بانوان جبهه پایداری/ایجاد بیمارستان‌های فوق تخصصی اختصاصی بانوان
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
در نشست خبری بانوان جبهه پایداری مطرح شد:
پیگیری براي ایجاد بیمارستان‌های فوق تخصصی اختصاصی بانوان/ اولویت‌های جبهه پایداری در حوزه مسائل زنان

 

عصر پریروز ساعاتی پس از اعلام فهرست انتخاباتی جبهه پایداری انقلاب اسلامی از سوي دکتر لنکرانی سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي، اعضای کمیته بانوان اين جبهه با حضور در یک نشست خبری به بیان نظرات‌شان در مورد فضای انتخابات و مسائل امور بانوان و خانواده پرداختند.

به گزارش رجانیوز، دکتر زهره طبیب زاده مشاور سابق رئیس‌جمهور و رئیس سابق مرکز امور بانوان و خانواده، زهره سادات لاجوردی استاد دانشگاه، فاطمه آلیا نماینده دو دوره مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دکتر بتول نامجو، دبیر شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده کشور حاضرین در این نشست خبری بودند.

عدالت، ساده زيستي، رفع فاصله بين دولت و ملت و نزديك شدن هر چه بيشتر به مردم از جمله اهداف جبهه پايداري

فاطمه آليا دبیر کمیته بانوان جبهه پایداری در ابتدای این نشست در سخنانی با تاکید بر اینکه مسئولیت نمایندگی جنسیتی نیست، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعم از زن و مرد به صورت مشترک برای تمام موضوعات کلان کشور نظر و رای داشته و بر حسن اجرای قانون نظارت دارند.

وی ادامه داد: در عین حال، زنان جامعه از نمایندگان زن انتظار ویژه‌ای برای پی‌گیری حقوق خود دارند که این انتظار، انتظار به حقی است که باید به آن اهتمام داشت.

اولین پرسش این نشست خبری در مورد علت کم بودن تعداد بانوان حاضر در لیست جبهه پایداری بود که آلیا پاسخ داد: جبهه پایداری بر اساس این اصل اساسی که تشکیل مجلسی در شأن نظام است، و بر مبنای معیارهای تشکیل چنین مجلسی اقدام به معرفی افراد کرد و در این انتخاب، جنسیت نقش نداشته است.

وی با بیان اینکه این جبهه فارق از بحث جنسیت، کمیته‌ای تشکیل داد که در آن رزومه نامزدها مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: از جمله موارد منحصر به فرد در جبهه پایداری برخلاف مابقي گروه‌ها، تشکیل کارگروهی برای تعیین لیست انتخاباتی بود که برخي از اعضای این کارگروه نيز اساساً ذی نفع در انتخابات نبودند و خود برای مجلس کاندیدا نشدند.

عضو شوراي مركزي جبهه پایداری خاطر نشان کرد كه ليست اين جبهه بر اساس معيارها و شاخص‌ها تهيه شده و اعضايي كه در ليست انتخاباتي ما قرار دارند، جزو نفراتي هستند كه بيشترين رتبه‌ها را در شاخص‌ها و معيارها كسب كرده‌اند.

دبير كميته بانوان جبهه پايداري در خصوص عملكرد فراكسيون زنان مجلس نیز که مورد سوال یکی از خبرنگاران قرار گرفت، گفت: در كل عملكرد اين فراکسیون را مثبت ارزيابي مي‌كنم، اما امیدوارم در مجلس نهم فراکسیون زنان و خانواده تشکیل شود که در آن مردان نیز حضور داشته باشند و ساز و كار آن، اظهارنظرهاي كارشناسي براي كميسيون‌هاي تخصصي باشد، تا طرح‌هایی که تصویب می‌کنیم، در راستای دیدگاه کلان نظام نسبت به اهمیت خانه و خانواده قرار گیرد.

گفتمان جبهه پايداري، گفتمان ناب اصولگرايي است

"چرا جبهه پایداری را انتخاب کردید؟" پرسش بعدی یک خبرنگار بود که زهره لاجوردی دیگر عضو كميته بانوان جبهه پايداري در پاسخ گفت: این جبهه حزب نيست، بلكه گفتمان است و صرفاً با هدف انتخابات به وجود نيامده است؛ بلكه پي‌گيري اصول و مباني اسلامي، محور اصلي فعاليت اين جبهه است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پس از بررسي‌هاي شرایط فعلی مشخص شد، گفتمانی که ادامه گفتمان امام (ره)، انقلاب و ولايت مداري بود و در سوم تير تجلي يافت و عموم مردم نيز به اين گفتمان روي آوردند، گفتمان ناب اصول‌گرايي است كه جبهه پايداري نيز به آن پاي‌بند است.

فرزند شهید بزرگوار سيد اسد الله لاجوردی با بیان اينكه در دولت نهم شاهد بوديم كه رفته رفته زواياي انحرافي به اين گفتمان ناب اصول‌گرايي اضافه شد، بيان داشت: مردم پس از گذراندن دوران سازندگي و اصلاحات از اين گفتمان استقبال كردند؛ لذا براي حفظ خلوص اين گفتمان، احساس کرديم که جبهه پایداری با توجه به نکات ایجابی و سلبی که مد نظر دارد، می تواند گفتمان ناب اصول‌گرایی را دنبال کند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها