ويژگي 313 نفر ياران مخلص امام زمان (ع)
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

ويژگي 313 نفر ياران مخلص امام زمان (ع)

1
. امام در انتظار آن ها به سر مي برد: هنگام ظهور امام قائم(ع) قبــل از آن کــه کنــار کعبه برود و صـداي خــود را به گــوش جهانيان برساند ، در مکاني به نام "ذي الطور" در انتظار 313 نفر از ياران خاصش توقف مي کند...

2. آن ها از اطراف جهان جمع مي شوند: 313 نفر از اطراف جهــان و دور ترين نقطه ها جمع شده و به امام قائم(ع) مي پيوندند. امام باقر(ع) در اين باره مي فرمايند:"خداوند براي حضرت قائم از دورترين شهــر ها، به تعداد جنگــاوران بـدر 313 نفر جمع مي کند".

3. آن ها نخستين بيعت کننــدگـان با امام قائم(ع) هستند: هنگــام ظهــور، نخســتين کساني که پس از جبرئيل امين با امام زمان بيعت مي کنند ، همين 313 نفر هستند.

4. آن ها جانبازان سلحشورند: اين 313 نفر در حـدي از ايثـار و جـانبــازي و شجـاعت و سلحشــوري هستند که دشمــنان قائم(ع) جمــع مي شـوند تا آن حضـرت را بـه قــتل برسانند همين 313 نفر با دفاع قهرمانانه و جانبازي در راه آن بزرگوار، دشمـنان را دفــع مي کنند.

5. آن ها پرچمداران و حاکمان روي زمين هستند: اين ويژگي ها حـاکي از آن است کـه اين افراد داراي علم و بينش بوده و لياقت رهـبري جــامعه را دارند و شـايستـگــي آن را دارند که پرچمدار کشور ها باشـند. امـام صادق(ع) مي فرمــايند:"گــويا قائم را بر بالاي منبر کــوفه مــي بينم کــه يارانش به تعــداد جنگــاوران مسلمــان جنگ بدر ، اطـراف او را گرفته اند ، اين ياران پرچم داران و حاکمان بر مردم از جانب خدا هستند."

6. آن ها امت معــدوده و همچــون پـاره هــاي ابر هاي متراکــم هستند : در قـرآن مي- خوانيم "هرکجا که باشيد خداوند همه شما را حاضر مي کند."
در تفسير اين آيه امام باقر(ع) فرمود: منظور ياران قائم هستند که 313 نفـرند بـه خـــدا سوگند! منظور از امت معــدوده آن ها هستند . به خـدا سوگند در يـک ساعـت همگي جمع مي شوند همچــون پاره هــاي ابر پاييزي که بر اثر بـاد جمـع و متـراکم مي گردند.

7. آن ها رکن و آيه هاي خـلل ناپذير و پشتيبان محکمند: 313 نفـــر يـاران امــام هسته مرکزي حکومت جهاني آن حضرت را تشکيل مي دهند. امام صــادق(ع) در تفسـير آيـه 80 سوره هود مي فرمايند: منظور از قـوه همان قائــم و منظور از رکن شديد (پشتيبان محکم) 313 نفر از يارانش هستند.

منبع : نرم افزار موعود

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها