خطر جبهه مقاومت مجازی
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
خطر جبهه مقاومت مجازی

سرع
ت تحولات منطقه آنقدر زياد است كه بدون اتكا به مباني متقن وبه صرف توجه به نشانه‌هاي ظاهري نمي‌توان حركت‌هاي درست و غلط دولت‌ها را تشخيص داد اما در عين حال بنابراين كه تحولات عميق و وسيع در سطح منطقه به صحنه رويارويي دو جبهه حق و باطل بدل گشته، لزوم اين تشخيص در نهايت دقت و بعضاً سرعت اجتناب‌ناپذير است.

 

 




بسم الله الرحمن الرحیم

سرعت تحولات منطقه آنقدر زياد است كه بدون اتكا به مباني متقن وبه صرف توجه به نشانه‌هاي ظاهري نمي‌توان حركت‌هاي درست و غلط دولت‌ها را تشخيص داد اما در عين حال بنابراين كه تحولات عميق و وسيع در سطح منطقه به صحنه رويارويي دو جبهه حق و باطل بدل گشته، لزوم اين تشخيص در نهايت دقت و بعضاً سرعت اجتناب‌ناپذير است.
بي‌آنكه به تحول ملت‌ها كه قطعاً ريشه‌اي انساني و تأثيرپذير از تعاليم اسلامي دارد، ورود پيدا كنيم تغيير حاكميت‌ها را مي‌توان به سه دسته اصلي تقسيم كرد. اول حاكميت‌هايي كه به سود ملت‌ها و براساس اسلام‌خواهي آنها تغيير كرده است. دولت مردمي عراق و همچنين تغييرات حاكميتي مصر مي‌‌تواند مثال‌هاي روشني براي اين گروه باشد اگرچه ملت مسلمان مصر با حضور مداوم در صحنه انقلاب اسلامي و فرستادن برخي از منتخبين خود به پارلمان‌هاي مردم و شورا با باقي مانده‌هاي رژيم مبارك و نظاميان شوراي حكام در حال چانه‌زني سخت هستند.
اما دسته دوم حاكميت‌هايي است كه بدون لحاظ خواست اكثريت مردم و علي‌رغم ظاهرسازي‌هاي شبه مردمي بر سر كار آمده يا تغيير فرم داده‌اند. رئيس‌جمهور يمن و شوراي انتقالي ليبي مي‌توانند از مصاديق اين گروه محسوب گردند. البته مسامحتاً تغييرات در اين گروه‌ها را مي‌توان برد نسبي براي جبهه استكبار به شمار آورد هر چند درواقع آنها با مديريت زمان و ترسيم مراحل گذار غيراصيل و جدا از خواست مردم، جلوي شكست خود را گرفته‌اند و برد حقيقي نصيبشان نگشته است.
اما دسته سوم كه شايد منحصر در سوريه باشد واجد حساسيت و پيچيدگي‌هاي فراواني است كه تاكنون حاكميت آن با لحاظ تغييرات ضروري و انعطاف‌هاي لازم موافقت اكثريت مردم و همراهي جانانه آنها را به منصه ظهور رساندو حفظ و ثبات خود را حفظ كرده است اما در اين بين مخالفين سوريه و به طور شفاف‌تر دشمنان جبهه مقاومت بيش از آنكه در پي تضعيف قدرت بشار اسد و حصول نتيجه قطعي و كامل يعني سقوط حاكميت او باشند در حركتي استراتژيك و دقيق و با پشتيباني رسانه‌اي – تحليلي به دنبال بهره برداري از سطحي‌نگري برخي از به اصطلاح موافقان حرکت های مردمی در منطقه هستند. براي تشريح اين راهبرد خطرناك جبهه استكبار به رهبري امريكا بحث را به نقطه‌اي ديگر از نقشه خاورميانه مي‌كشانيم.
از جمعه گذشته حملات نسبتاً شديد رژيم صهيونيستي به نوار غزه، برخي رهبران مقاومت اسلامي و همچنين مردم بي‌دفاع فلسطين را هدف قرار داده است. اين سري از تهاجمات در حالي آغاز گرديده كه از يك سو فتح و حماس دو گروه مهم و تأثيرگذار فلسطيني به توافقات قابل توجه و مهمي دست يافته‌اند و از سوي ديگر زنگ خطر نفوذ تفكر مذاكره‌خواه به جاي نگاه جهادي در تشكيلات فلسطيني به صدا درآمده است. به همان ميزان كه ابومازن از تحركات سياسي و مذاكراتي خود با دشمن كاسته است و حتي شايعه كناره گيري او از قدرت مطرح گرديده، مشعل بر سر ميزهاي متعدد مذاكره با دوستان و ميانجي‌ها نشسته است و شايعه رهبري او بر اتحاد فتح – حماس در رسانه‌ها منتشر گرديده است.
بي‌شك گروه های جهادی فلسطين در كنار حزب‌الله لبنان از خاكريزهاي مهم و راهبردي جبهه مقاومت است و فراتر از نقش ملي و ضداسرائيلي، حلقه‌اي قوي از زنجيره دفاعي جبهه مقاومت نيز هست. لذا مواجهه اخير آنها با حملات رژيم صهيونيستي صرفاً در دفاع از غزه مظلوم تحليل نمي‌شود بلكه جبهه استكبار پس از شكست در رويارويي مستقيم با دولت سوريه به راهكاري ماهرانه دست يازيده است. به خيال آنها حال كه اقدامات تروريستي و ارعاب مردم چند شهر سوريه نتايج تعيين‌كننده و اميدبخشي براي آنها نداشته و ميانجي‌هاي منصف هم پس از ورود به مذاكرات حول محور بحران سوريه، راه‌هاي ديپلماتيك را لازم و مكفي دانسته و حتي ادامه تغييرات سياسي اسد را راهگشا برمي‌شمرند پس بايد زاويه برخورد و خاكريز اول تقابل با جبهه مقاومت را تغيير دهند تا از اين رهگذر به دو نتيجه قابل پيش بيني نائل آيند.
1‌- تروريست‌ها و گروهك‌هاي نظامي كه هم اينك توسط نيروهاي امنيتي و نظامي سوريه مهار شده و هر روز اسناد بيشتري از دخالت برخي طرف‌هاي عربي و غربي در تسليح و فرماندهي آنها افشا مي‌گردد در فرصت پيش آمده به بازسازي خود مبادرت ورزيده و با توجه به پشتيباني شديد و گسترده رسانه‌‌اي غرب و برخي شبكه‌هاي عربي ترفندهاي مردمي جلوه دادن اقدامات تروریستی خود را بيش از پيش به كار گيرند.
2- شائبه جدي‌اي كه در بين دلسوزان فلسطين مظلوم و موافقان جبهه مقاومت درباره كمرنگ شدن رويكرد جهادي گروه‌هاي فلسطين خصوصاً پس از توافقات دوحه و ديگر مذاكرات تأمل‌برانگيز اخير ايجاد شده مورد محكي سخت قرار گيرد. بي‌شك پاسخ كوبنده مقاومت فلسطين به اين تعرضات اگرچه شائبه‌ پيش گفته را كمرنگ‌تر مي‌كند اما شدت عمل صهيونيست‌ها را در پي خواهد داشت و پس از آن ممكن است برگ جديد ديگري از سوي جبهه استكبار رو شود. زيرا اسرائيل توان از بين بردن مقاومت فلسطيني‌ها را ندارد و اين شكست مفتضحانه‌اي پس از جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه خواهد بود. برگ جديد جبهه استكبار ورود عنصر و گزينه‌ جديدي در تقابلات في‌مابين جبهه‌هاي حق و باطل است بدين نحو كه مدافعي تازه‌نفس به خيل حاميان جبهه مقاومت بپيوندد كه نه‌تنها اعتقادي به مقاومت و مبارزه با استكبار ندارد بلكه با آغاز نبردي هدفدار اما سطحي با رژيم صهيونيستي به تبع آن ايجاد نوعي خودمختاري منطقه‌اي در حد فاصل سوريه – اردن – فلسطين، موفق به ايجاد گسست در حلقه‌هاي جبهه مقاومت و بي‌اثر يا كم اثر کــردن نفوذ معنوي و مديريتي آن در منطقه گردد.بزرگترین مانور نظامی اعراب در سال های اخیر در منطقه فاصل مذکور به رهبری ارتش اردن که در اردیبهشت ماه آینده انجام می گردد از جمله نشانه‌هاي تشكيل اين جبهه موازي و مجازي مقاومت است كه ممکن است شعارهاي اسلامي و ضدصهيونيستي را چاشني فعاليت خود ‌كند.
بي شك تنها راه خنثي‌سازي اين ترفند پيش رو، اتحاد و هماهنگي بيشتر حلقه‌هاي متعدد جبهه مقاومت خصوصاً گروه‌هاي فلسطيني با ساير اعضا است.

سید مهدی طباطبائی


تاظهور


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها