صهیونیست‌ها اعتقاد دارند تحولات شرق سرانجام آنان را نابود می‌کند
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
 

  دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه در آشوبهای منطقه باید دستهای اسرائیلی را جست‌وجو کرد، درباره فتنه مذهبی که دشمنان قصد ایجاد آن را دارند هشدار داد و با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند مثلث ملت، ارتش و مقاومت لبنان را نادیده بگیرند، تاکید کرد که صهیونیست‌ها عقیده دارند که سرانجام به دلیل تحولات شرق مانند عراق یا ایران نابود می‌شوند.

خبرگزاری فارس: نصرالله: صهیونیست‌ها اعتقاد دارند تحولات شرق سرانجام آنان را نابود می‌کند

 

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی درباره طرح کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف در منطقه و ایجاد درگیری داخلی در لبنان و سوریه هستند هشدار داد و بر ثبات امنیتی و سیاسی لبنان تاکید کرد.

وی به وضعیت کنونی منطقه اشاره کرد و تاکید کرد که تهدید اسرائیل باید در اولیت قرار بگیرد و افزود: هر کس به دنبال آشوب در منطقه است،‌به دنبال آشوب در لبنان است و هر کس می‌خواهد عراق و سوریه را به جنگ مذهبی و لیبی را به جنگ قبیله‌ای بکشاند در حقیقت می‌خواهد منطقه و لبنان را دچار آشوب کند. در نتیجه باید در رفتار و گفتار از آنچه سبب ایجاد فتنه می‌شود حذر کرد.

دشمنان مثلث ملت، ارش و مقاومت لبنان را نمی‌توانند نادیده بگیرند

نصرالله گفت: در مقابله با چنین تهدیدی، باید بیدار باشیم که اطراف ما چه می‌گذرد. در درون اسرائیل، در منطقه و در کشورمان. منطقه در مرحله‌ای حساس و شکل‌گیری مجدد است. هیچ کس نمی‌تواند با لبنان به گونه‌ای رفتار کند که گویی جزیره‌ای است و با اطرافش ارتباطی ندارد. ما بخشی از منطقه‌ایم و امنیت ما امنیت منطقه است و آنچه برای منطقه طرح‌ریزی می‌شود برای ما ریخته می‌شود. ما بر منطقه تاثیرگذاریم و از آن تاثیر می‌گیریم. لبنان همیشه کشوری بوده است که تاثیر گرفته اما تاثیر نگذاشته و در موضع انفعال بوده نه فعال. برای همین زمانیکه طرحی برای منطقه می‌ریزند نمی‌توانند لبنان و نقش آن را به لطف مقاومت و معادله سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت نادیده بگیرند.

نصرالله افزود: دیروز نقل قولی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شنیدیم که لبنان را تهدید به حمله و نابودی‌ کرده و وجود لبنان را نادیده ‌گرفته است... نمی‌دانم آیا نتانیاهو واقعا این حرف را زده است یا نه. رسانه‌های اسرائیل را جست‌وجود کردیم ولی چنین مطلبی ندیدیم. حال چه گفته باشد یا نه، این حرفها با نوع تفکر اسرائیل همخوانی دارد. این نوع تفکر تفکر تهدید همیشگی و حذف دیگران و نابود کردن دیگران است. این رژیم با کشتار و ارعاب و تجاوز به مقدسات و حمله به مردم عرب بر پا شده و هنوز هم بر همین اساس برپاست... باید متوجه این دشمن، تفکر او و خطراتش باشیم. امروز این اقدامات دشمن در فلسطین ادامه دارد و اراضی فلسطین تکه تکه می‌شود و سیطره آن بر خاک فلسطین بیشتر می‌شود. فلسطینی‌ها کشته می‌شوند و هنوز هزاران اسیر در شرایط سخت نگهداری می‌شوند و حرمت مقدسات مسیحی و اسلامی هتک می‌شود. این تفکر اسرائیل است.

در آشوب منطقه باید به دنبال دستان اسرائیلی گشت/مراقب طرح اختلاف میان مسیحی و مسلمان باشید

دبیر کل حزب‌الله افزود: باید بدقت این تفکر اسرائیل را جستجو کنیم و دستهای اسرائیلی را که در پشت همه اقدامات در دنیاست. مثلا آتش زدن قرآن‌ها در آمریکا یا در افغانستان و زمانیکه مردم در اعتراض به این اقدام تظاهرات کردند و به آنان تیراندازی شد و ده‌ها نفر تلف شدند... این نوع رفتار و حمله به انبیاء و محروم کردن دیگران، رفتار یهودی است. قران کریم به ما خبر داده است از این آدم‌ها که چگونه انبیای خود را کشتند. این شیوه هتک حرمت به مقدسات نوع تفکر اینهاست که شاید به سوی درگیری دینی در دنیا سوق می‌دهند. اگر آمریکا کشوری را اشغال کند و مردم هم با او مبارزه کنند، این مبارزه بر اساس اصول سیاسی است نه مبارزه مسیحیان با مسلمانان اما طرح صهیونیستی می‌خواهد این مبارزه را به مبارزه مسیحی اسلامی یا مذهبی تبدیل کند. ما به عنوان مسلمان باید بیدار باشیم. زمانیکه از انبیاء خود حمایت می‌کنیم نباید به انبیاء [ادیان] دیگر اهانت کنیم. در آشوب منطقه ما باید دستان اسرائیل را جست‌وجو کنیم.

نصرالله: ما یاد گرفته‌ایم از دشمن نهراسیم. ما هم وارد جنگ روانی می‌شویم

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: این امور، نوع تفکر اسرائیل است که در پی نابودی لبنان و بمباران کردن آن است. ما یاد گرفته‌ایم که نترسیم نه از نتانیاهو نه از ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل نه از ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق و نه دان حالوتس. بگذارید هر چه می‌خواهند ما را تهدید کنند... در گذشته، اسرائیل زمانی در چشم مردم قدرتمند بود. آن روز ما از آن نمی‌ترسیم چه برسد به امروز... در گذشته که تعداد ما اندک بود،‌از اسرائیل با همه ژنرال‌هایش نترسیدیم و امروز به سید عباس موسوی [از سران شهید حزب‌الله] می‌گوییم که دهها نفر امروز شده است ده‌ها هزار نفر که اراده و خون و عزم تو را بر دوش می‌کشند تا پیروزی را برای این کشور به ارمغان بیاورند. این سخنان بخشی از جنگ روانی است. ما هم وارد جنگ روانی با دشمن می‌شویم.

اشغال عراق توسط آمریکا، طرحی اسرائیلی بود

از سوی دیگر سید حسن نصر الله به انفجارهایی اشاره کرد که روز گذشته در بغداد روی داد و گفت: خودروهای بمبگذاری شده‌ای که در خیابان‌ها قرار داده می‌شوند، موضوع جدیدی نیست و اگر شمار شهروندان عراقی را که توسط اینگونه بمبگذاری‌ها و بمبگذاری‌های انتحاری کشته شدند، شمارش کنیم خواهیم دید که صدها هزار به این ترتیب جان خود را از دست داده‌اند و این جدای از شهروندان عراقی است که با گلوله اشغالگران به قتل رسیدند.

پس از آن سید حسن نصر الله این سوال را مطرح کرد که واقعا در پس این اقدامات چه نهفته است، چرا خون عراقی‌ها اینگونه و تا این اندازه باید بر زمین ریخته شود، واقعا چه کسی خواهان نابودی و ویرانی عراق است؟

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در ادامه افزود: پیش از این تاکید کرده بودیم، اشغال عراق توسط آمریکا طرحی اسرائیلی بود، چون خواهان نابودی عراق است تا مبادا از عراق پس از صدام حسین کشور قدرتمندی بپاخیزد، به ویژه آنکه عراق دارای امکانات بسیاری است و همه می‌دانیم که ملت عراق، ملت فرهیخته و تحصیل‌کرده‌ای است و می‌تواند، نمونه‌ای برای بسیاری از کشورهای عربی باشد.

وی تاکید کرد که اسرائیل هیچ‌گاه خواهان عراقی شکوفا و پیشرفته نبوده و نیست و این به خاطر پیشینه مذهبی و پیش‌بینی‌های صهیونیست‌هاست که اعتقاد دارند، سرانجام روزی گردباد تغییر و تحولات از شرق حال یا ایران و یا عراق و هر کشوری که در شرق فلسطین اشغالی قرار دارد، وزیدن خواهد گرفت و سرانجام آنها را نابود خواهد کرد.

سید حسن نصر الله در ادامه افزود: بی‌تردید درباره ایادی اسرائیل در عراق و انفجارهای روی داده در این کشور تحقیق خواهیم کرد، باید باور داشته باشیم که دستگاه‌ها و سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل نفوذ گسترده‌ای در گروه‌های تکفیری دارند، هنگامی‌که پای به پاکستان می‌گذاریم قتل و کشتار می‌بینیم که همه روزه در حال وقوع است، وقتی نگاهی به سومالی می‌اندازیم همین را می‌بینیم، هم اکنون به هرگوشه از جهان عربی نگاه می‌کنیم که ملاحظه می‌کنیم هر روز چنین بمبگذاری‌هایی در آن حادث می‌شود.

سید حسن نصر الله تاکید کرد که باید به دنبال ریشه‌های صهیونیستی در این حوادث بود و نسبت به طرح آمریکا – اسرائیل و ناتوانی از اجرای آن در منطقه بیدار و هوشیار بود و به همین دلیل است، واشنگتن و تل‌آویو روی به سیاست نابودی و ویرانی کشورهای عربی و اشاعه و گسترش هرج و مرج در کشورهای عربی و اسلامی روی آورده‌اند و به همین دلیل آنها مسئول نابودی و هرج و مرج و نابودی و تخریب در جهان عرب و اسلام هستند.

از سوی دیگر دبیرکل جنبش حرب الله لبنان گفت که شعار سیاست عدم دخالت سیاست جاری برای ادامه یافتن حکومت،‌ وگرنه کدام سیاست عدم دخالت؟ اتفاقا کاملا بالعکس باید در برابر آنچه در منطقه‌امان می‌گذرد، بیدار و آگاه و حساس باشیم، به همین دلیل ما در برابر همان باورهای گذشته و تهدید بزرگ یعنی اسرائیل قرار داریم و بزرگترین و اولین اولویت ما مقابله با این تهدید است.

سید حسن نصر الله در ادامه افزود: هرکس می‌تواند دیدگاه و نظر خود را در برابر حوادث جاری در سوریه ابراز کند، اگرچه در آنها تعارض و تضادی هم وجود داشته باشد، آنچه در این اظهار نظرها باید مورد توجه قرار گیرد دوری از فتنه‌انگیزی و بکار بردن زبان گزنده ایجاد فتنه است،‌ چون به هر طریق ممکن باید لبنان را از اینگونه ترفندها دور ساخت.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: با وجود تمام آنچه در منطقه گذشت با این حال لبنانی‌ها توانستند، ثبات و استقرار امنیت سیاسی کشور خود را به طورکلی حفظ کنند و این اقدام ارزنده‌ای است که همواره باید برای حفظ آن بکوشیم و در برابر تمام تلاش‌هایی که خواهان ایجاد فتنه و آشوب در منطقه ما هستند، ایستادگی کنیم، باید خط مشی تعامل درست را همچنان ادامه دهیم تا به این وسیله فتنه‌ها و توطئه‌ها را در تمام کشورها به محاصره خود درآوریم و مانع گسترش آنها به مناطق و کشورهای دیگر شویم و همه را در نطفه خفه کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در این راستا به اهمیت حفظ ثبات و استقرار توسط دولت کنونی اشاره کرد،‌ اما تاکید کرد که نباید این موضوع بهانه‌ای جهت عدم کارآیی و تولید در دولت شود، و بابت هر چیز بهانه بیاورند که دولت بر استقرار و ثبات کشور محافظت می‌کند و این سخنی نسنجیده و نادرست است.

در واقع هنگامی‌که دولت مسئولیت اداره کشور در تمام ابعاد امنیتی و سیاسی و اقتصادی و اداری را متقبل می‌شود، باید فعال و تاثیرگذار عمل کند.

سید حسن نصر الله بار دیگر بر لزوم برگزاری نشست‌ها و اجتماع‌های جدید توسط دولت تاکید کرد و گفت: گروه 14 مارس می‌گویند که این دولت، دولت حزب الله است، آنها در واقع این نام را بر این دولت می‌گذارند تا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را تحریک کنند و موجب شوند، کشورهای عربی آن را تحریم و بایکوت کنند، درحالی که آنها به خوبی می‌دانند که چنین نیست و ما در این دولت کمترین امتیازها و بهره‌ها و امکانات را برده‌ایم با این تمام تلاش خود را برای بقای این دولت و ادامه فعالیت آن و همکاری با آن بذل می‌کنیم، با این حال این دولت نیز باید به مسئولیت‌هایی که برعهده دارد، متعهد و پایبند باشد.

نصرالله تاکید کرد: دولت باید به تولید نفت و غیره بازگردد زیرا کشور نمیتواند در بدهی بسر برد؛ خداوند این نعمت را در دریای ما قرار داد، نتانیاهو شبانه‌روز تلاش می‌کند و متاسفانه باید از دشمن درس بگیریم؛ گاز برای آنها نیست برای فلسطینیان است.

وی اظهار داشت: آنچه در مرزهای اقتصادی فلسطین رخ می‌دهد، غارت اموال ملت فلسطین به دست دولت اسرائیل است؛ نتانیاهو به قبرس می‌رود و طرح‌های امنیتی برای حفاظت از تاسیسات نفتی ارائه می‌کند در حالی که برخی‌ها در لبنان بر سر سلاح مقاومت بحث و جدل می‌کنند؛ دشمن به دنبال آن است که چگونه می‌تواند از تاسیسات خودش در مقابل مقاومت حمایت کند و این پرونده برای همیشه باز است.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هیچ کس به دیگری برای چشم و ابروی کمک نمی‌کند؛ این وضع مصر است و گفته می‌شود که خزانه دولت مصر در حال خالی شدن است اما آنها به پول‌های مصری‌ها چسبیده‌اند؛ غرب اعتنایی به بدهی‌ها و ناتوانی مصر ندارد. آیا تصور می‌کنید که آمریکا و اروپا به خاطر چشم و ابروی لبنان به لبنانی‌ها کمک ارائه می‌کنند؟ نه هرگز؛ زیرا مطلوب آنها طرحی برای لبنان است، لبنان اختیار تصمیمات خود را ندارد و همه امکانات آن به کمک‌های خارجی وابسته است، هزار سوال وجود دارد که چرا ما در رابطه با پرونده نفت هیچ کاری انجام نمی‌دهیم؟

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: ما نسبت به شایعات و بدنام کردن‌ها بویژه آنهایی که مربوط به مقاومت و حزب‌الله است هوشیار بوده و جانب احتیاط را رعایت می‌کنیم، به این حرف‌ها که برای بدنام کردن زده می‌شود باید توجه کرد که آخرین آن این بود که "حبیب العادلی" وزیر کشور رژیم سابق مصر گفته است مبنی بر اینکه عناصر حزب‌الله و جنبش حماس به سمت تظاهرات‌کنندگان تیراندازی کردند یعنی پس از آنکه ما از باند حزب‌الله رهایی یافتیم می‌گوید که ما تظاهرات‌کنندگان مصری را کشتیم در حالی که ما اطلاعی از آن نداریم.

وی گفت: در لبنان ممکن است برخی‌ها این شایعات را بپذیرند و پس از آن آمریکا می‌گوید که حزب‌الله پایگاه‌هایی در آفریقا و آذربایجان ایجاد کرده است؛ ای کاش اینچنین بود اینها اتهام است اما این حقیقت ندارد؛ الحمدلله سازمان بوکوحرام تا کنون ما را به آن متهم نکرده است.

وی در ادامه تاکید کرد که نباید به این شایعات توجه کرد و ما برای همه ملت‌ها احترام قائل هستیم و در امور دیگران دخالت نمی‌کنیم.

نصرالله بار دیگر خواستار حل مشکلات به روش سیاسی شد و گفت: اصرار بر این است که با راه‌حل سیاسی در سوریه مخالفت می‌شود، گفتند طرح صلح عربی که پس از سال 2000 ارائه شد بر روی میز است و سپس گفتند که به مدت طولانی بر روی میز نخواهد بود اما برای سوریه با راه‌حل سیاسی مخالفت می‌کنند؛ چه کسی مسئول جنگ و ویرانی است؛ دو جبهه با یکدیگر درگیر شده‌اند اما ما باید بدانیم که چه کسی با گفت‌وگو مخالفت می‌کند و چه کسی به سمت جنگ و درگیری بیشتر پیش می‌رود.

نصرالله تاکید کرد: نه ناتو و نه آمریکا آماده اعزام نیرو به سوریه نیستند آنها در مقابل سلاح می‌فرستند و راه هر گونه راه‌حل سیاسی در جایی مانند بحرین را سد می‌کنند؛ ما می‌گوئیم که در کجا باید به دنبال راه‌حل سیاسی بود، حتی اگر دولت بحرین بخواهد به راه‌حل سیاسی دست یابد آنجا ممنوع است، چگونه به مردم القطیف و العوامیه پاسخ می‌دهند؟ مردم خواهان سقوط نظام نیستند بلکه خواهان برخی اصلاحات و حقوق هستند، یک منطقه در عربستان در شدیدترین فقر است و به مردم آن با گلوله پاسخ داده می‌شود و می‌بینیم که مفتی عربستان می‌گوید که اینها گروه ضاله و مجرم هستند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها