دانشگاه تل‌آویو: عربستان آخرین امید اسرائیل برای توقف ایران است
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

دانشگاه تل‌آویو: عربستان آخرین امید اسرائیل برای توقف ایران است

خبرگزاری فارس: جدیدترین برآورد تحلیلی در رژیم صهیونیستی، آل سعود در عربستان را آخرین خط دفاعی خود در مقابل ایران جهت توقف پیشرفت ایران دانست و اعلام کرد: تقریبا عربستان آخرین جبهه‌ای است که تلاش می‌کند مانع ایران شود.

خبرگزاری فارس: دانشگاه تل‌آویو: عربستان آخرین امید اسرائیل برای توقف ایران است

z جدیدترین گزارش تحلیلی از وضعیت منطقه و وضعیت متحدان رژیم صهیونیستی در این رژیم، از دانشگاه تل‌آویو صادر شد.

در این گزارش که مطبوعات این رژیم آن را منتشر کردند، آمده است: محیط راهبردی که اسرائیل در آن فعال است، در دوره اخیر متزلزل شده است. تا حدی که خطر فروپاشی بخش‌های بزرگی از این منظومه را که سیاست‌های اسرائیل تکیه بر آن دارد، تهدید می‌کند. یکی از عناصر بارز آن این است که در قبال غیبت یا کاهش وزن بازیگران در جهان عرب، عربستان تقریبا آخرین عامل باقی مانده است که با اصرار بر متوقف کردن ایران کوشش می‌کند.

پایگاه خبری عربی‌پرس با ذکر این گزارش به نقل از این گزارش نوشت: مبارزه عربستان برای متوقف کردن ایران از یمن آغاز می‌شود و عراق و مصر را تا لبنان در بر می‌گیرد. لحظه سرنوشت‌سازی که طبیعت این مبارزه را تغییر داد، مداخله غیرعادی و مستقیم عربستان در بحرین بود. برای همین، ضروری است که اهمیت بقای عربستان فهمیده شود. زیرا اگر خاندان آل‌سعود در عربستان سقوط کند، خطر سقوط دیگر اعضای مقاوم عربی در برابر ایران سقوط بروز خواهد کرد.

این گزارش صهیونیستی که تحت نام «آمادگی برای جنگ آخر؛ مبارزه برای بقای آل سعود» تهیه شده می‌افزاید: اسرائیل و عربستان کوشش می‌کنند مانع تزلزل حاصل شده [در منطقه] شوند و کشورهای کم‌تاثیرتر دیگری مانند اردن و کشورهای [عربی] خلیج [فارس] در این سو همگامند.

عربستان شاهد است که بارزترین شرکای خود در جبهه میانه‌رو عربی را دارد از دست می‌دهد. حسنی مبارک سقوط کرد و آینده مصر مبهم است. این وضعیت جدید، سبب شد عربستان راهبرد خود را تغییر بدهد. بنابراین آشکارا وارد بحرین شد و کوشش می‌کند متحد ایران در دمشق را تضعیف کند.

در این گزارش آمده است: آل سعود اصلی‌ترین و دشمن‌ترین مبارز باقی‌مانده و شاید آخرین خط دفاع [از اسرائیل] برای متوقف کردن [قدرت و نفوذ] ایران است. خاندان حاکم سعودی کوشش می‌کند با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در مصر و استفاده از سلاح، نفت و درگیری‌های داخلی در اوپک، و کشمکش بر سر کانال‌هایی به پاکستان و هند سپس تلاش برای گسترش جی‌سی‌سی و تبدیل کردن این سازمان به چیزی شبیه ناتو در خلیج [فارس] خطی مقابل ایران برای متوقف کردن پیشرفت ایران ترسیم کند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: تزلزل خاندان حاکم سعودی، ممکن است ایران را به این قدرت برساند که بتواند سرانجام این نظام منطقه‌ای معروف [اعراب سازشکار با اسرائیل] را ساقط کند همچنانکه نگرانی از تحولات راهبردی که ناشی از به قدرت رسیدن نسل جدید در خاندان آل سعود است، وجود دارد.

به همین دلیل است که آل سعود در عربستان بسیار مهم است. دو دولت [سعودی و صهیونیستی] که نگاهشان به نقشه راهبردی [منطقه‌] واحد است و در مسیرهای راهبردی موازی هم حرکت می‌کنند برای همین فضا برای بررسی توسعه گفت‌وگو میان آن دو وجود دارد.

عربی‌پرس نوشت: این گزارش تلاش کرده است که برای اسرائیل روشن کند که اهمیت بقای آل سعود برای اسرائیل، کشفی برآمده از واقعیت کنونی منطقه است اما هنوز اسرار خطرناکی از روابط اسرائیل و عربستان وجود دارد که هنوز پنهان است بخصوص اینکه دو طرف در مخفی کردن حقایق و انحراف افکار عمومی متخصص هستند.

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها