تشکیل دولت پنهان سوریه در مجلل‌ترین هتل پاریس/ طرح اخراج 100هزار علوی
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

تشکیل دولت پنهان سوریه در مجلل‌ترین هتل پاریس/ طرح اخراج 100هزار علوی

خبرگزاری فارس: یک مخالف سوری که تعهد خود به عربستان و اسرائیل را ثابت کرده و مکررا دم از ارتباط سوریه جدید با تل‌آویو می‌زند، در مجلل‌ترین هتل پاریس اعلام تشکیل دولت انتقالی پنهان سوریه کرد و همکاران او خواستار اخراج علوی‌ها از سوریه و کوچ اجباری آنان به اروپا شدند.

خبرگزاری فارس: تشکیل دولت پنهان سوریه در مجلل‌ترین هتل پاریس/ طرح اخراج 100هزار علوی

به گزارش فارس، پس از آنکه روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که یک مخالف سرشناس سوریه به نام «نوفل الدوالیبی» که اخیرا در پاریس تشکیل دولت انتقالی سوریه را اعلام کرد و قصد دارد دولت کذایی‌اش را وارد مذاکرات صلح با اسرائیل کند، سوالات زیادی درباره هویت این فرد مطرح شد.

الدوالیبی با برگزاری کنفرانسی در یک هتل مجلل در پاریس، تشکیل دولت انتقالی سوریه برای اجرای دموکراسی در سوریه را اعلام و تاکید کرده است که دولت انتقالی او بر اساس طرح صلح عربی با اسرائیل مذاکره خواهد کرد، حال آنکه اسرائیل اصلا این طرح صلح را حتی از جانب کشورهای عربی قبول نکرده است.

پایگاه خبری جهینه سوریه تصریح کرد: الدوالیبی با مزدوری خود ابتدا برای عربستان سپس برای رژیم صهیونیستی ما را یاد اقدامات علی صدرالدین البیانونی ناظر کل سابق اخوان المسلمون و عضو شورای مخالفان سوریه در استانبول می‌اندازد که او نیز استوارنامه [!] خود را تقدیم اسرائیل کرده و سال گذشته در مصاحبه‌ای با کانال دو تلویزیون این رژیم، اسرائیل را به رسمیت شناخت.

نوفل الدوالیبی در کنفرانس خبری در پاریس و اعلام تشکیل دولت انتقالی سوریه

همچنانکه اخیرا نامه‌های کشف شده از برهان غلیون [رئیس مخالفان خارج‌نشین سوریه] فاش کرد که وی چقدر تماس متوالی و ملتمسانه با کانال 10 تلویزیون اسرائل گرفته است تا با او مصاحبه‌ای انجام شود. گویا که همه‌ی راه‌های مخالفان دمشق، از تل‌آویو می‌گذرد. الدوالیبی روز گذشته اعلام کرد که مشروعیت دولت انتقالی‌اش برآمده از اعتماد مردم و تاریخ ملی خانواده‌اش است و ادعا کرد که «ما از خاندانی هستیم که از استقلال [کشور] دفاع کرد زیرا که خانواده‌ای پاک است و تاریخی پاک دارد و این خانواده متعلق به اکثریت سوری‌ها یعنی اهل سنت است. او گفت که «ما نمی‌ترسیم از اینکه این را بر زبان بیاوریم و آن را به دلیل مذهب‌گرایی اعلام نمی‌کنیم».

او درباره تجهیز مخالفان به سلاح و حمایت مالی از آنان گفت: ما تلاش می‌کنیم که حمایت مالی افراد، نهادها و کشورهای مختلف را به دست بیاوریم.

او اشاره کرد که امکاناتی دارد که از طریق آن می‌تواند حمایت داخلی را از طریق کنترل بر مهمات و سلاح‌ها به دست بیاورد و همجنین شیوه‌های نیز برای قاچاق سلاح به داخل سوریه وجود دارد.

او اذعان کرد که لیبی وعهده کمک تسلیحاتی داده است و بسیاری از کشورها می‌ترسند آشکارا دم از اعطای سلاح به ما بزنند ولی می‌توانند این کار را بکنند.

نضال حماده تحلیلگر عرب درباره این سخنان الداولیبی و کنفرانس خبر او نوشت: در هتل فاخر لوتسیا در پاریس و با زبان عربی سنگین و با حضور خبرنگاران فرانسه و اسرائیل و پس از توزیع بیانیه‌ای با عنوان جمهوری سوریه و در غیاب اعراب، نوفل الدوالیبی کنفرانسی خبری برگزار و تشکیل دولت انتقالی خود در تبعید را اعلام کرد که متشکل از 35 وزیر بود اما همه این وزراء غائب بودند. دولتی محرمانه. همه اعضای آن از درون سوریه و از نظامیان و غیرنظامیان است. الدوالیبی اعلام کرد که مردان او همه ناشناس و از حاکمان انقلاب سوریه هستند و او در این خصوص نیاز مردم را پاسخ می‌دهد.

حماده در ادامه تحلیل خود گفت: این کنفرانس خبری تریبونی بود برای حمله به ایران و حزب‌الله. الدوالیبی در این کنفرانس میان دو فرد دیگر نشتسته بود که فرد راست او، خود را داود جمعه نماینده کُرد‌های سوریه و فرد چپ، خود را مشعل طلحان النعیمی نماینده عشایر عرب معرفی کرد. در ادامه در چپ او مرد و زنی دیگر بودند که زن، خود را لیلی الاحدب فعال سیاسی و پزشک و مرد، خود را محمود الاشقر نماینده ارتش آزاد معرفی کرد.

حماده این کنفرانس خبری را اینگونه توصیف کرد که «دولتی است که در صورت در اختیار گرفتن قدرت بی‌طرف، ملتزم و متعهد خواهد بود و برای انتشار صلح در خاورمیانه تلاش می‌کند. حماده افزود که این پیام برای آمریکا و اسرائیل کاملا روشن بود بخصوص اینکه یک سرهنگ بازنشسته ارتش اسرائیل به عنوان خبرنگار در سالن این کنفرانس در فرانسه حاضر بود و در کنار او نیز یک عضو پایگاه خبری خاورمیانه مرتبط با پایگاه میمری اسرائیل حاضر بود تا استوارنامه خود را آنگونه که باید، تحویل دهند. در این کنفرانس خبری می‌بایست اتهام اشغال سوریه به ایران و حزب‌الله نسبت داده می‌شد. همه این پنج نفر کلمه اشغال ایران و حزب‌الله در سوریه را مکررا اعلام کردند[!].

بنا بر این گزارش، ارتش آزاد وابسته به مخالفان سوریه، یک نهاد نیست بلکه مجموعی از گروه‌های متفرق است. الدوالیبی به این امر اذعان کرد و افزود که دولتش [!] تایید ارتش آزاد را هم دارد و برای اثبات این حرف خود تصویری ویدئویی از عمار الواوی [تروریست مسلح] پخش کرد که وی در آن از الدوالیبی حمایت می‌کند. او همچنین تصاویری از خالد یوسف الحمود پخش کرد که او نیز الدوالیبی را حمایت کرد. همچنین سه نفر دیگر که دارای ماسک بودند به نام گردان زید بن ثابت اعلام حمایت کردند. زمانیکه خبرنگاران سوال کردند که ریاض الاسعد [سرهنگ فراری ارتش سوریه] فرمانده ارتش آزاد اعلام حمایت نکرده است، محمود الاشقر تصویری از کارت الاسعد را به همراه برگه کاغذی به نمایش گذاشت که مدعی بود الاسعد آن را امضا و با الدوالیبی بیعت کرده است. در اینجا این تاجر مداخله کرد و افزود که شورای غلیون بر الاسعد فشار آورده است تا حمات خود را اعلام کند و همچنین ریاض الاسعد تحت فشار برخی طرف‌های دیگر هم قرار گرفته است که وی به ترکیه اشاره کرد.

الدوالیبی همچنین اعلام کرد که شورای ملی سوریه نماینده ملت سوریه نیست. او گفت که هفت ماه به این شورا فرصت داده شد اما این شورا هیچ یک از خواسته‌ها را برآورده نکرد.

جهینه‌نیوز نوشت: انقلابیون [!]‌ کار خود و فرماندهی خود را به نوفل الدوالیبی داده‌اند تا او آنان را از مجلل‌ترین هتل پاریس هدایت کند. چرا که او گفت که با رزمندگان در میدان، کاملا در تماس است و از آخرین اوضاع نظامی آنان مطلع است و برای تجهیز آنان تلاش خواهد کرد.

محمود الاشقر که خود را نماینده ارتش آزاد اعلام کرد در سخنانش به اهداف دولت پنهان برای اجرای دموکراسی در سوریه پرداخت. او خواستار اخراج علوی‌های سوریه از این کشور به اروپا شد که به گفته او تعدادشان 100 هزار نفر است. او دقیقا گفت: اروپایی‌ها باید 15 میلیون سوری را حمایت کنند یا اینکه 100 هزار علوی را در خود جای بدهند. همین جمله کافی بود تا منظور این افراد از اجرای دموکراسی در سوریه دریافت شود.

نوفل الدوالیبی کیست؟

این پایگاه خبری نوشت: سرانجام، به کسانی که نوفل الدوالیبی را نمی‌شناسند می‌گوییم، این کسی که امروز برای اسرائیل چابلوسی و به خانواده و تاریخ ریشه‌دار خود افتخار می‌کنیم می‌گوییم که او کیست. او پسر معروف الدوالیبی نخست وزیر اسبق [و فراری] سوریه است که اوایل دهه 60 به عربستان سعودی گریخت و مشاور تعدادی از ملوک سعودی شد. مادر نوفل هم زنی فرانسوی است که پدرش به هنگام تحصیل در فرانسه در سال 1939 با او ازدواج کرد.

به نوشته جهینه، اطلاعات دیگر نشان می‌دهد که معروف الدوالیبی پدر نوفل، یکی از مهم‌ترین مردان کشور و مرتبط با جماعت اخوان المسلمون بود که پسرش نیز جا پای پدر گذاشت و اکنون تاجر و (یک سیاستمدار ادعایی) است که بیش از همه با کاخ سلطنتی و شاهی و دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی ارتباط دارد و ما نتیجه‌گیری را به خواننده می‌سپاریم.

 

معروف الدوالیبی نخست‌وزیر فراری سال 1961 سوریه و مشاور شاهان سعودی از سال

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها