علت عصبانيت‌شديد حلقه نفوذي در دولت از جبهه پايداري و حمله جوانفكر
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
علت عصبانيت‌شديد حلقه نفوذي در دولت از جبهه پايداري و حمله جوانفكر

علي اكبر جوانفكر كه نقش سخنگوي غير رسمي جريان نفوذي در دولت را ايفا مي‌كند، امروز در ادامه نشست‌هاي خبري زنجيره‌ايش در غياب نشست‌هاي خبري سخنگويان رسمي دولت، بار ديگر خبرنگاران را به روزنامه‌ي ايران فراخواند و اظهارات جنجالي جديدي عنوان كرد.

به گزارش رجانيوز، جوانفكر كه در نشست خبري‌اش مي‌گفت براي تأكيد بر اين مسئله كه "قوه قضائيه بايد با اخلال‌گران بازار سكه و ارز برخورد كند"، كنفرانس مطبوعاتي ترتيب داده است، در بخشي از اين نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه نظرش را در مورد جبهه پايداري خواست، مدعي شد كه "اين جبهه نيز مانند ساير جبهه‌ها، شب انتخاباتي است، اعضايش معلوم نيست و براي سهم گرفتن در قدرت تشكيل شده است."

اظهارات جوانفكر عليه جبهه پايداري در حالي است كه پيش از اين نيز برخي اخبار در مورد نارضايتي عميق حلقه نفوذي در دولت از تشكيل اين جبهه گفتماني منتشر شده بود و روزنامه دولتي ايران نيز كه عملاً ارگان اين حلقه شده است، در چند نوبت گزارش‌هاي تخريبي عليه جبهه پايداري منتشر كرد اما اظهارات صريح امروز جوانفكر، عمق اين نگراني را نشان داد.

جبهه پايداري انقلاب اسلامي در حالي مرداد ماه امسال با سخنراني آيت‌الله مصباح يزدي اعلام موجوديت كرد كه پس از ماجراي مربوط به عزل وزير اطلاعات و خانه‌نشيني احمدي‌نژاد، دو جريان به‌طور موازي به‌دنبال سرخورده كردن جريان و گفتمان سوم تير و بدنه حامي اين گفتمان بودند.

يكي از اين دو جريان، طيف فتنه‌گران و جريان‌هاي متمايل به آن‌ها بودند كه با انگيزه شكاف در حاكميت و سرخورده كردن مردم از انتخاب‌شان و طعنه زدن به رهبري به‌خاطر حمايت‎هاي گفتماني از دولت، خط منفعل كردن حاميان گفتماني دولت را دنبال مي‌كردند و جريان ديگر نيز حلقه‌ي نفوذي در دولت بود كه با شتاب دادن به تصفيه‌ي دولت از عناصر گفتماني و سوم تيري، به‌دنبال مصادره ظرفيت گفتماني سوم تير بودند.

در اين شرايط، برخي از نيروهاي اصلي جريان سوم تير كه در شكل‌گيري جريان خدمت‌رساني و عدالت‌محوري در دولت‌هاي نهم و دهم نقش محوري داشتند و در بدنه سوم تيري‌ها نيز از مقبوليت خوبي برخوردار بودند، با تشويق و توصيه برخي از بزرگان از جمله آيت‎الله مصباح يزدي و آيت‎الله خوشوقت اقدام به راه‌اندازي حركت گفتماني جبهه پايداري كردند كه انگيزه‌ي اصلي از اين حركت، جلوگيري از افتراق و سرخوردگي بدنه حامي ارزش‌هاي گفتمان سوم تير بود كه اين ارزش‌ها بارها مورد تأييد و تأكيد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته بود.

در عين حال، تأسيس جبهه پايداري و نقش محوري آيت‌الله مصباح يزدي كه با بصيرت كم‌نظير خود، بازي موازي جريان وسيع فتنه و حلقه انحرافي را برهم زد، بدون واكنش نماند و مات‌شدگان اين حركت، واكنش‌هاي تخريبي خود را با استفاده از رسانه‌هاي پرشماري آغاز كردند كه دانسته و ندانسته در اين پازل بازي مي‌كردند.

در عين حال، حلقه نفوذي در دولت كه تا پيش از اين تمايل داشت كه در حد امكان مرزبندي صريحي با جبهه پايداري نداشته باشد تا بتواند در زمان مورد نياز خود با همسان‌سازي از اين ظرفيت نيز در افكار عمومي به نفع خود استفاده كند، در مقابل مواضع صريح و روشن اعضاي جبهه پايداري در مصاحبه‌ها و سخنراني‌هاي‌شان در مرزبندي با حلقه نفوذي و تفكيك كردن خدمت‌گزاري‌هاي دولت از اين عناصر حاشيه‌ساز، كنترل خود را از دست داده و نگراني عميق خود را از زبان سخنگويش نشان داد.


 


نظرات شما عزیزان:

امین سیاه تیری
ساعت12:09---9 اسفند 1390
از وبلاگ زیبایتان تشکر میکنم. وبلاگ من هم تازه راه افتاده. وارد وبلاگ من شویدوتجربه هایتان را در زمینه وبلاگ نویسی در اختیار من بگذارید


امین سیاه تیری
ساعت12:07---9 اسفند 1390
از وبلاگ زیبایتان تشکر میکنم. وبلاگ من هم تازه راه افتاده. وارد وبلاگ من شویدوتجربه هایتان را در زمینه وبلاگ نویسی در اختیار من بگذارید



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها