سلحشور: سینمای ما فرهنگ آمریکا را ترویج می‌کند
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

سلحشور: سینمای ما فرهنگ آمریکا را ترویج می‌کند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، فرج‌الله سلحشور در نشست خبری که صبح امروز -۲۰ فروردین‌ماه- برگزار شد، علاوه بر اعلام خبر تبرئه و رفع اتهام خود در پرونده حقوقی مجموعه یوسف پیامبر(ع)،‌ درباره آخرین وضعیت دو مجموعه موسی کلیم‌الله(ع)، حضرت خدیجه(س) و همچنین فساد در سینما صحبت کرد.

وی گفت: برای جلوگیری از اتفاقی نظیر آنچه برای پروژه یوسف پیامبر(ع) روی داد، طرح اولیه و سیناپس مجموعه موسی کلیم‌الله(ع) را با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کردیم.

وی ادامه داد: من کار نگارش را آغاز کرده‌ام و تا به حال ۲۰ قسمت از ۵۰ قسمت سریال به نگارش درآورده‌ام. از مردم می‌خواهم تا دعا کنند که زودتر این سریال نگارشش به پایان برسد. چون نقطه کور زیاد دارد و بنی اسرائیل فضا را آلوده کرده و کشف حقیقت از میان ۴ هزار سال دروغ کار بسیار سختی است.

وی تصریح کرد: با حضور مشاوران مجرب تلاش می‌کنیم تا آخر امسال کار نگارش را به پایان برسانیم و از اوایل سال ۹۲ کار پیش تولید را آغاز کنیم.

وی درباره بازیگران سریال به ویژه انتخاب نقش حضرت موسی(ع)نیز توضیح داد: هنوز به انتخاب بازیگران فکر نکرده‌ام اما اگر چهره خوب و مناسبی پیدا کنیم، از آن استفاده خواهیم کرد و جرات این را هم دارم که از یک بازیگر جدید استفاده کنم، البته در استفاده از افراد چهره و حرفه‌ای هم ابایی ندارم.

سلحشور درباره جلوه‌های ویژه کار نیز گفت: ما افراد توانمندی در داخل کشور داریم که قطعا در طول کار از آنها استفاده خواهیم کرد. این سریال از جلوه‌های ویژه بسیاری برخوردار است که شکاف دریا از جمله کوچک‌ترین آنها به شمار می‌رود.

این کارگردان درباره تکنیک مورد استفاده‌ و زمان ساخت نیز عنوان داشت: فکر می‌کنم تصویربرداری حدود ۵ سال به طول انجامد ضمن اینکه ما این سریال را از طریق دوربین‌های پیشرفته دیجیتالی خواهیم ساخت. بیشتر داستان این سریال را خودمان بازسازی خواهیم کرد چون در تورات هم نیست.

فرج‌الله سلحشور در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه هم‌زمان با شما، کارگردان‌ مطرح هالیوودی نیز با صرف هزینه‌های هنگفت مشغول ساخت فیلم زندگی حضرت موسی(ع) است، ضمن اینکه شما از زاویه دید خود به ماجرا نگاه می‌کنید، از واکنش‌های بین المللی هراسی ندارید؟ گفت: آنها به شکل‌های مختلف به ما حمله می‌کنند، ما هم اقداماتی علیه آنها انجام می‌دهیم. من احتمال می‌دهم که بعد از جنگ فرهنگی کار به گزینه نظامی هم برسد. ما برای اولین بار غیر از یهود نگاه جدیدی به داستان این حضرت ارائه می‌دهیم. آمریکایی‌ها انید دارتد با تکنیک جلوی ما بایستند ولی ما با محتوا جلوی آن‌ها می‌ایستیم و تکیه‌مان به بخش‌هایی است که دیده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: اگر صداوسیما به این سریال به صورت فراملی نگاه کند و درگیر بروکراسی نشود و تسهیلات راحت‌تری برای ساخت آن ارائه دهند، سریال موسی کلیم‌الله(ع) را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنیم. در حقیقت این سریال اجمالی از اسلام را می‌رساند که این حضرت سمبل آن است و ما در حقیقت اسلام را به نمایش می‌گذاریم.

به گزارش فارس، سلحشور در بخش دیگری از سخنانش درباره اعتراضات جدید برخی از بازیگران سینما راجع به فضای فاسد سینما گفت: ما انقلاب کردیم، خون دادیم و پشت و ریشه‌ انقلاب اسلامی که امروز مرجع خیز‌ش‌های اخیر در کشورهای اسلامی است، به هزاران سال می‌رسد. آیا ما برای این انقلاب کردیم که سینماگران الگوی ما بشوند؟

وی ادامه داد: چرا باید ۷۰ درصد دانش‌آموزان از یک مدرسه عاشق بازیگری و بازیگران باشند؟ اولین بار که من قرائت جواد فروغی را دیدم برایش صدقه انداختم و برای طباطبایی آن کودک خردسالی که به آن زیبایی همه چیز را با آیات و روایات تفسیر می‌کرد، گریه کردم. قرار بود الگوی ما شهید فهمیده شود یا فلان هنرپیشه؟

سلحشور تصریح کرد: من اصلا نمی‌گویم که بد هستند یا خوب. صحبت من این است که آیا آنها می‌توانند الگو شوند یا خیر؟ چرا در شب‌های عید یک مشت هنرپیشه را جمع می‌کنند تا برای مردم حرف بزنند؟ جز این است که بازیگری فقط ادا درآوردن است؟ آن وقت می‌گویند فلان بازیگر جلوی دوربین‌ها عریان شده است، من از شنیدن این موارد تعجب نمی‌کنم. چون سینما فقط برای اشاعه فحشا ساخته شده است و در حال ترویج فرهنگ آمریکایی است. سینما کاری به همه فرهنگ‌های دنیا ندارد و مروج آنها نیست، فقط با بولدوزر از روی همه فرهنگ‌ها عبور می‌کند تا فرهنگ آمریکا را ترویج کند.

وی افزود: چرا یک جامعه اسلامی فقط باید مروج فرهنگ آمریکا باشد؟ چون سینما و تلویزیون تصمیم گرفته‌اند بازوی آمریکا و صهیونیست باشند. ما می‌گوییم چرا فساد را ترویج می‌کنید؟ صدها هزار زن و دختر در خطر هستند. ما می‌بینیم کسانی که به دفترهای سینمایی مراجعه می‌کنند و با پیشنهادهای نا به جا روبرو می‌شوند. آن به کنار بقیه بچه مدرسه‌ای ها هم این فضا را الگوی خود می‌کنند. ما با تلویزیون و مسئولان آن دعوا نداریم، اما ببینید که در فیلم‌ها و سریال‌ها مثلا یک زن عربده می‌کشد یا چاقوکشی می‌کند. این بازیگری نیست.

سلحشور عنوان داشت: ممکن است بگویند که چند اثر خوب هم ساخته شده، اما از ۱۰۰ فیلمی که ساخته می‌شود حدود ۳ تای آن‌ها به درد می‌خورد و ۹۷تای باقیمانده بدآموزی دارد. من اگر اینجا هستم خود را یک سینماگر نمی‌دانم بلکه از مسجد آمده‌ام و کار تبلیغی انجام می‌دهم.

وی گفت: خانه تیمی گرفته‌اند، ۲۳۰ الی ۲۴۰ زن عریان از ۱۲ ساله به بالا در آن دستگیر شده‌اند. سفیر قطر آمده و برایش زن عریان نشان می‌دهند، در این محفل چند کارگردان و تهیه‌کننده هم حضور داشتند، چرا کسی در مقابل این اتفاقات حرفی نمی‌زند، ولی مردم عادی باید محاکمه شوند؟ قانون باید در برابر همه یکسان رعایت شود آن وقت هنرمندان هم درست می‌شوند. یک سینمای اسلامی باید مبانی داشته باشد که ما این مبانی را استخراج کرده‌ایم و می‌توانیم در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

وی در پایان، سخنان خود از فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به عنوان یک فیلم ارزشی یاد کرد و گفت: دلیل نمی‌شود اگر فضا مسموم است، بگوییم فیلم‌های ارزشی طرفدار ندارند، این فیلم با چنین شرایطی مواجه است ولی مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها