سلطانيه: ايران در اعتراض به آمانو در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح شركت نمي كند
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

سلطانيه: ايران در اعتراض به آمانو در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح شركت نمي كند

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اعلام شركت نكردن ايران در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي كه از سوي آژانس برگزار خواهد شد، گفت: تا زماني كه رويكرد و عملكرد مديركل آژانس نسبت به برخي مسائل از جمله سوريه و رژيم صهيونيستي دوگانه است برگزاري چنين كنفرانس هايي هيچ دستاوردي نخواهد داشت.
وي با اشاره به اعلام شركت نكردن ايران در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي كه قرار است 21 و 22 نوامبر (30 آبان و اول آذر) از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين تشكيل شود با تاييد اين مطلب گفت: با توجه به اينكه موارد نقض قانون و مقررات بين المللي از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي و شخص مديركل آن صورت گرفته است ايران در اين كنفرانس شركت نمي كند .
سلطانيه با اشاره به اينكه ايران از پيشگامان طرح خاورميانه عاري از سلاح هسته اي بوده و در قطعنامه هاي مختلف نيز اين مساله به تاييد و تصويب رسيده است، گفت: مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي براساس قطعنامه كنفرانس عمومي سالانه آژانس موظف شد تا همايشي را براي پيدا كردن راهكارهاي عملي در جهت عاري سازي خاورميانه از سلاح هسته اي برگزار كند.
وي با اشاره به اينكه در سالهاي گذشته مديركل وقت آژانس از كشورهاي مختلف براي شركت در اين كنفرانس دعوت مي كرد، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران معتقد است تا وقتي رژيم صهيونيستي به ان پي تي نپيوندد و فعاليت هاي هسته اي اين رژيم تحت بازرسي آژانس قرار نگيرد تقويت و اميدواري اي نسبت به ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هسته اي مفهومي ندارد.
نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي و آمريكا كه اين رژيم را حمايت مي كنند تمايلي نسبت به پذيرش چنين مساله اي ندارند.
سلطانيه همچنين به موضوع پرونده سوريه در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي اشاره كرد و گفت: پس از آنكه موضوع فعاليت هاي هسته اي سوريه مطرح شد با همراهي و اعمال فشار رژيم صهيونيستي و آمريكا و نيز رويكردهاي جانبدارانه مديركل آژانس پرونده سوريه به شوراي امنيت ارجاع شد تا بتوانند افكار عمومي در منطقه را تغيير دهند.
سلطانيه گفت: همچنين با توجه به اينكه مديركل آژانس وظيفه اش را در خصوص سوريه و نيز رژيم صهيونيستي بي طرفانه انجام نمي دهد و به ويژه درباره رفتار رژيم صهيونيستي در حمله به مراكزي در سوريه سكوت كرده است برگزاري و شركت در چنين كنفرانسي را مفيد نمي دانيم.
سلطانيه ادامه داد: حمله رژيم صهيونيستي به سايت سوريه كه مديركل آژانس كاملا از اين مساله طرفداري كرده است و با وجود اينكه اين اقدام رژيم صهيونيستي از سوي مديركل پيشين آژانس شديدا مطرح شده است، اين اقدام رژيم صهيونيستي موجب به مخاطره افتادن قوانين و مقررات بين المللي شده است، اما مديركل آژانس در يك حركت طرفدارانه از آمريكا و رژيم صهيونيستي تمام فشارها را به سوريه وارد كرد.
نماينده دائم كشورمان در آژانس با بيان اينكه حتي اگر در سايت سوريه رآكتوري وجود داشته باشد سوريه تخلف نكرده است؛ بلكه تنها تاخير در اطلاع رساني داشته است،گفت: همچنين براساس قطعنامه اي كه از سوي ايران پيشنهاد و به تصويب رسيده است هرگونه تهديد به حمله و يا حمله به تاسيسات هسته اي يا تاسيسات در حال ساخت تخلف از منشور سازمان ملل متحد است و رژيم صهيونيستي از مقررات آژانس و اساسنامه تخلف كرده است.
سلطانيه گفت: با توجه به رويكرد و عملكرد مديركل آژانس در موارد مورد اشاره در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي كه از سوي آژانس برگزار مي شود شركت نمي كنيم.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران مواضعش را در نشست هاي رسمي آژانس اعلام خواهد كرد و معتقد است تا زماني كه آژانس رفتارش بر اساس استانداردهاي دوگانه باشد برگزاري چنين كنفرانس هايي هيچ دستاوردي نخواهد داشت و موفق نمي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها