از پیشگویی‌های «جو بایدن» تا تصمیم آمریکا درباره «منافقین»
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

اظهارات غیرمتعارف «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور آمریکا درباره دولت اوباما و ایران، ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد دولت جدید رژیم صهیونیستی، مخالفت هند با قطع واردات نفت از ایران، اعلام زمان تصمیم‌گیری آمریکا درباره گروهک منافقین و همچنین بازتاب برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان راجع به ایران است.
اظهارات غیرمتعارف «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور آمریکا درباره دولت اوباما و ایران، ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد دولت جدید رژیم صهیونیستی، مخالفت هند با قطع واردات نفت از ایران، اعلام زمان تصمیم‌گیری آمریکا درباره گروهک منافقین و همچنین بازتاب برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان راجع به ایران است.
 
به گزارش «تابناک»، یک روز پس از اعلام خبر لغو انتخابات زودهنگام در رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلافی جدید در این رژیم برای ادامه حکومت «نتانیاهو»، گمانه‌زنی‌ها درباره تأثیر این امر بر موضوع ایران همچنان ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون تحلیلگران در این رابطه دو دسته شده‌اند: گروهی بر این باورند که تشکیل ائتلاف جدید به نتانیاهو برای استفاده از گزینه نظامی قدرت می‌دهد و گروه دیگر، خلاف این نظر را دارند؛ نمونه‌هایی از هر یک از دیدگاه‌های نامبرده، امروز در برخی مطبوعات جهان آمده است.

تحلیلگر روزنامه «نیویورک پست» بر این باور است، تشکیل این ائتلاف جدید، دست نتانیاهو را در موضوع ایران بازتر می‌کند. به باور وی و برخی دیگر از تحلیلگران، این که «شائول موفاز» بدون گرفتن سهم مشخص از کابینه و از موضع ضعف به ائتلاف نتانیاهو پیوسته، موضع جنگ طلبان را در دولت رژیم صهیونیستی تقویت می‌کند.

در نقطه مقابل این تحلیل، روزنامه «هاآرتص» مطلبی را منتشر کرده که پایه تحلیل آن، غیر مرتبط بودن موضوع ایران به تشکیل ائتلاف جدید در رژیم صهیونیستی است.

بر پایه این تحلیل، گویا موضوع ایران در بحث تشکیل ائتلاف جدید، تنها بهانه ای در دست نتانیاهو برای امتیازگیری از رقبایش بوده، زیرا نتانیاهو که پیش از برگزاری انتخابات مدعی بود انتخابات زودهنگام، دست او را در موضوع ایران باز خواهد گذاشت، مشابه همین ادعا را پس از تشکیل ائتلاف جدید نیز بیان کرده است.

اظهارات جدید «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست‌های آمریکا و موضوع ایران نیز یکی از بخش‌های مهم اخبار امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
بایدن که در گردهمایی سالانه «انجمن حاخام‌ها» سخنرانی کرده، ضمن تجلیل از موضع اوباما درباره ایران، دولت بوش را به کم کاری در این زمینه متهم نموده است.

بنا بر گزارش «لس آنجلس تایمز»، وی در این رابطه ضمن بیان اینکه دولت بوش با سیاست‌های نادرست خود، موجب شده بود آمریکا منزوی و ایران قدرتمند شود، اظهار داشته است: اوباما بر خلاف این جهت رفته و ایران را منزوی کرده است.

وی همچنین درباره پیوندهای اوباما با رژیم صهیونیستی گفته است: «من به کارمان افتخار می‌کنم و بر این باورم، هیچ رئیس جمهوری ـ از زمان هری ترومن تاکنون‌ ـ بیش از باراک اوباما برای امنیت فیزیکی اسرائیل کار نکرده است».

اما جالبترین بخش سخنان «بایدن»، پیش بینی وی درباره اوضاع ایران است. وی با ادعای کارساز بودن تحریم‌ها و دوچندان شدن اختلافات درونی در ایران، گفت: دولت احمدی نژاد تا دو سال دیگر، از قدرت کنار خواهد رفت؛ البته مشخص نیست وی با آگاهی از اینکه سال آینده در ایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، این پیش‌گویی را کرده باشد یا خیر!

«فاکس نیوز» نیز از دیگر رسانه‌هایی است که اظهارات بایدن را بازتاب داده است.
 
 
اما اظهارنظرهای جالب به همین جا پایان نمی‌یابد. روزنامه «نشنال پست» کانادا طی مطلبی درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای و موضوع خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، اظهارات یک دیپلمات فنلاندی را نقل کرده که گفته تا هنگامی که ایران و رژیم صهیونیستی رو در رو در با هم مذاکره نکنند، این مسأله حل نخواهد شد. گویا، وی از این موضوع که ایران اصولاً رژیم صهیونیستی را شناسایی نکرده و به رسمیت نمی‌شناسد، ناآگاه بوده است!
 
 
روزنامه «واشنگتن تایمز»، در خبری به نقل از «رابرت لوئب»، نماینده حقوقی «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا، نوشته: پس از خروج کامل اعضای گروهک منافقین از اردوگاه اشرف و تخلیه کامل این اردوگاه، کلینتون در این باره که آیا گروهک نامبرده را از لیست گروه‌های تروریستی بیرون آورد یا خیر، تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ وی زمان مشخصی را برای اعلام نتیجه این تصمیم گیری عنوان نکرده، اما نمایندگان منافقین در تلاشند تا این کار سریعتر انجام گیرد.

اما همان‌گونه که انتظار می‌رفت، ادعای محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درباره وجود پایگاه‌های هسته‌ای ایران در دشت کویر، مطبوعات غربی را دنبال خود به راه انداخته است.

در جدیدترین نمونه، روزنامه انگلیسی «تلگراف» امروز در مطلبی مدعی شده که فعالیت‌هایی مشکوک در «پارچین» در حال انجام است که احتمالاً از تلاش ایران برای پاکسازی این محل و انتقال تجهیزات آن به جایی دیگر حکایت دارد.

مخالفت هند با توقف واردات نفت از ایران، از جمله دیگر اخبار مرتبط با ایران است که امروز توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده است؛ برای نمونه، روزنامه «تایمز هند» ضمن بیان این خبر، بخشی از اظهارات «اس. ام. کریشنا»، وزیر خارجه هند را بازتاب داده که ایران را کشوری کلیدی برای تأمین نیازهای انرژی هند خوانده بود.

در پایان، روزنامه «گاردین» در مطلبی فرهنگی، به موضوع برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران پرداخته و برگزاری این نمایشگاه را نشانه عطش ایرانیان به دانستن معرفی کرده است. به بیان این روزنامه، استقبال از نمایشگاه کتاب نشان می‌دهد که کارهای خوبی در ترویج کتاب و آموزش در ایران انجام گرفته است.
 
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها