حاشیه‌های وب 18
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
تولید نرم‌افزار "مرتضای مطهر"/گوشی موبایل به نازکی یک کاغذ!/ غلتک 11تنی و حافظه میکرو اس دی/ سايت علوم اجتماعی اسلامی ايرانی راه‌اندازی شد/ نفوذ به قلب غيرقابل مشاهده اجسام! و...
به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب18" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!
 
نرم‌افزار "مرتضای مطهر" توليد شد 

اين نرم‌افزار با پنج بخش اصلی "پيرامون استاد"، "سخنرانی"، "نگارخانه"، "كلمات قصار" و "كتابخانه" از سوی موسسه آسمانه توليد شده و تا چند روز آينده به مناسبت شهادت استاد مطهری منتشر خواهد شد.


نرم‌افزار مرتضای مطهر، در محيط گرافيكی جذاب‌تر و كاربر‌پسندتر و به شكلی جامع‌تر در قالب يك حلقه DVD در اختيار پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.




مكالمات تلفنی خود را آن‌لاين ترجمه كنيد!

محققان نرم‌افزاری برای ترجمه هم‌زمان مكالمات تلفني طراحي كرده‌اند كه قادر است به صورت خودكار زبان تماس گيرنده را به زبان دريافت كننده تماس به صورت متن و گفتار ترجمه كند.


اين نرم افزار پس از شناسايي صداي كاربر آن را به متن و گفتار تبديل كرده و سپس به زبان فرد دريافت‌كننده تماس ترجمه مي‌كند؛ در اين سيستم علاوه بر نمايش ترجمه به صورت متن، يك صداي روباتيك جمله ترجمه شده را نيز تلفظ مي‌كند.



نفوذ به قلب غيرقابل مشاهده اجسام با فناوري جديد تلفن همراه!

محققان موفق به طراحي يك تراشه تصويرساز شده‌اند كه مي‌تواند تلفن‌هاي همراه را به دستگاه‌هايي با قابليت مشاهده اجسام از ميان ديوار، چوب، پلاستيك، كاغذ و... تبديل كند.


اين پژوهش به پيوند دو پيشرفت علمي پرداخته كه يكي از آنها از يك محدوده بلااستفاده در طيف الكترومغناطيسي استفاده كرده و ديگري يك فناوري ريزتراشه جديد است.


به دليل نگراني‌هاي موجود در مورد ورود به حریم خصوصی، اين محققان بر روي كاربردها در محدوده مسافتي كمتر از چهار اينچ تمركز دارند.




سازمان تنظیم مقررات: پیامک‌های عمومی قطع می‌شود

پیامک‌هایی که ارگان‌ها، سازمان‌ها، خبرگزاری‌ها و شرکت‌ها به صورت عمومی برای مشترکان ارسال می‌کنند، قطع می‌شود، اما پیامک‌هایی که مشترک عضو آن سازمان یا شرکت باشد، کماکان به قوت خود باقی است.


همچنین قرار است شرکت همراه اول تا هفته آینده طرحی را در سایت خود قرار دهد تا مشترکان هر یک از گزینه‌های ارسال پیامک را انتخاب کردند، پیامک‌هایی در آن موضوع برایشان ارسال شود.



بلند كردن اجسام با دستگاه فراصوت!

فيزيك‌دانان از تجهيزايي كه براي جراحي فراصوت با استفاده از ام‌آرآي به كار رفته، براي ساخت ابزاري با قابليت بلند كردن و پيچاندن يك صفحه لاستيكي 10 سانتيمتري با يك پرتو فراصوت استفاده كردند.


اين پرتو به انتقال مقدار جنبش آني پرداخته كه مي‌تواند يك جسم را در مسير آن حركت داده و باعث چرخيدن آن به شكل مارپيچ يا گردباد شود.




سايت علوم اجتماعی اسلامی ايرانی راه‌اندازی شد 

سايت علمی فرهنگی و اجتماعی "علوم اجتماعی اسلامی ايرانی" به نشانی http://www.ejtemaee.ir با هدف توليد، جمع‌آوری، دسته‌بندی و انتشار مطالب در حوزه علوم اجتماعی اسلامی ايرانی و در پاسخ به مطالبات جامعه و نياز جوامع علمی و تحقيقاتی به رويكرد بومی و اسلامی در رشته علوم اجتماعی ايجاد شد.


در اين سايت مقالات و مطالبی ذيل عناوين "فلسفه علوم اجتماعی"، "حوزه‌های جامعه‌شناسی"، "علوم اجتماعی در آيات و روايات"، "انديشه اجتماعی متفكران مسلمان"جهت استفاده پژوهشگران علوم اجتماعی بارگذاری شده است.



گوشی موبایل به نازکی یک کاغذ!

محققان  نوع جدیدی از تلفن‌های همراه هوشمند را معرفی کردند که همانند یک ورق کاغذ باریک و انعطاف‌پذیر است. این تلفن که PaperPhone (تلفن کاغذی) نام دارد، نسخه‌ای جدید و انعطاف‌پذیر از "جوهر الکترونیک" (e-ink) است.


از این تلفن همراه که در حال حاضر تنها یک نمونه آزمایشی کوچک است، برای جستجو بر روی منوی تماسها، انجام یک تماس تلفنی، انتخاب چند آهنگ و سایر عملکردهای عادی تلفنهای همراه استفاده شد.




سايت انقلاب و دفاع‌مقدس راه‌اندازی شد 

سايت تخصصی ادبيات انقلاب و دفاع‌مقدس با عنوان "سوژه" و به آدرس http://soojeh.ir به صورت آزمايشی از سوی دفتر مطالعات و ادبيات پايداری مراكز استانی حوزه‌ هنری راه‌اندازی شد.


اين سايت كه به منظور ثبت و اشتراك‌گذاری سوژه‌ها، اتفاقات و حوادث دوران انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس تأسيس شده هم اكنون دارای بخش‌های اصلی آرشيو مطالب، آرشيو اخبار و كتاب‌نامه است و در صفحه اصلی اين سايت سوژه‌های مطرح شده از سوی اعضا به تفكيك نمايندگی‌های استان‌ها نمايش داده می‌شود.



جی‌میل 10 گیگابایتی شد

"گوگل" با راه‌اندازی "گوگل درایو"، به همه کاربران خود ۵ گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره‌سازی فایل در ابرهای مجازی هدیه داده است. هم‌زمان، ظرفیت سرویس ای‌میل گوگل هم از ۷/۵ گیگابایت به ۱۰ گیگابایت ارتقا یافته است.


استفاده از درایو ۵ گیگابایتی گوگل، برای همه کاربران رایگان است، اما در صورتی که بخواهند حجم بیشتری در اختیار داشته باشند، می‌توانند با پرداخت ماهانه ۲/۵ دلار (۳۰ دلار در سال) ظرفیت آن را تا ۲۵ گیگابایت ارتقا دهند.



ساخت شارژر صابونی تلفن همراه!

محققان موفق به ساخت دستگاه PhoneSoap شده‌اند كه هم‌زمان با شارژ كردن تلفن همراه هوشمند، قادر است با استفاده از پرتوهاي فرابنفش، سطح گوشي را از باكتري‌هاي خطرناك پاك كند.


گوشي تلفن همراه درون اين دستگاه جعبه مانند قرار داده می شود و با استفاده از پرتوهاي فرابنفش سطح C در مدت زمان سه تا پنج دقيقه باكتري‌ها از بين مي‌روند.




سازمان تنظیم مقررات: پیامک‌های عمومی قطع می‌شود

پیامک‌هایی که ارگان‌ها، سازمان‌ها، خبرگزاری‌ها و شرکت‌ها به صورت عمومی برای مشترکان ارسال می‌کنند، قطع می‌شود، اما پیامک‌هایی که مشترک عضو آن سازمان یا شرکت باشد، کماکان به قوت خود باقی است.


همچنین قرار است شرکت همراه اول تا هفته آینده طرحی را در سایت خود قرار دهد تا مشترکان هر یک از گزینه‌های ارسال پیامک را انتخاب کردند، پیامک‌هایی در آن موضوع برایشان ارسال شود.


 


این قاب آی‌فون به کار غواص‌ها می‌آید  

TAT7 از پلی‌کربنات شفاف ساخته شده و با دریچه‌هایی لولایی از پایین باز می‌شود. دو واشر در این قاب تعبیه شده است و مانع ورود آب به داخل آن می‌شود.


سه دکمه هم روی این قاب دیده می‌شود که به کاربر کمک می‌کند تا به کنترل‌های لمسی عکس‌برداری و فیلم‌برداری دستگاه دسترسی داشته باشد.





دیگر نگران اطلاعات فلش خود نباشید

این حافظه با استفاده از نرم‌افزاری که روی آن نصب شده، برای امنیت اطلاعات ذخیره شده، صدای کاربر را شناسایی کرده و از باز کردن فایل‌ها برای افراد متفرقه جلوگیری می‌کند.


این USB علاوه بر این که با این روش امنیت اطلاعات ذخیره شده را تامین می‌کند، به یک نرم‌افزار مخصوص رمزگذاری هم مجهز شده تا هنگامی که صدای کاربر گرفته یا به سرماخوردگی مبتلا شده باز هم بتواند اطلاعات خود را از دسترسی دیگران ایمن نگه دارد.



ساخت قلم هوشمندي براي تمام سطوح!

قلم هوشمند Penveu يك دستگاه هوشمند بي‌سيم است كه قابليت استفاده بر روي سطوح مختلف مانند ديوار، صفحه مانيتور و صفحات نمايش را دارد.


پس از برقراري ارتباط بين قلم هوشمند با ويدئو پروژكتور، تلويزيون، مانيتور يا هر سيستم ديگري، امكان نوشتن، ترسيم كردن و برجسته نمايي در 9 رنگ مختلف براي كاربر فراهم و جوهر قلم تنها با فشار دادن يك دكمه پاك مي‌ شود.




رونمایی از مقاوم‌ترین گوشی دنیا

گوشی هوشمند JCB Toughphone Pro-Smart مبتنی بر سیستم عامل اندروید است که در حال حاضر مقاوم ترین گوشی دنیا نام گرفته است. این گوشی در مقابل ضربه و سقوط مقاوم است و می توان به مدت دو ساعت در آب از آن استفاده کرد.



صحبت با هندزفری و رد و بدل کردن پیامک مشمول جریمه 50 هزار تومانی شد

از اردیبهشت ماه سال جاری هر گونه استفاده از تلفن همراه اعم از صحبت با هندزفری و یا ارسال و خواندن پیامک در حین رانندگی به طور جدی از سوی ماموران پلیس راهور تهران اعمال قانون می‌شود. بر اساس قانون، متخلفان در سرعت‌های بالای 60 کیلومتر بر ساعت 50 هزار تومان و زیر 60 کیلومتر بر ساعت 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.



جیمز کامرون و گوگل به دنبال معادن فضایی

"لری پیچ" مدیرعامل "گوگل" به همراه "اریک اشمیت" رئیس هیئت مدیره این شرکت و "جیمز کامرون" کارگردان فیلم "آواتار" تشکیل یک تیم فضایی داده اند تا احتمالا به معدن یابی در فضا بپردازند.


آن‌ها شرکت جدیدی به نام "Planetary Resources" تاسیس می‌کنند که دو هدف اصلی دارد: جستجوهای فضایی و منابع طبیعی. آنها قصد دارند با این کار حجم زیادی از منابع طبیعی را به کره زمین اضافه کنند.




تلفن هوشمند با دو نمایشگر

ایده تلفنی با دو نمایشگر در دو طرف، جزء حق امتیازهایی است که به وسیله "مایکروسافت" به ثبت رسیده است. تصورش را بکنید یک نمایشگر از نوع "E-ink" با مصرف کم در پشت تلفن یا تبلت تان قرار گرفته باشد و برای نمایش اطلاعات خاصی مورد استفاده قرار بگیرد.


نمایشگر دوم معمولا یک پردازشگر با مصرف بسیار کم مخصوص خودش خواهد داشت و همین احتمالا مصرف باطری نمایشگر اصلی را کمتر خواهد کرد چرا که کمتر آن را روشن می‌کنیم.




نخستين لاستيك هوشمند خودرو سازگار با شرايط آب و هوايي رونمايي شد

گروهي از محققان دست به ساخت اولين لاستيك هوشمند خودرو جهان زده‌اند كه به طور خودكار خود را با شرايط رايج آب‌وهوايي حتي در زمان رانندگي منطبق مي‌كند.


اين لاستيك به حسگرهاي الكترونيكي مجهز بوده كه قادر به تشخيص زمين‌ها و نواحي مختلف از بزرگراه گرفته تا جاده‌هاي آسفالت داراي سنگ‌فرش يا هواي خشك، باراني يا برفي هستند. بر این اساس، مقطع عرضي لاستيك‌ها طبق شرايط به طور خودكار و حتي در زمان حركت خودرو تغيير مي‌كند.



غلتک 11تنی و حافظه میکرو اس دی

سری جدید حافظه های میکرو اس‌دی Plus Extreme نه تنها سرعت بسیار بالایی دارند بلکه مانند یک گلادیاتور در مقابل شرایط سخت مقاومت می کنند.


این حافظه ها در مقابل 11 تن فشار غلتک و شستشو با آب مقاومند.




شناسايي سگ‌هاي ولگرد با ريزتراشه‌ های برنجی!

هزاران سگ در انگليس به ريزتراشه‌اي حاوي اطلاعات صاحب حيوان مجهز مي‌شوند تا پليس بتواند در صورت گم شدن حيوان از اطلاعات موجود در آن استفاده كند.


اين ريزتراشه كه در اندازه يك دانه برنج طراحي شده است، در زير پوست سگ بين دو تيغه شانه كاشته مي‌شود و حاوي اطلاعاتي از جمله نام و آدرس صاحب سگ است كه در بانك اطلاعاتي ذخيره و در اختيار پليس و مراكز نگهداري از حيوانات بي‌صاحب قرار مي‌گيرد.



فردی که ویکی‌پدیا (wikipedia) را یک میلیون بار ویرایش کرد

"جاستین نپ" فردی است که در طول هفت سال فعالیتش در دانشنامه ویکی‌پدیا (wikipedia) یک میلیون نوشته را ویرایش کرده است.


این مرد 30 ساله آمریکایی دارای مدرک فلسفه و علوم سیاسی از دانشگاه ایندیانا است و از سال 2005 مشغول ویرایش مطالب در دانشنامه آن‌لاین ویکی‌پدیا است.


ویکی‌پدیا در حدود 90.000 ویرایشگر دارد که به طور منظم به آن رسیدگی می‌کنند.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها