برنامه "خانومی که شما باشی" و تضعیف ارکان خانواده
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

متاسفانه روندی که صدا و سیما در این چند ساله در پیش گرفته است فقط و فقط به تضعیف پایه های خانواده می انجامد و انجامیده است. جدایی انداختن بین زنان و مردان، ضربه ها و هزینه های جبران ناپذیری برای جامعه ما خواهد داشت زیرا خداوند می فرمایند"ما شما را از مرد و زن آفریدیم تا در کنار یکدیگر آرامش گیرید".


برنامه "خانومی که شما باشی" و تضعیف ارکان خانواده

متأسفانه در ایام نوروز برنامه ای تحت عنوان "خانومی که شما باشی" از سبکه دوم سیما پخش می‏شود. نگارنده به طور تصادفی یکی از این برنامه‏ها را تماشا کردم و تأسف خوردم.

در یکی از این برنامه ها یکی از بازیگران زن (خانم "ب. ب.") و یک گوینده خبر (خانم "ا. ش.") دعوت شده بودند. بگذریم از اینکه مجری این برنامه «خانم نامداری» نیز از حرکات و حرفهای جلف گونه خودداری نمی کنند و با حجابی که دارند (البته کاش نداشتند) آبروی پوشش های سنگین و با وقاری مانند چادر را نیز زیر سوال می برند. البته با تشکر از خانم گوینده خبر که متانت خود را حفظ نمودند و سنگین و با وقار بودند.

متأسفانه در این برنامه انواع اقسام توهین‏ها به صورت شوخی به مردان شد (و می‏شود) که با تشویق حضار محترمه که همگی آنها نیز از خانم های محترم بودند، شد. (البته من به این تشویقگران می گویم آیا شما دارای پدر و یا برادر نیستید و آیا در صورت داشتن آنها را دوست ندارید؟ آیا در صورتیکه کسی به آنها توهین کند شما ناراحت نمی شوید؟).

بنده سؤال می‏کنم هدف از ساختن چنین برنامه هایی که هیچگونه خط قرمزی برای آن تعریف نمی شود چیست؟ آیا دعوت از بازیگری که خود یکبار زندگی مشترک ناموفق داشته است می تواند برای خانواده های ایرانی الگوی مناسبی باشد؟

آیا اگر ما بخواهیم موفقیت های شخصی یک طیف جامعه (زنان) را تضمین کنیم باید طیف دیگر (مردان) را خراب کنیم؟

شب و روز کار تلوزیون مصاحبه با مردان است که آیا برای خانم گل می خرید؟ آیا در کار خانه به آنها کمک می کنید؟ ظرفهای خانه را می شویید؟ و از این دست سؤالهای حاشیه ای و بی فایده که در واقع هیچگونه بار ارزشی ندارد و فقط باعث دروغگویی بعضی از آقایان در پاسخگویی شده و همچنین در اصل پرداختن به این حاشیه ها پایه های خانواده را تضعیف می کنند.

 

بنده از مسؤولین و کسانی که اینگونه مسائل حاشیه ای را شب و روز در تلوزیون نمایش می دهند می پرسم آیا شده یکبار از خانم ها بپرسید برای رضایت آقایان از محیط خانه و خانواده چه کار می کنید یا بهتر است چه کارهایی انجام دهید؟ گویی که همه مطالبات خانمها را باید در طول قرون و اعصار گذشته را نسل فعلی، به درست یا غلط بپردازد.

مسئله دیگر اینکه چرا باید خدمت به خانواده و فرزندان را بعنوان حمالی و سرویس دهی تعبیر کنیم؟ متاسفانه روندی که صدا و سیما در این چند ساله در پیش گرفته است فقط و فقط به تضعیف پایه های خانواده می انجامد و انجامیده است. باور کنید جدایی انداختن بین زنان و مردان، ضربه ها و هزینه های جبران ناپذیری برای جامعه ما خواهد داشت زیرا خداوند می فرمایند"ما شما را از مرد و زن آفریدیم تا در کنار یکدیگر آرامش گیرید".  کلمه "تا" در این جمله به ما می گوید هر تلاشی خلاف این جمله مخالفت با گفته خداوند است و گناه محسوب می شود. از خدا بترسیم و خود را مسئول بدانیم.

ممکن است این نمونه برنامه ها البته فقط در ظاهر حقوق شخصی خانم ها را در نظر بگیرد ولی هیچگونه تعهدی نسبت به پیامدهای اجتماعی آن که قسمتی از آن باز هم به خود خانمها برخواهد گشت ندارد.

تو را به خدا بیاییم و برنامه های خود را با در نظر گرفتن همه جوانب تهیه کنیم و برای راضی شدن تعدادی از تفکرات فیمینیستی که از غرب بر ما تحمیل شده است به خودمان ضربه نزنیم.

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها