ایران اعلام کرده آماده از سرگیری گفتگو با آژانس است
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
دیپلمات های آژانس بین المللی انرژی اتمی:
 روز پس از برگزاری مذاکرات حساس هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در استانبول، دیپلمات های آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز خبر داده اند جمهوری اسلامی ایران برای از سر گیری مذاکرات با آژانس اعلام آمادگی کرده است.
چند  روز پس از برگزاری مذاکرات حساس هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در استانبول، دیپلمات های آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز خبر داده اند جمهوری اسلامی ایران برای از سر گیری مذاکرات با آژانس اعلام آمادگی کرده است.
 
به گزارش «تابناک»، دیپلمات های غربی گفته اند ایران از طریق دادن نامه ای به مقامات آژانس، این موضوع را به آن ها اعلام کرده است.
 
خبرگزاری «رویترز» ضمن بیان این خبر نوشت «علی اصغر سلطانیه»، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی این نامه را روز سه شنبه به مقامات عالی رتبه آژانس تسلیم کرده و در آن آمده که ایران «آماده از سرگیری مذاکرات است».
 
با این حال، این دیپلمات ها مدعی شده اند در این نامه از امکان دادن اجازه بازدید از «پارچین» به بازرسان آژانس سخنی به میان نیامده است.
 
موضوع دسترسی به مجتمع نظامی پارچین در شرق تهران، بهانه ای بود که بازرسان آژانس طی دیدار قبلی خود از ایران که حدود دو ماه پیش صورت گرفت، با استناد به آن ادعا کردند مذاکرات با ایران موفقیت آمیز نبوده است. آن ها ادعا می کنند ایران در پارچین آزمایش های مخفی اتمی انجام داده است.
 
با این حال، مقامات کشورمان بارها اعلام کرده اند بحث آزمایش مخفی در میان نیست و عدم اجازه دسترسی در سفر گذشته بازرسان تنها به این دلیل بوده که این موضوع جزو برنامه قبلی این بازرسان مطرح نشده بود. 
 
هرچند با طرح موضوع مذاکره با آژانس، باز هم بحث های «پارچینی» توسط غربی ها آغاز شده، اما خود این اقدام از سوی ایران، به عنوان نشانه ای از جدی بودن کشورمان در فرایند رسیدن به توافقی واقعی با غرب بر سر موضوع هسته ای به شمار می رود.
 
در حقیقت، این موضوع نشان می دهد ایران در عزم خود برای حل مسائل موجود پایبند است و اکنون نوبت غربی هاست که با نشان دادن حسن نیت خود، با هدف رسیدن به توافق قدمی به سوی ایران بردارند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها