خواب نما شدن وهابیت؛ چه کسی حق است؟
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
خواب نما شدن وهابیت؛
چه کسی حق است؟
مدیر شبکه وهابی وصال حق در اظهاراتی خلاف واقع و با هدف اختلاف افکنی، تعریفی جدید از معیار ایمان و نفاق ارائه داد.
 

  مدیر شبکه وهابی وصال حق در اظهاراتی خلاف واقع که با هدف اختلاف اندازی میان شیعیان و اهل سنت صورت می گیرد در تعریف جدیدی از معیار حق و باطل و ایمان و نفاق گفت: «تا قیام قیامت اگر خواستید منافق را از انسان مومن تشخیص بدهید به سراغ عایشه بروید. میزان عایشه است. ایشان حق بزرگی بر گردن ما دارند یکی از حق هایی که بر گردن ما دارند این است که ما با محبت عایشه، منافق را از مومن تشخیص می دهیم.»

 

لازم به ذکر است که این سخن کارشناس وهابی تنها به جهت تفرقه افکنی میان شیعه و سنی بیان می شود در حالی که طبق احادیث اهل سنت و احادیث شیعه، حق و حقیقت علی(ع) معرفی شده است که برای نمونه از منابع معتبر اهل سنت روایاتی که دلالت می کند که حضرت علی (ع) در دیدگاه رسول خدا (ص) معیار شناخت منافق از مومن بوده است اشاره می کنیم.

 

این روایات از منابع معتبری چون صحیح مسلم، سنن نسائی، جامع ترمذی و سنن ابن ماجه است:

 

الف. حدثنا ابوبکر بن ابی شبیه ناوکیع و ابومعاویه عن الاعمش و حدثنا یحیی بن یحیی و اللفظ له، اخبرنا ابومعاویه عن الاعمش عن عدی بن ثابت عن زر قال: «قال علی(ع) والذی خلق الحبة و برا النسمة انه لعهد النبی (الامی) الی ان لا یحبنی الا مؤمن و لایبغضنی الا منافق: مرا جز مؤمن دوست و جز منافق دشمن نمی دارد.»1

 

ب. اخبرنا یوسف بن عیسی... عن زر قال: «قال علی (ع) انه لعهد النبی الامی الی انه لایحبک الا مؤمن و لا یبغضک الا منافق: ای علی، تو را جز مؤمن دوست و جز منافق دشمن نمی دارد.»2

 

این معنا با ادات حصر و استثنای بعد از نفی آورده شده که بیشترین تأکید را می رساند. حدیث انسان ها را به دو قسمت تقسیم نموده و برای شناخت نفاق از ایمان و برعکس در زندگی انسان، حضرت علی(ع) را معیار معرفی کرده است. مؤمن واقعی حضرت علی(ع) را دوست می دارد و منافق واقعی حضرت علی(ع) را نه فقط دوست ندارد، بلکه دشمنی دارد.

 

ج. حدثنا واصل بن عبدالاعلی بن محمد بن فضیل عن عبدالرحمن ابی النصر عن المساور الحمیری، من امه قالت: دخلت ام سلمة فسمعتها تقول: کان رسول الله یقول: «لایحب علیاً منافق ولایبغضه مؤمن: حضرت علی(ع) را منافق دوست و مؤمن دشمن نمی دارد.»3

 

از حدیث استفاده می شود که گفتار رسول خدا(ص) استمرار داشته و همواره می فرموده که منافق محب حضرت علی(ع) و مؤمن مبغض حضرت علی(ع) نمی شود.

 

د. حدثنا قتیبة بن جعفر بن سلیمان بن ابی هارون العبدی عن ابی سعید الخدری، قال: «ان کنا لنعرف المنافقین نحن معشر الانصار لبغضهم علی بن ابی طالب(ع): ما گروه انصار منافقین را به بغض حضرت علی(ع) می شناسیم.»4

 

1- مسلم بن حجاج سجستانی، صحیح مسلم، کتاب الایمان، باب الدلیل علی ان جب انصار و علی...، ح239، ص692؛ عبدالرحمن احمدبن شعیب نسائی، سنن نسائی، کتب الایمان، علامة الایمان، ش ح5021، ص2411؛ قزوینی، امام حافظ ابی عبدالله محمدبن یزید الربعی ابن ماجه، سنن ابن ماجه، تصحیح و ترتیب، شیخ صالح بن عبدالعزیزبن محمدبن ابراهیم آل الشیخ، الریاض، دارالسلام، چ3، 1421، السنة فضائل اصحاب، فضل علی (ع)، ح114، ص2492

 

-2محمدبن عیسی ترمذی، جامع ترمذی، المناقب، باب مناقب علی (ع)، ح3726 ، ص2036

 

3- سنائی، امام حافظ ابی عبدالرحمن احمدبن شعیب، سنن سنائی، کتاب الایمان، علامة الایمان، ج5025، ص2411

 

4- محمدبن عیسی ترمذی، سنن ترمذی، المناقب، علی (ع)، ح3717، ص2035

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها