی به هم از نقشه های امریکا برای به انحراف کشیدن انقلاب های منطقه بسیار عیان بود.

7- همه چیز به رهبر ایران ختم می شود

همیشه دیدار مهمانان خارجی با رهبر معظم انقلاب نقطه‎ي اوج ماجراست. دیدار معنوی و پر شور جوانان انقلابی با رهبر معظم انقلاب نشان داد که همه‌چیز مثل گذشته به ايشان که امروز بسیاری او را رهبر معنوی و ایدولوژیک  قیام های منطقه می خوانند، ختم می شود. اقناع و رضایتی که جوانان انقلاب اسلامی پس سخنان رهبر انقلاب ایران از آن سخن گفته اند، نشان می‌دهد که یک‌بار دیگر رهبر ایران روحی تازه به قیام های منطقه بخشیده است. رهبری که همه چشم ها از خاورمیانه تا شمال آفریقا به لب و دهان او دوخته شده است.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها