حاشیه‌های وب 13
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 23:42 :: نويسنده : مهردادفلاحی
نرم‌افزار بیانات امام خامنه‌ای ویژه تلفن‎همراه/ انتقال اطلاعات با سرعت 1 ترابایت در ثانیه/ بازگشت دکمه استارت به ویندوز 8/ پاسخ به سوالات دینی در نوروز با پیامک/ خرید خود را به چرخ هوشمند فروشگاه بسپارید/ محافظ وای‌فای برای گل‌های خانگی/ ماسک تنفسی که موبایل شارژ می‌کند و...
به گزارش گرداب، آخرین بسته خبری سال 1390 با عنوان حاشیه‌های وب 13 با خبرهایی از دنیای رنگارنگ وب تقدیم کاربران گرداب می‌شود.
 
امید است که در سال آتی در سایه مجاهدت و تلاش مسئولین امر و فعالان عرصه مجازی شاهد پیشرفتهای بیش از پیش آی‌تی کشور عزیزمان باشیم.

سال 1391 چشم به راه پیشنهادات و انتقادات شما هستیم. سالی سرشار از توفیقات الهی برایتان آرزومندیم.

پاسخگویی به سوالات دینی با پیامک در نوروز
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در ایام تعطیلات نوروز از طریق پیامک پاسخگوی سوالات احکام شرعی پرسش‌گران خواهد بود .
هموطنان عزیز می‌توانند‌ با شماره پیامک 30009640 سوالات فقهی(احکام شرعی) خود را ارسال کنند. پرسشگران محترم درپیام ارسالی خود همراه با ذکر سوال، نام مرجع تقلید خویش را نیز باید قید کنند.

رایانه‌های لوحی در سبد کالاهای ضروری خانواده‌ها
سبد کالای خانوار در انگلیس شامل 700  قلم کالا و خدمات است که اداره آمار ملی این کشور هر ماه قیمت آن‌ها را بررسی و میزان دقیق تورم را بر مبنای قیمت این کالاها و خدمات محاسبه و اعلام می‌کند. این فهرست اخیرا به روز شده و رایانه‌های لوحی، هزینه‌های تلفن، تلویزیون و اینترنت نیز وارد آن شده تا قیمت آن‌ها نیز برای محاسبه تورم مورد بررسی قرار گیرد.


6 بولتن امنیتی مایکروسافت در راه است
شرکت مایکروسافت قصد دارد شش بولتن امنیتی را به منظور رفع برخی آسیب‌پذیری‌های محصولات نرم‌افزاری خود در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.
وصله‌هایی که این بار عرضه می‌شوند مربوط به نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز و همین طور نرم افزارهای Visual Studio  و  Expression design هستند.

مجموعه جامع نرم‌افزاری بيانات مقام معظم رهبری ويژه تلفن همراه توليد شد
 

مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان، شش نرم‌افزار جديد ويژه‌ تلفن همراه از كتاب‌‌هايی از بيانات مقام معظم رهبری توليد كرده و برای استفاده علاقه‌مندان در پايگاه اينترنتی خود قرار داده است.



مسواکی که همیشه تمیز می ماند!؟
این مسواک دارای مکانیسمی است که اجازه می‌دهد تا شخص، مسواک را از طریق یک پورت USB شارژ کند. درون این مسواک یک ضد عفونی کننده UV قرار دارد که می‌تواند مسواک را در هنگام عدم استفاده ضدعفونی کرده و به وسیله یک صفحه نمایش که بر روی مسواک هست میزان استریل شدن آن را نشان دهد.
 

بازگشت دکمه استارت به ویندوز 8
یک شرکت نرم‌افزاری که در زمینه عرضه برنامه‌ها و ابزار جانبی ویندوز شهرت دارد ابزار رایگانی عرضه کرده که دکمه استارت ویندوز را به نسخه آزمایشی ویندوز 8  بازمی‌گرداند.
Start8 هم دکمه استارت را به ویندوز بازمی‌گرداند و هم با فشردن آن منوی همیشگی ویندوز را در دسترس قرار می‌دهد.
به گزارش گرداب، این دکمه از آگوست سال 1995 زمان عرضه ویندوز 95 تا به حال همیشه در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز وجود داشته است.

ثروتمندترین‌های جهان
نشریه "فوربس" فهرست 100 ثروتمند بزرگ جهان را منتشر کرد و بزرگان دنیای فناوری اطلاعات در صدر این فهرست قرار دارند.
"بیل گیتس" نفر دوم، لری الیسون موسس شرکت اوراکل در رتبه ششم، "سرگی برین" و "لری پیج" در رتبه بیست و چهارم، "جف بزوس" مدیرعامل آمازون در رتبه بیست و ششم، "زوکربرگ" در رتبه سی و پنجم، مایکل دل در رتبه چهل و یکم و استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت در مقام چهل و چهارم این لیست ایستاده‌اند.


نرم‌افزار تولید درخت‌بانک نحوی جملات فارسی تولید شد
نرم‌افزار تولید درخت‌بانک پیکره متنی زبان فارسی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مدل‌سازی نحو جملات زبان فارسی جهت تولید و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی پردازش متون و گفتار فارسی با همکاری دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی و آزمایشگاه زبان‌شناسی دانشگاه تهران تهیه شده است.
درخت‌بانک گروه‌های نحوی متون فارسی امکان تغبیر و تفسیر جملات زبان فارسی در سطح نحو را برای تولید و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی پردازش متون و گفتار فارسی در محیط رایانه‌ای ایجاد می‌کند.

خريد خود را به چرخ هوشمند فروشگاه بسپاريد
محققان موفق به ابداع چرخ خريد هوشمند مجهز به حسگرهاي کنترل حرکت کينکت شده‌اند كه قادر است فرد را هنگام خريد از فروشگاه همراهي کرده و خريدهاي موجود در چرخ را با ليست خريد وي مطابقت دهد.
چرخ خريد هوشمند (Smarter Cart) مجهز به سيستم تشخيص صدا است و خريدار مي‌تواند محل قرار گرفتن يک کالاي خاص در فروشگاه را از سيستم سؤال کند و اطلاعات مورد نياز به صورت صوتي اعلام يا بر روي صفحه تبلت به نمايش درمي‌آيد.


شبکه اجتماعی قرآنیان تشکیل شد
مدیر رادیو قرآن از تشکیل شبکه اجتماعی قرآنیان با مشارکت قاریان جشنواره بین المللی «تلاوت من» خبر داد و گفت: «تاسیس شبکه مجازی اجتماعی قرآنی بزرگترین سیلی به هتاکان حریم قرآن کریم است.»
تلاوت‌های ارسالی بر روی سایت جشنواره به آدرس www.Telavateman.com قرار می گیرد و در حرکتی مشابه به شبکه های اجتماعی، بینندگان درباره آنها به تبادل نظر می پردازند.

نرم‌افزاری که با صدای کاربر خود به زبان‌های خارجی صحبت می‌کند
مایکروسافت نرم‌افزاری طراحی کرده‌ که می‌تواند با صدای کاربر خود به زبان‌های خارجی صحبت کند.
این نرم‌افزار با تجزیه و تحلیل گفته‌ها و صحبت‌های کاربر خود لحن و صدای او را تقلید می‌کند و پس از آن می‌تواند کلمات و جملات زبان‌های خارجی را به صدایی شبیه صدای کاربر خود بخواند.
این نرم‌افزار برای یاد گرفتن لحن و صدای کاربر خود به حداقل یک ساعت زمان نیاز دارد.

 
سخت‌افزار جدید بازی رایانه‌ای با قابلیت کشش پوست انگشت
به تازگی کنترلر جدیدی برای بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده که هنگام بازی پوست انگشت را می‌کشد.
 کنترلر جدید می‌تواند لگد زدن تفنگ حین تیراندازی و یا حرکت قایق بر روی آب را بسیار عالی شبیه‌سازی کند.
در مرکز کنترلرهای حرکتی این دستگاه یک زائده تماسی کوچک یا یک نقطه کوچک قرمز متحرک وجود دارد که هنگام حرکت بازخوردی لمسی‌ای را در انگشت کاربر ایجاد می‌کند که وی را قادر می‌سازد حس‌هایی مانند شلیک اسلحه را شبیه‌سازی کند.
 
ماسک تنفسی که موبایل شارژ می‌کند
مخترعی جهت استفاده از منابع طبیعی برای تولید انرژی موفق به ابداع ماسکی شده است که می تواند هوای تنفس انسان را برای شارژ باتری گوشی‌های موبایل به الکتریسیته تبدیل کند.
این ابداع هوشمندانه ماسک AIRE نام دارد و می تواند انرژی بادی که به واسطه تنفس ایجاد می شود را به الکتریسیته تبدیل کند تا با استفاده از آن بتوان هر ابزاری از آی‌پاد گرفته تا تلفن همراه را شارژ کرد.


عرضه ابزار تازه متن‌باز برای ویندوز
برنامه‌ متن بازی که مایکروسافت طراحی کرده، Mayhem نام دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون بهره‌مندی از هرگونه دانش برنامه‌نویسی برنامه‌های مختلف ویندوز را با هم لینک کنند.
از این طریق مرحله‌بندی اقدامات مختلف و اجرای برنامه‌های خلاقانه مختلف ممکن می‌شود. به عنوان مثال یک کاربر می‌تواند از گوشی خود برای کنترل یک فایل پاورپوینت و مدیریت نحوه ارائه محتوا استفاده کند.

ساخت نسل جديد پرينتر با جوهر قابل پاك شدن
با طراحي و ساخت پرينتر با جوهر قابل پاك شدن، استفاده مجدد از كاغذهاي پرينت گرفته شده فراهم شده و در هزينه‌ها به صورت چشمگيري صرفه‌جويي مي‌شود.
شيوه عملكرد پرينتر مشابه قلم‌هاي پاك شدني(erasable pen) است كه متن را پاك كرده و امكان نوشتن دوباره متن را بر روي صفحه فراهم مي كند. در هر دو مورد از گرما براي از بين بردن رنگ جوهر استفاده و گرماي مورد نياز در قلم از طريق اصطكاك ايجاد مي‌شود.


کافی‌نت مخصوص زنان هم راه‌اندازی شد!
افغانستان نخستین کافی‌نت برای زنان این کشور را با هدف ایجاد فضای اینترنتی ویژه زنان مسلمان راه‌اندازی کرد.
به دنبال افتتاح این کافی‌نت جدید، دختران محجبه بسیاری از فضای آن که در یکی از خیابان‌های آرام مرکز کابل قرار دارد استفاده و از آن استقبال کردند.
استقبال زنان افغان از این کافی نت با این عبارات همراه بوده است که "در این کشور همه چیز به مردان تعلق داشته است".

 GMAIT تلفن شما را دو سیم کارته می‌کند
می‌توانید یک سیم کارت درون گجتی که در تصویر می‌بینید قرار داده و از طریق بلوتوث آن را به تلفن اندرویدی یا آیفون‌تان متصل کنید. حالا شما یک تلفن دو سیم کارته دارید!
GMAIT محصولاتی مانند آی پاد اپل و آی پد WiFi را که به سیم کارت مجهز نیستند را دارای سیم کارت کرده و بنابراین می‌توانید روی آنها اینترنت GPRS داشته و یا حتی با آی پاد تلفن بزنید!


ساعتی که بدون صفحه و عقربه زمان را نشان می‌دهد!
یک طراح ساعت مچی مفهومی را توسعه داده که بدون صفحه و عقربه می‌تواند زمان دقیق را نشان دهد.
"چشم توفان" که با مواد پلاستیکی ساخته می‌شود، تنها یک قاب و بند است و جای صفحه ساعت کاملا خالی است.
زمانی که کاربر می‌خواهد زمان را دریابد کافی است روی کلید جانبی فشار دهد تا چراغهای "ال. ای. دی" شبیه به عقربه های ساعت روی دست روشن شوند و زمان را نشان دهند.
 

دریافت اطلاع از ثبت نام تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت با ارسال پیامک
شرکت مخابرات استان تهران در راستای تکریم مشترکین تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از این پس تمامی مراحل ثبت نام، نصب و دایری تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت را از طریق ارسال پیامک به متقاضیان اطلاع رسانی می‌کند.
 چنانچه مشترکان شماره تلفن همراه اول خود را در سیستم جامع مشترکین اعلام و ثبت کنند می‌توانند از روند مراحل ثبت نام، نصب و دایری تلفن ثابت و یا اینترنت پرسرعت خود از طریق پیامک مطلع شوند.

پیش‌بینی کاهش استفاده از کامپیوترهای شخصی با ورود آی‌پد3
مدیر عامل اپل معتقد است به زودی استفاده از رایانه‌های لوحی مانند آی‌پد اپل از کامپیوترهای شخصی سنتی پیشی می‌گیرد.
پیش‌بینی جدید تیم کوک، مبتنی بر تعدد تحلیل‌های مدیران اجرایی تکنولوژی است که مدعی‌اند با توجه به نرخ فزاینده پیشرفت تبلت‌هایی مانند آی‌پد و سایر رقبا مانند مایکروسافت و آمازون دات کام، به زودی دوره خداحافظی از پی‌سی‌ها فرا می‌رسد.


پرو مجازي لباس با آينه جادويي!
در طراحي و ساخت آينه جادويي از فناوري سه بعدي استفاده شده است. آينه جادويي در اصل يك تلويزيون پلاسما 58 اينچي است كه چند دوربين عكسبرداري و سنج عمق در بالاي آن نصب شده اند.
مجموعه‌اي از لباس‌هاي مختلف فروشگاه در سيستم قرار داده شده و خريدار مي‌تواند در اتاق پرو مجازي لباس‌هاي مورد نظر را از آرشيو انتخاب و تصوير خود را با لباس مورد نظر در آينه جادويي مشاهده كند.

محافظ وای‌فای برای گل‌های خانگی!
گیاهان به راحتی نمی توانند نیازهایشان را به ما اعلام نمایند اما حالا پیشرفت فناوری این امر را ممکن کرده و شما می‌توانید از نیازهای گیاه محبوب‌تان مطلع شده و به آن رسیدگی کنید.
گجت "Koubachi" در داخل گلدان قرار گرفته و با سنسور مخصوص‌اش میزان رطوبت، دما و نور مناسب گیاه را اندازه‌گیری می‌کند و از طریق وای-فای با شبکه اینترنت خانگی در ارتباط است و اطلاعات لازم را برای شما ارسال می‌کند.


تبلت مشترک گوگل و ایسوس در راه است 
ایسوس و گوگل اعلام کردند تبلت 7 اینچی با وضوح تصویر 1280*800 قرار است از ماه آوریل و یا می سال جاری میلادی تولید شود. در مرحله اولیه تولید این محصول قرار است حدود 1.5 میلیون تا 2 میلیون دستگاه از آن ساخته شود.
ارزان‌ترین مدل این تبلت حدود 199 دلار است.

انتقال اطلاعات با سرعت 1 ترابایت در ثانیه
IBM نمونه اولیه از یک چیپ مخصوص انتقال اطلاعات روی فیبر نوری را ساخته که می‌تواند سرعتی معادل 1 ترابیت در ثانیه را برای انتقال اطلاعات در اختیار ما قرار بدهد.
به این معنی که با این سرعت می توانید 500 فیلم اچ دی را دانلود کنید؛ همچنین دانلود کل کتابخانه کنگره آمریکا در یک ساعت امکان‌پذیر است!
این چیپ از 48 کانال موازی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند.


با تراهرتز موبایل‌ها 1000 برابر سریع‌تر می‌شوند

کم کم وقت آن رسیده که فرکانس گیگاهرتز را فراموش کنیم!


محققان دانشگاه "پیتزبورگ" در تحقیقاتشان به مبنا و بنیان‌های فیزیکی لازم برای فرکانس تراهرتز دست یافته‌اند که به صورت بالقوه می‌تواند برای "بخشی از طیف الکترومغناطیس میان مادون قرمز و نور مایکروویو" به کار رود و اطلاعات را با سرعتی ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از استانداردهای بیسیم امروزی ‫که به فرکانس گیگاهرتز محدود شده‫،‬ انتقال دهند‫.‬



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها