آزادی بیان یاخیانت
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, :: 15:25 :: نويسنده : مهردادفلاحی

 

 

پس از آنکه مشرق تصاویر مصاحبه اعضای تیم ملی تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران با شناخته شده ترین رسانه ضد انقلاب را منتشر کرد، رئیس این فدراسیون دفاعیات جالبی از این حرکت زیر مجموعه اش داشته است.

کریم صفایی در گفت و گو با یکی از رسانه ها با اعلام اینکه این موضوع برای ۶ یا ۷  ماه قبل بوده گفته: “فکر می کنم با این کار به خودشان ضربه زده اند. این موضوعات را تعدادی از افراد کج فهم به راه انداخته اند. این افراد یک فدراسیون را می زنند چون با صفایی مشکل دارند”.
این که رسانه ای کردن اقدام شگفت انگیز ملی پوشان تیر و کمان چه ضربه ای به ما می زند سوالی است که شاید فقط صفایی پاسخش را می داند اما به نظر می رسد این مدیر ورزشی برای فرار از زیر بار مسئولیت خطایی به این بزرگی، نسبت کج فهمی دادن به دیگران را راه کار مناسبی می داند.
رئیس فدراسیون که این اقدام رسانه ای مشرق را دعوای شخصی قلمداد کرده در ادامه اظهاراتش گفته: ” اگر من جای مسئولین بودم به بعضی ها اجازه مصاحبه با مطبوعات ایران را نمی دادم چه رسد به رسانه های خارج از کشور زیرا این افراد فرهنگ حرف زدن را بلد نیستند. در آن سو اگر بچه های ما در وسط نیویورک هم مصاحبه کنند، می دانم که سفیران ایران و انقلاب در خارج هستند. مطمئنم که چیز زیادی نمی گویند”.
این که ملی پوشان اعزامی به خارج از کشور نمایندگان و سفیران انقلاب اسلامی هستند و باید شئونات و ضوابط این کشور را رعایت کنند، موضوع کاملا واضحی است اما سوال این است، آیا مصاحبه با اصلی ترین رسانه حامی ضدانقلاب، آن هم توسط افردای که  به قول کریم صفایی “سفیران ایران و انقلاب در خارج” هستند چه توجیهی دارد؟
کریمی در عجیب ترین بخش توجیهاتش گفته:” هیچ بخشنامه ای مبنی بر اینکه کسی نباید با صدای آمریکا مصاحبه کند، نداریم. باید بخشنامه شود. من هم به عنوان رییس فدراسیون که تابع قانون اساسی هستم، آن را اجرا می کنم”. با توجه به این اظهارات به نظر می رسد مسئولان و دستگاه های نظارتی باید دقت بیشتری در خصوص انتخاب مدیران اجرایی به خرج دهند. صفایی که با خلاقیت تمام موضوع آزادی بیان موجود در قانون اساسی را به این اقدام ملی پوشان تیر و کمان ارتباط داده، گفته:” در این قانون نمی توانیم به کسی بگویی با چه کسی صحبت کن و با چه کسی صحبت نکن. این موضوع آزادی بیان را زیر سوال می برد. شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی می تواند این موضوع را اعلام کند. هیچ کدام از این دومرجع این مسائل را نه رد و نه تایید کرده اند”.
این اظهارات در حالی از سوی یک رئیس فدراسیون ورزشی در جمهوری اسلامی مطرح می شود که یک فرد کم اطلاع در جامعه امروز ایرانی هم می داند، اصلی ترین تریبون ضدانقلاب و حامی رسانه ای تمام طرح های برانداز علیه انقلاب اسلامی همین صدای آمریکا است و این رسانه ارگان مطبوعاتی وزارت امور خارجه کشوری است که در طول ۳۳ سال گذشته از هیچ توطئه ای برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده است و به نظر می رسد برای روشن شدن این سابقه دشمنی نهادهای مسئول هر چه سریعتر باید برای این مدیر بخشنامه های لازم را ارسال کنند! چرا که ممکن است اتفاقات دیگری بیافتد که رسمیت بخشیدن به دشمنان این سرزمین توسط “سفیران ایران و انقلاب در خارج” را باعث شود.

سریال اخراج‌ها در VOA به درخشش رسید

به گزارش کیهان برخی منابع خبری اعلام کرده اند پس از اخراج جمشید چالنگی، محسن سازگارا، رودابه بختیار، کوروش صحتی و احمد باطبی، اکنون نوبت به درخشش رسیده تا عذر وی از VOA فارسی خواسته شود.

درخشش که از سر دبیران ارشد شبکه صدای آمریکا محسوب می شد، دختر محمد درخشش وزیر آموزش و پرورش رژیم پهلوی است و از سال ۱۹۹۳ با این شبکه همکاری می کرد. نامبرده از ۲۱ خردادماه امسال به عنوان سردبیر کل بخش فارسی VOA منصوب شده بود اما احتمالا به خاطر افت شدید مخاطبان این شبکه، از کار برکنار شده است.

طیفی از رسانه های اپوزیسیون، اخراج این عده از صدای آمریکا را زیر سر نفوذی های امنیتی ایران می دانند اما برخی دیگر ابراز امیدواری کرده اند که VOA با تغییرات جدید، مواضع تندتری علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کند.

گزارش های رسمی صدای آمریکا حاکی از آن است که این شبکه نیمی از مخاطبان خود را از دست داده است.

دلایل اخراج محسن سازگارا از زبان خودش

محسن سازگارا در این رابطه گفت: «جلسه ای با مدیر بخش فارسی “صدای آمریکا” آقای “عسگرد” برگزار شد و قرار بر این شد که آنها ۴ کار را انجام دهند.

به گزارش تعامل نیوز به نقل از روزنامه رسالت “محسن سازگارا” دریک فایل ویدئویی،به دلایل عدم حضور خودش در صدای آمریکا پرداخت.محسن سازگارا در این رابطه گفت: «جلسه ای با مدیر بخش فارسی “صدای آمریکا” آقای “عسگرد” برگزار شد و قرار بر این شد که آنها ۴ کار را انجام دهند. اول اینکه برنامه “تفسیر خبر” به روال عادی خود برگردد دوم: آقای “چالنگی” به “صدای آمریکا” برگردد.
سوم: مدت زمان برنامه “تفسیر خبر” بیشتر شود چهارم: بنده روی جزئیات اختلافات “صدای آمریکا” با “چالنگی” اظهار نظر نکنم و همکاری لازم با آقای “عسگرد” را داشته باشم.»وی در ادامه افزود: «بنده این شرایط را قبول کردم و فکر می کردم آنها نیز به قول و قرار خود احترام می گذارند، اما به بنده اطلاع دادند روز جمعه برنامه “تفسیر خبر” با دستور مستقیم آقای “عسگرد” با حضور کارشناسی به نام “امیر عباس فخرآور” برگزار خواهد شد و حضور ایشان به معنای این است که دیگر نباید بنده به “صدای آمریکا” بروم به همین خاطر دیگر به آنجا نرفتم چون “امیر عباس فخرآور” کسی است که دائما به دیگران تهمت می زند .»

 

..

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها