ارائه معیارهای دوگانه از حجاب در سینما و تلویزیون
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

به گزارش بی باک به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمد مطهری که به مناسبت هفته معلم در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سخن می‌گفت اظهار داشت: شهید مطهری کسی بود که برای رساندن پیام به مخاطبان خاص حاضر بود در مجله «زن روز» قبل از انقلاب مقاله بنویسد تا سخن اسلام را به قول خود استاد مطهری «به کسانی که ما به عنوان روحانی هیچ ارتباطی با آنها نداریم» برساند.

 وی ادامه داد: این کار در زمانه ما مانند این است که یک روحانی موجه و دانشمند قبول کند برای تبلیغ اسلام در شبکه‌های ضدانقلاب و فاسد حاضر شود با اینکه می‌داند قبل و بعد از سخنان او برنامه‌های آن‌چنانی پخش می‌شود.

فرزند شهید مطهری افزود: بسیاری از ما تصور می‌کنیم وقتی محصولی را تهیه کردیم، همه چیز تمام شده است و بقیه باید برای دریافت محصول دینی ما به ما مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه نحوه مواجهه با بدحجابی از سنخ مواردی است که برای رساندن پیام و نیز برقراری ارتباط با مخاطبان اصلی، کار جدی و جامعی انجام نگرفته است افزود: در این حیطه حتی معیارهای دوگانه و متضاد در سینما و تلویزیون عرضه می‌شود و مخاطب عادی نمی‌فهمد که بالاخره حجاب آن چیزی است که در تلویزیون رعایت می‌شود یا آن چیزی است که سینما نوعا ارائه می‌دهد و یا هیچکدام.

وی ادامه داد: ما نسبت به حجاب رفتاری دوگانه داریم و مخاطب را سرگشته می‌کنیم و در عین حال تمایل داریم منشأ بدحجابی‌ها را  یکسره به اینترنت و ماهواره نسبت دهیم.

مطهری افزود: ما باید از خود بپرسیم که با این دستگاه‌های عریض و طویل تبلیغاتی تاکنون برای مخاطبان خاص چه کرده‌ایم؟ اگر نشان دادن بدحجاب مشکلی ندارد و اهداف سیاسی به ما اجازه داده است که هنگام انتخابات آنها را با هر سر و وضعی نشان دهیم چرا در مورد میزگردهایی با حضور کارشناسان در باب مسئله حجاب از همین شیوه استفاده نمی‌کنیم؟

وی تأکید کرد: فضای حوزه‌های علمیه خواهران را باید به گونه‌ای آماده کنیم که اگر کسی در مورد حجاب سئوال داشت، نه تنها راحت بتواند سئوال خود را مطرح کند بلکه خواهران طلبه خود باید ارتباط را از این طرف برقرار کنند.

فرزند شهید مطهری با بیان اینکه در میان بسیاری از افراد بدحجاب آمادگی‌ برای پذیرش حجاب کامل وجود دارد اظهار داشت: برخورد با بدحجاب‌ها نیازمند ظرافت‌هایی است که رعایت آنها کمتر دیده می‌شود که بعدا در مقاله‌ای به آنها خواهم پرداخت.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها