شکست های سنگین «سیا» از ایران *سند
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
نشریه دی ولت بررسی کرد؛
شکست های سنگین «سیا» از ایران *سند
روزآنلاین: «نکته مسلم این است که عملکرد سازمان سیا در مورد ایران زیر سؤال رفته و سوء استفاده های سیاسی نیز به شدت بر عملکرد این نهاد و باورپذیری آن تأثیر گذاشته است.»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، سایت روزآنلاین (roozonlin) روز سه شنبه 5 اردیبهشت (April.24) مقاله ای از نشریه دی ولت در مورد شکست فعالیت های سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) منتشر کرد.
این سایت نوشت: «در زمان شاه، سازمان سیا در تهران در خوبی و خوشی بسر می برد. تیمی کم تعداد که از سوی چندین هزار مخبر محلی، اطلاعات و اخبار ظاهراً مهم را دریافت می کرد.
گزارش هایی که به مرکز سیا در شهر لانگلی ارسال می گردید کارآمد و رضایت بخش بودند. چند ماه قبل از انقلاب [آیت الله] خمینی در سال 1979، عوامل این سازمان که در تهران بسر می بردند برآورد کردند که حداقل تا 10 سال آینده هیچ اتفاقی برای حکومت شاه نخواهد افتاد.
پس از به قدرت رسیدن آیت الله خمینی، دریادار استنسفیلد ترنر، رئیس وقت سازمان سیا، با ندامت اظهار داشت: ما خیلی ساده و راحت خوابیده بودیم. واقعیت خیلی زود انتقامش را گرفت.
در اواخر سال 1979، گروهی از دانشجویان خط امام سفارت آمریکا در تهران را اشغال کردند. آنها 53 نفر را در 444 روز باقیمانده از دوره ریاست جمهوری کارتر به گروگان گرفتند.
تلاش گروه نجات به شکل رقت انگیزی به شکست انجامید. سیاست آمریکا در قبال ایران از هم پاشید؛ اعضای دیپلماتیک از تهران خارج شدند. ولی سازمان سیا وقت کافی به دست نیاورد تا تجهیزات خود را دست نخورده بازگرداند.
در حدود 100 دانشجوی ایرانی طی دو سال زد و بندهای بسیاری انجام دادند که نتیجه آن فاجعه ای برای دوستان سابق و مخبران سیا بود. »
نشریه دی ولت در ادامه به تلاش های مجدد سیا اشاره نمود و نوشت: «با این حال، موفقیت مجدد سازمان سیا یک دهه بعد به شکلی خوفناک محقق گردید: سیا در سال 1989 شبکه ای متشکل از 40 مخبر ایرانی داشت.
تبادل اطلاعات بوسیله نامه نگاری معمولی با استفاده از جوهر نامرئی انجام می شد. آنها ازسوی دفتر سیا در فرانکفورت هدایت می شدند. در پاییز 1989 یکی از کارمندان سیا نامه ای به تمامی عوامل آمریکا ارسال کرد: همه در یک زمان، به یک شکل، به یک آدرس، از یک دفتر پستی، و به یک دست خط. موضوع لو رفت. تمامی گیرندگان نامه دستگیر و بسیاری به جرم خیانت اعدام شدند.»
این سایت همچنین با اشاره به فعالیت های این سازمان جاسوسی در پرونده هسته ای کشورمان نوشت: برخلاف سال ها تبلیغات علیه دستیابی قریب الوقوع ایران به تسلیحات هسته ای، 16 دستگاه اطلاعاتی آمریکایی ناگهان اعلام کردند با اینکه ایران بین سال های 1985 تا 2003 برنامه تسلیحات اتمی خود را دنبال می کرده، ولی این برنامه را در سال 2003 متوقف نموده و احتمالاً تا قبل از سال 2007 نیز آن را از سر نگرفته است. به گفته سازمان سیا در آوریل 2008، برنامه تسلیحاتی ایران پس از سال 2003 تقریباً به شکلی نامحدود دنبال شده. عجیب این است که اظهاراتی که تاکنون به صورت عمومی در این نشست ها بیان شده ازسوی هیچ کارشناس کارآمدی مورد استفاده قرار نگرفته است.
نکته مسلم این است که عملکرد سازمان سیا در مورد ایران زیر سؤال رفته و سوء استفاده های سیاسی نیز به شدت بر عملکرد این نهاد و باورپذیری آن تأثیر گذاشته است.» 314/5
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها