دفاع شبکه خبری روس از نام «خلیج فارس»
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

حمایت یک شبکه خبری روس از نام «خلیح فارس»، کاهش صادرات نفت ایران به هند، کنفرانس مؤسسه واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران، هشدار رژیم صهیونیستی به «حزب‌الله» در مورد نوع روابطش با ایران و برنامه‌ریزی برای ساخت خط آهن ایران به چین، از جمله مهمترین عناوین مربوط به ایران در میان مطبوعات امروز جهان است.
حمایت یک شبکه خبری روس از نام «خلیح فارس»، کاهش صادرات نفت ایران به هند، کنفرانس مؤسسه واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران، هشدار رژیم صهیونیستی به «حزب‌الله» در مورد نوع روابطش با ایران و برنامه‌ریزی برای ساخت خط آهن ایران به چین، از جمله مهمترین عناوین مربوط به ایران در میان مطبوعات امروز جهان است.
 
موضوع سفر «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا به هند و مذاکره با مقامات هندی در مورد واردات نفت این کشور از ایران، همچنان یکی از مهمترین خطوط خبری و تحلیلی مطبوعات بین‌المللی را درباره ایران تشکیل می‌دهد؛ از جمله، روزنامه «کریستین ساینس مانیتو» با انتشار مطلبی، ضمن اشاره به سفر کلینتون، به تحریم‌های بین‌المللی تصویب شده علیه بخش نفت ایران جنبه های مختلف این امر نیز پرداخته است.
 
 
در مطلبی دیگر در همین باره، «هندو بیزنس لاین» خبر داده که کشور عراق توانسته با پشت سر گذاشتن ایران، به دومین صادرکننده نفت به هند تبدیل شود. عربستان سعودی در این زمینه رتبه نخست را دارد.
 
تقبیح امضای پیمان همکاری‌های استراتژیک افغانستان و آمریکا از سوی ایران، یکی دیگر از اخباری است که در 24 ساعت گذشته، بخشی از اخبار مربوط به کشورمان را در رسانه‌های جهان از آن خود کرده است. در این میان، می‌توان به سایت خبرگزاری فرانسه اشاره کرد که با انتشار این خبر، به محتوای پیمان مذکور نیز اشاراتی داشته است. روزنامه «هیمالین تایمز» این خبر را به نقل از خبرگزاری فرانسه منتشر کرده است.
 
روزنامه «هاآرتص»، خبری را درباره «کنفرانس مؤسسه واشنگتن» در ویرجینیا که با موضوع برنامه هسته ای ایران برگزار شده، منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه، «دنیس راس»، سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی گفته، هشدارهای رهبران اسرائیلی در مورد ایران، به منظور واداشتن جامعه جهانی به این کار است و ضرورتاً حاکی از نیت اسرائیل برای حمله به جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
در خبری دیگر درباره رژیم صهیونیستی، روزنامه انگلیسی «تلگراف» از هشدار یکی از مقامات نظامی بلندپایه این رژیم به حزب الله لبنان درباره حمایت حزب الله از ایران خبر داد. این مقام نظامی مدعی شده در صورت هر گونه انتقام‌جویی حزب‌الله پس از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته ای ایران، این رژیم جنگی را با لبنان آغاز می‌کند که بازسازی ویرانی‌های آن یک دهه طول خواهد کشید. 
 
 
این اظهارات که بازتاب دهنده نگرانی بیش از اندازه رژیم صهیونیستی از هر گونه واکنش احتمالی حزب الله است، چند روز پس از سفر معاون اول رئیس‌جمهور به لبنان و اظهارات «سید حسن نصرالله» در همراهی حزب الله با جمهوری اسلامی ایران گفته می‌شود.
 
شبکه خبری «راشا تودی»، از منابع نزدیک به دولت روسیه، با اشاره به اقدام «گوگل» در حذف نام خلیج فارس از سرویس نقشه‌های خود، در مطلبی واکنش ایران به این موضوع را بازتاب داده است. راشا تودی در این مطلب تصریح کرده که اقدام گوگل خلاف اسناد سازمان ملل است که طی آن، «خلیج فارس» به عنوان تنها نام پذیرفته برای این منطقه به تأیید رسیده است. در این مطلب همچنین اشاره شده که این بخش از دنیا در تاریخ، همواره «خلیج فارس» نام داشته و ادعای کشورهای عربی در این زمینه وجاهت ندارد.
 
 
در پایان، خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان از دیدار مقامات ایران و تاجیکستان برای ساخت راه‌آهنی خبر داده که ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان و چین را به هم متصل خواهد کرد. قرار است در این دیدار، برای انجام مطالعات امکان سنجی این خط آهن توافقاتی انجام شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها