رضا پهلوی: رفتار جمهوری اسلامی در موضوع جزایر سه گانه «خصمانه» است!
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
در مصاحبه با شبکه العربیه؛
رضا پهلوی: رفتار جمهوری اسلامی در موضوع جزایر سه گانه «خصمانه» است! *فیلم
فرزند شاه مخلوع با تخطئه برخورد مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی در خصوص مالکیت جزایر سه گانه ایرانی، آن را 'رفتار خصمانه' خواند و از محکوم کردن صریح ادعای زیاده خواهانه امارات، طفره رفت.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، با تحریک قدرت های فرامنطقه ای، موج تازه ای از حملات تبلیغاتی از جانب برخی از رسانه های عربی در مورد مالکیت بر جزایر سه گانه ایرانی به راه افتاده است. بی تردید "العربیه" که تحت إشراف خاندان سلطنتی عربستان سعودی اداره می شود، به همراه چند رسانه دیگر، در خط مقدم این تهاجم قرار دارد. در این بین، "رضا پهلوی" فرزند شاه مخلوع که مدعی تاج و تخت پدر خود و سلطنت بر ایران است، دوشنبه 18اردیبهشت (May.07) با شبکه یادشده به گفتگو نشست. بحث به ادعای موهوم اماراتی ها مبنی بر تملک جزایر سه گانه ایرانی و اختلافات دو کشور در این زمینه کشیده شد و رضا پهلوی با تخطئه شیوه برخورد نظام جمهوری اسلامی، از محکومیت صریح رفتار زیاده خواهانه امارات طفره رفت. وی اظهار داشت: «در گذشته ما توافقنامه ای با طرف دیگر [امارات] منعقد کردیم و من معتقدم کلیه مسائل را می توانیم در سایه نظام دیگری -که بر خلاف نظام حاکم کنونی به آنچه ما توافق کردیم احترام بگذارد- حل کنیم. من معتقدم در هر موردی می توان به همان توافقنامه که هیچ اختلافی بر سر آن وجود ندارد، مراجعه کرد. هر نظام دموکراتیک مسؤولیت پذیر در ایران، در آینده باید به شکلی کاملا متفاوت و بر اساس احترام متقابل و همکاری مشترک با همسایگان رفتار کند؛ بر خلاف رفتار خصمانه جمهوری اسلامی، با آن اهداف خاصی که دنبال می کند و بر هیچ کسی در منطقه پوشیده نیست.»
مجری شبکه العربیه از وی در مورد "امکان قبول حکمیت بین المللی در موضوع جزایر سه گانه" سؤال کرد که او در پاسخ گفت: «این سؤالی است که برای حاکمان آینده نظام ایران مطرح خواهد بود، ولی من فکر می کنم حکومت جایگزین[!] نه تنها قوانین بین المللی را در این مسأله رعایت خواهد کرد بلکه آنچه در توافقنامه آن زمان وجود دارد را نیز محترم خواهد شمرد؛ بر خلاف رفتاری که نظام فعلی در پیش گرفته است.»

به نظر می رسد مقصود ولیعهد ناکام پهلوی از "رفتار خصمانه" جمهوری اسلامی، ایستادگی و پافشاری بر حقوق اساسی ملت و تمامیت ارضی کشور است. اینگونه که او در مورد "رفتار متفاوت" حکومت جایگزین جمهوری اسلامی وعده می دهد، احتمالا قصد دارد در فرض رسیدن به آرزوی 52 ساله اش، جزایر سه گانه را به رسم همسایگی به امارات متحده عربی هدیه کند. همانگونه که پدرش محمدرضا، بحرین را دودستی به آل خلیفه تقدیم کرد.  320/5


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها