عربستان درحال خارج شدن ازكنترل آل سعود
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

عربستان درحال خارج شدن ازكنترل آل سعود

نويسنده و پژوهشگر مخالف سعودي با بيان اين كه علائم و نشانه هاي تغيير در مناطق مختلف عربستان ظاهر شده است، افزود: اوضاع در كشور هم اكنون در حال خارج شدن از كنترل و همه گير شدن اعتراض ها است.

به گزارش افکارنیوز ،حمزه الحسن دوشنبه در مصاحبه با العالم تاكيد كرد حوادثي كه در عربستان رخ مي دهد علائم و نشانه هاي تغيير و تحول است و اين تغيير در مناطق متعدد شكل هاي مختلفي به خود گرفته و درخواست ها در پايگاه هاي ارتباط اجتماعي (اينترنت) عملي شده است.

الحسن تصريح كرد: ماه گذشته درگيري هاي متعددي ميان تظاهركنندگان و نيروهاي امنيتي عربستان در شهر عرعر رخ داد به دنبال اين مسائل اخيرا نيز يكي از جوانان در اعتراض به وضعيت موجود اقدام به خودكشي كرد.

اين جوان ۲۵ ساله عربستاني كه ساكن شهر عرعر در شمال عربستان و فارغ التحصيل دانشكده پرستاري بود در نتيجه فشارهاي معيشتي و اقتصادي دست به خودكشي زد.

الحسن افزود: چند روز پيش دانشجويان دانشگاه ملك خالد در منطقه عسير تظاهرات گسترده اي برپا كردند و امير اين منطقه كه تهديد كرده بود به بهانه حفظ امنيت با مشت آهنين با آنها برخورد خواهد كرد، مجبور شد با آنها ديدار كند.

اين پژوهشگر سعودي اظهار داشت: آنچه اكنون رخ مي دهد بيانگر احساس خشم عليه رژيم آل سعود است بنابر اين هرگونه جرقه اي مي تواند آتش خشم مردم را در ديگر مناطق شعله ور كند و اين در حالي است كه روز يكشنبه (۲۱ اسفند) دانشجويان دانشكده فني در رياض دست به اعتصاب زدند و ممكن است چنين اقدامي در مناطق ديگر نيز رخ دهد.

الحسن گفت: همه اين مسائل بيانگر نياز به تغيير و خشم و نارضايتي مردم از رژيم آل سعود است و نشان مي دهد كه رژيم حاكم عربستان با وجود همه امكاناتي كه در اختيار دارد به علت عجز و ناتواني و پيري و فساد حاكمان آن نمي تواند پايين ترين سطح زندگي شرافتمندانه را براي شهروندان فراهم كند.

وي تصريح كرد: اين اعتراضات همچنين بيانگر نياز مردم به آزادي است اما رژيم عربستان همواره به بجاي اجابت مطالبات قانوني مردم و معترضان به سركوب متوسل مي شود و فكر مي كند كه مردم ساكت خواهند ماند.

نويسنده و پژوهشگر مخالف سعودي با بيان اين كه اوضاع در عربستان هم اكنون در حال خارج شدن از كنترل است، گفت: احتمال مي رود ساكنان مناطق ديگر نيز به دلايل مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي به اين اعتراضات ملحق شوند.

الحسن خاطر نشان كرد: رژيم آل سعود سياست از هم پاشاندن جامعه را در پيش گرفته است و اگر مردم در منطقه اي به نشانه اعتراض به خيابان بريزند به شدت مورد حمله قرار مي گيرند و به مزدوري براي خارج متهم مي شوند يا اينكه اتهامات طايفه اي به آنها زده مي شود.

وي افزود: انگ اتهامات طايفه اي به معترضان ديگر شكست خورده است زيرا آنچه شهروندان در منطقه الشرقيه به لحاظ تنگناهاي سياسي، اقتصادي و معيشتي از آن رنج مي برند، شهروندان مناطق ديگر نيز به آن دچار هستند علاوه بر اين برخي از مناطق جنوبي نيز در وضعيت اقتصادي بسيار بدتري نسبت به مناطق شرقي قرار دارند در نتيجه نياز به اصلاحات نياز همه شهروندان است.

اين پژوهشگر سعودي خاطرنشان كرد: رژيم آل سعود زماني قصد داشت اعتراض هاي مردمي را دور بزند و منشاء آن را به سمت خارج از جمله برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس يا ديگر كشورها معرفي كند و در گذشته تا حدودي موفق شده بود.

وي گفت: به دنبال پي گيري چنين سياستي ماه هاي گذشته براي رژيم تقريبا ماه هاي آرامي بود جز حوادثي كه در منطقه الشرقيه رخ داد اما آنچه امروز روي مي دهد اين است كه اين خشم و نارضايتي كم كم از يك منطقه به منطقه ديگر منتقل مي شود و ديگر مردم هراسي ندارند و به اقدامات سركوب گرانه رژيم توجه نمي كنند و حاضرند به خاطر تغيير جان خود را فدا كنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها