دروغ بستن وهابی‏ها به مجید مجیدی و سینمای ایران
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

دروغ بستن وهابی‏ها به مجید مجیدی و سینمای ایران


در حالی که مطابق قوانین جمهوری اسلامی و نیز فتاوای صریح مراجع عظام تقلید، نشان دادن چهره پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) جایز نیست روزنامه ‏های سعودی مدعی شدند که مجید مجیدی کارگردان ایرانی، چهره پیامبر(ص) را در فیلم خود به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ شماری از روزنامه ‏های سعودی و وهابی به صورت هماهنگ هجوم تبلیغاتی خود به فیلم «مجید مجیدی» درباره پیامبر اکرم(ص) را از سر گرفتند.

در همین راستا روزنامه سعودی "المدینة" خبر داد که مجید مجیدی کارگردان ایرانی، مراحل فیلمبرداری فیلم خود را به پایان رسانده است و چهره پیامبر(ص) را نیز در این فیلم به تصویر کشیده است.

این روزنامه وهابی سپس در ادعایی دروغین از تهیه شکوائیه شماری از علمای الازهر علیه کارگردان فیلم خبر داده و در ادامه مدعی شده است که در سینمای ایران ـ برخلاف سینمای جهان اسلام ـ چهره انبیاء، اولیای الهی و صحابه به تصویر ‎کشیده می شود.

این ادعا در حالی مطرح می‏شود که شبکه‏های ماهواره‎ای عربی در ماه مبارک رمضان گذشته علیرغم مخالفت علماء شیعه و سنی، به صورت گسترده اقدام به پخش سریال "حسن و حسین و معاویه" کردند و تصویر دو امام معصوم و دو تن از صحابه پیامبر(ص) را به تصویر کشیدند. همچنین قرار است سريالی با عنوان "الفاروق عمر" در رمضان آینده در رسانه های عربی پخش شود که درآن امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) و خلفای راشدين به تصوير کشيده شده‌اند. اين سريال ساخت شرکت سعودی «mbc» و تلويزيون قطر است.

همچنین در ادامه حملات رسانه‌ای سعودی‌ها به فيلم محمد(ص)، روزنامه‌ سعودی "الوطن" نیز کارگردان این فیلم را مورد حملات خود قرار داده و تلاش کرده است با توجه به فتوای علمای الازهر و سعودی مبنی بر حرمت به تصوير کشيدن پيامبران و صحابه، فیلم مجیدی را به دلیل به تصوير ‌کشیدن چهره پيامبر(ص) محکوم کند.

این درحالی است که مجید مجیدی به صورت رسمی هنوز از پایان مراحل فیلم برداری فیلم «محمد(ص)» خبر نداده است و مطابق قوانین جمهوری اسلامی و نیز فتاوای صریح مراجع عظام تقلید ـ که در زمان پخش سریال مختارنامه نیز دوباره تأکید شد ـ نشان دادن چهره پیامبر اعظم(ص)، امامان معصوم(ع) و مقدسانی نظیر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و زینب کبری(س) جایز نیست و به تصویر کشیدن چهره خلفای راشدین و همسران پیامبر نیز به مصلحت نمی‏باشد.

از سوی دیگر دانشگاه الازهر نیز اعلام کرد تا زمان پایان مراحل تصویربرداری و انتشار فیلم ایرانی «محمد(ص)» و معلوم شدن محتوا و تصاویر آن، هیچ اظهار نظری در مورد آن نخواهد کرد.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها