حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:مهدی هاشمی ,دادگاه,بوذری,, :: 20:34 :: نويسنده : مهردادفلاحی

گویانیوز خبر داد؛

مهدی هاشمی باز هم به دادگاه احضار شد *سند

او پیش تر به اتهام دست داشتن در شکنجه شخصی به نام 'بوذری' به پرداخت ۱۳ میلیون دلار غرامت محکوم شده بود ولی با ارسال شهادتنامه ‌ای به دادگاه، از وجود پرونده ‌ای علیه خود ابراز بی‌اطلاعی کرد. دادگاه دلایل او را نپذیرفت و مجددا برای پاسخگویی احضارش کرد.

 

سایت "گویانیوز" (GooyaNews) دوشنبه 18اردیبهشت (May.07) از احضار مجدد "مهدی هاشمی" به دادگاه عالی ایالت انتاریو در کانادا برای ارائه توضیح در خصوص اتهام دست داشتن در شکنجه یک مهندس فیزیک و مشاور پروژه های نفتی به اسم "هوشنگ بوذری" خبر داد.
این سایت ادامه داد: «پیش تر مهدی هاشمی به همین اتهام به پرداخت 13 میلیون دلار غرامت محکوم شده بود ولی با ارسال شهادتنامه‌ای به دادگاه در ماه مارس 2010 از وجود پرونده‌ای علیه خود در کانادا ابراز بی‌اطلاعی کرد. "مستر گراهام" رئیس دادگاه، دلایل مهدی هاشمی را نپذیرفت و خواستار حضور او در کانادا برای پاسخگویی شد. بر اساس تصمیم دادگاه عالی ایالت انتاریو، مهدی هاشمی بهرمانی باید برای دریافت روادید کانادا اقدام کند و با حضور در دادگاه به پرسش‌های شاکی پرونده پاسخ دهد.»
گویانیوز از قول "مارک آرنولد" وکیل مدافع خانواده بوذری نوشت: «رأی دادگاه مبنی بر پرداخت غرامت، نهایی است ولی مهدی هاشمی می‌تواند درخواست بررسی مجدد کند؛ البته در صورتی‌که دلایل قابل قبولی به دادگاه ارائه و دادگاه را قانع کند که چرا در دادگاه حاضر نشده بود. همچنین دفاع او قابلیت بحث و بررسی را داشته باشد.»
به نوشته گویا، خود بوذری هم می گوید: «مهدی هاشمی به ‌رغم اطلاع از روند و رأی دادگاه و نیز دریافت چندین احضاریه و ابلاغیه، رأی دادگاه را جدی نگرفت ولی پس از آنکه متوجه شد موضوع جدی است، با ارسال شهادتنامه‌ای به دادگاه عالی انتاریو تأکید کرد که اصلا من را نمی‌شناسد، از وجود چنین پرونده‌ای نیز بی‌اطلاع بوده و حاضر است از راه دور از خود دفاع کند.»
بنا بر گفته های بوذری که در گویانیوز منعکس شده است، او یک گفتگوی تلفنی ضبط شده از مهدی هاشمی با یک خبرنگار در ماه اوت 2010 را در اختیار دارد که تسلیم دادگاه کرده ‌است. در این گفتگوی تلفنی که در اختیار "رادیوفردا" (RadioFarda) قرار داده شده ‌است، هوشنگ بوذری به همکاری با وزارت اطلاعات ایران برای تخریب مهدی هاشمی متهم می‌شود.
سایت یادشده در پایان خاطرنشان کرد: «هوشنگ بوذری که دارای درجه دکترا در رشته فیزیک هسته‌ای است، پس از مدتی فعالیت اقتصادی در اروپا در قالب یک شرکت مشاوره‌ای نفتی، در اوایل دهه هفتاد با دعوت مهدی هاشمی و پدر او علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی برای کمک به پروژه‌های نفتی به ایران بازگشت ولی به فاصله کوتاهی دستگیر و روانه زندان توحید -زیر نظر وزارت اطلاعات- شد.» 326/5
 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها