ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته ای ندارد
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل؛
ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته ای ندارد
فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل: به نظر من ایران به فکر ساخت سلاح هسته‌ای نیست.روزنامه هاآرتص لحن ژنرال گانتس را بسیار متفاوت از ادبیات نمایشی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، خوانده است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی(BBCPersian) چهارشنبه06 اردیبهشت (April 25) در خبری اعلام کرد:
ژنرال بنی کانتس، فرمانده ارتش اسرائیل افزوده است: «آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، هنوز به تصمیم نهایی قاطعی برای ساخت سلاح هسته‌ای نرسیده است. از نظر او آیت‌الله خامنه‌ای در چنین راهی قدم آخر را برنخواهد داشت.»
روزنامه هاآرتص لحن ژنرال گانتس را بسیار متفاوت از ادبیات نمایشی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، خوانده است.
بی بی سی فارسی در ادامه با اشاره به مصاحبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با خبرگزاری سی ان ان افزود: «آقای نتانیاهو در مصاحبه با سی‌ان‌ان ضمن غیرمنطقی توصیف کردن رفتار ایران گفته بود که رژیم ایران ایدئولوژی اش را به بقای خود ترجیح می‌دهد.
جیمز رینولدز، تحلیلگر بی‌بی‌سی در این باره افزود: «موضع اسرائیل درباره برنامه اتمی ایران عموما به وسیله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و ایهود باراک، وزیر دفاع، بیان می‌شده است. هر دو آنها در شش ماه گذشته ایران را تهدید خوانده‌اند و وضعیت را اضطراری و حتی گاه آخرالزمانی توصیف کرده‌اند.»
وی در ادامه مدعی شد: «فرماندهان نظامی اسرائیل به اندازه رهبران سیاسی‌شان در رسانه‌ها ظاهر نمی‌شوند. اما اظهار نظرهای عمومی گاه به گاه ژنرال کانتس تصویر پیچیده‌ای از دیدگاه اسرائیل به ایران ارائه می‌دهد.»
بی بی سی افزود: «بنی گانتس در مصاحبه‌اش با هاآرتص جرات کرده حرفی را به زبان بیاورد که پیشتر شماری از مقامات اطلاعاتی اسرائیل و ایالات‌متحده نیز گفته‌اند: «ایران هنوز تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است. همچنین در اظهارنظری مهم رهبران ایران را عاقل و منطقی می‌خواند. این در تقابل با نظر سیاستمدار ارشد اسرائیلی، سیلوان شالوم است که رهبران ایران را دیوانه خوانده بود.»
این سایت اضافه کرد: ژنرال گانتس ضمن اشاره به این که ایران سال سختی را پشت سر گذاشته است، گفته است: «در مقطعی هستیم که باید تغییری اتفاق بیفتد. ایران خود باید برنامه اتمی‌اش را کاملا غیرنظامی کند.ایران نظامی بودن برنامه اتمی خود را رد می‌کند و تاکید دارد که این برنامه تنها برای تولید انرژی و مصارف پزشکی است.»
بی بی سی فارسی در ادامه به نقل از مقام ارشد ارتش اسرائیل مدعی شد: «آقای گانتس گفته است مشغول آماده‌سازی نیروهای دفاعی اسرائیل است تا در صورت لزوم حداکثر توانایی‌هایشان به کار گرفته شود، اما این رهبران سیاسی هستند که تصمیمات شجاعانه و دردناک را خواهند گرفت.»


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها