اولین مخالفت علنی احمدی نژاد با مشایی/ هلاکت 12 گروهکی توسط گاز / واکنش های هاشمی و احمدی نژاد در مج
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.
*جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت به عنوان کامل ترین جلسه مجمع طی سه سال گذشته معرفی شد.در این جلسه تمام اعضا حضور داشته و احمدی نژاد هم نیامده بود که بگوید من فقط آمده ام بلکه آمده بود که خود را موثر نشان دهد از این رو هشت پیشنهاد را مطرح کرد که اکثر آنها با کمک و همراهی رئیس مجمع و اعضا به تصویب رسید.به گفته حاضران احمدی نژاد بشاش وفعال بود و هاشمی رفسنجانی هم ابراز امیدواری کرد که این حضور استمرار داشته باشد.

*  شنیده ایم در یکی از جلسات هیات دولت پیشنهادی از سوی اسفندیارمشایی مطرح می شود مبنی بر اینکه 800 پروژه بزرگ نیمه تمام دولت در قالب طرح " مهرگان" نامگذاری و اجرایی شود که برخی وزرا با این نامگذاری به دلیل شائبه های پان ایرانیستی و آتش پرستی مخالفت می کنند. احمدی نژاد هم استدلال وزرا را پسندیده و این نامگذاری منتفی و مصوب می شود دولت پروژه های نیمه تمام را در قالب طرح "مهر ماندگار" تکمیل کند.


*یکی از پیشنهاد های مطرح در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، افزایش خدمات پزشکی ودرمانی و افزایش یارانه حمل ونقل عمومی به جای پرداخت یارانه نقدی است. کارشناسان اقتصادی این پیشنهاد را ابزاری موثر در جهت مقابله با افزایش نقدینگی و تورم در جامعه مطرح می کنند.

*12 نفر از اعضای گروهک پ .ک.ک که در منطقه یال کانی پیرانشهر برای فرار از سرما به درون غاری پناه برده بودند بر اثر گازگرفتگی به هلاکت رسیدند. این افراد ورودی غار را با پلاستیک ضخیم پوشانده و درون غار پیک نیک روشن کرده بودند.

*با شکایت یک تهیه کننده از وزارت ارشاد، وی موفق به دریافت حکم خسارت دو و نیم میلیارد تومانی شده است. این فیلم که برای مدتی توقیف شده بود با اصلاحاتی جزیی مجوز نمایش گرفت اما در فروش گیشه به دلیل ضعف های مفرط فیلمنامه و کارگردانی شکست خورد. همچنین در بازار توزیع فیلم های خانگی هم با عدم استقبال مخاطب مواجه و خیلی زود به فراموشی سپرده شد.

*برخی منابع خبری از دیدار نوروزی احمدی نژاد و سید حسن خمینی در روزهای اخیر خبر می دهند.ظاهرا این دیدار در مرقد مطهر امام خمینی(ره) انجام شده است.

*یک سفارتخانه اروپایی تدابیر ویژه ای را جهت جذب دانشجویان فیزیک هسته ای و هوافضا کشورمان تدارک دیده است.این سفارتخانه درصدد شناسایی ، انتقال و جذب دانشجویان دوره های ارشد و دکتری کشورمان برآمده است.

*سربازان گمنام امام زمان(عج) در سال گذشته طی263 عملیات موفق به کشف 51684 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان بین المللی مسلح به پیشرفته ترین سلاح های نظامی و مجهز به وسایل ارتباطات ماهواره ای شدند.عبور این مواد از ایران به اروپا می توانست تهدیدی بزرگ برای کشورهای این منطقه باشد.کشفیات مواد مخدر شیمیایی در سال گذشته حدود 500درصد افزایش داشته است.

*روزنامه اطلاعات در شماره 25296 خود اقدام به معرفی کتاب یکی از قطب های دراویش نموده و القابی همچون" تأليف حضرت عالم رباني و عارف صمداني ،عظیم الشان، مدظله‌العالي،معظم له، مکتب علم و عرفان آن حضرت،سالک الی الله و...." برای رئیس این فرقه آورده است.

* محمد خاتمی طی سخنانی در جمع تعدادی از اعضای مجمع روحانیون با دفاع مجدد از رای دادنش در انتخابات مجلس نهم گفته است: "ما باد زودتر از این به دامان نظام باز می گشتیم .البته این تاخیر ناشی از مواضع افراطی برخی دوستان داخل زندان و همچنین دوستان خارج کشور بود.خاتمی با اشاره به هجمه هایی که در روزهای پس از رای گیری متحمل شد افزود:"اما الان همه بالاتفاق می گویند اگر خاتمی رای نمی داد اصلاحات مرده بود."خوئینی ها هم در این جلسه از اردوکشی های خیابانی پس از انتخابات 88 به عنوان بزرگترین اشتباه نام برد و تاکید کرد:"ما اشتباه کردیم به خیابان آمدیم و باید این تصویر ناسالم را از ذهن مردم و نظام پاک کنیم."

*پس از انتشار اخباری مبنی بر ادغام موسسه صالحین و موسسه پیشگامان با بانک لغو مجوز شده تات و تشکیل بانک جدیدی به نام مردم، تعدادی از سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری صالحین و پیشگامان نسبت به ادغام این دو موسسه در بانک لغو مجوز شده "تات" اعتراض کرده و می گویند چرا ما باید در یک بانک متخلف و لغو مجوز شده ادغام شویم.آیا این شیوه جدیدی برای دور زدن قانون و بازگشت بانک های لغو مجوز شده به صحنه بانکی و پولی نیست؟

*در دو ماه گذشته تولید خودرو در دو خودروساز بزرگ کشور  به شدت کاهش پیدا کرده به طوری که این کاهش در دو دهه اخیر بی سابقه بوده است. از علت این کاهش بی سابقه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

*اعتیاد برخی بازیگران سینما و تئاتر به مواد مخدر شیمیایی، زنگ خطر را برای هنروران نمایشی به صدا در آورده است.برخی کارشناسان فرهنگی معتقدند وزارت ارشاد و صداوسیما باید هر چه سریعتر برای مقابله با این پدیده خطرناک وارد شده و اقدام به باز کردن چتر صیانتی و حمایتی از جمله تاسیس مرکز ترک و بازپروری برای هنرمندان فریب خورده نمایند.

*ناکارآمدی دستگاه های مسوول در امداد رسانی به آسیب دیدگان مسجد رقیه با اعتراض مردم همراه بود. در این میان گروه های بسیجی به عنوان اولین امدادگران در دقایق اولیه وارد صحنه شده و کارآواربرداری را آغاز کردند.تجهیزات دستگاه های عریض و طویل امدادرسان حدود دو ساعت بعد به محل حادثه رسیدند.
 

 


نظرات شما عزیزان:


پيوندها