نظر معاون سيد حسن نصرالله درباره انتخابات مجلس نهم
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پس از انتخابات رياست جمهوري دهم در ايران، تلاش غرب برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در ایران متمرکز و فشرده شده است و به همین علت، ملت ایران در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای قرار گرفتند و روش‌های غربی مطرح‌شده را رد کردند و انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي و انتخاب مردم در آن هم نشان داد که مردم همچنان به همان قانون با تمامی ویژگی‌های آن از جمله اصل اختیارات ولایت فقیه پایبند هستند.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان که به‌تازگي کتابی را در مورد امام خمینی(س) بنیانگذار انقلاب اسلامی با عنوان "امام خمینی اصالت و نوگرایی" تألیف کرده، در گفت‌وگویی دوستانه با "المنار" درباره انگیزه خود از این اقدام می گوید که کتاب‌هایی که در مورد ابعاد شخصیتی امام خمینی(س) منتشر شده است، حالت تخصصی دارد و به‌صورت عمومی به جنبه های مختلف دیدگاه‌های ایشان نپرداخته است.

وي با بيان اينکه در این کتاب ها بیشتر به شرح و تفصیل پرداخته شده و بیانات ایشان با نوشته‌های مولف مخلوط شده و از هم قابل تمییر نیست، گفت: من در این کتاب به سطح گسترده ای از ابعاد شخصیتی ایشان اشاره کرده‌ام که بالغ بر 35 عنوان است و در این راه از هر موضوعی که در مورد امام خمینی(س) وجود داشت، اطلاع پیدا کردم و حدود 300 تا 400 سند و سخنرانی یا مطلب در مورد ایشان را مطالعه کردم که در اين راه، ترجمه کتاب صحیفه نور که تمامی سخنرانی‌های ایشان را از سال 1963 ميلادي تا زمان رحلت‌شان جمع آورده، برای من بسیار مفید بود.

 

قاسم در مورد شعار "نه شرقی، نه غربی" از سوی امام(س) برای ایرانی‌ها گفت که این شعار دو جنبه فکری و عملی دارد؛ در جنبه فکری، منظور کنار گذاشتن تمامی مکاتب مارکسیستی و لیبرالیستی و برگزیدن اسلام بود و در جنبه عملی نیز به معنی عدم تبعیت از سیاست های شرق و غرب بود و در واقعیت نیز ایران از زمان پیروزی انتقلاب اسلامی تاکنون پیرو سیاست‌های شرق و غرب نبوده است.

 

وی در مورد شایعات وادعاهای غربی‌ها در زمینه وجود گرایش‌های متفاوت و احیاناً متضاد در زمینه ارتباط با دنیای غرب و آمریکا تصريح کرد که برخی جریان‌ها در داخل ایران بودند که به دنبال ایجاد تغییرات در داخل ایران و کاستن از اختیارات ولایت فقیه و برقراری ارتباط با آمریکا بودند اما این گروه از سال 2009 ميلادي به بعد نفوذ خود را از دست دادند. از سوی دیگر در این دوره مشخص شد که تلاش غرب برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در ایران متمرکز و فشرده است، به همین علت ملت ایران در کنار امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفتند و روش‌های غربی مطرح‌شده را رد کردند. امروز انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي و انتخاب مردم در آن نشان داد که مردم همچنان به همان قانون با تمامی ویژگی‌های آن از جمله اصل اختیارات ولایت فقیه پایبند هستند.

 

خبرنگار المنار در ادامه این پرسش را مطرح کرد که امام خمینی(س) بین موضوع ولایت فقیه و نقش ملت ارتباط برقرار می‌کرد اما امام خامنه ای از حاکمیت مردم سخن می گوید، آیا شما تفاوتی در این موضوع می بینید؟

شیخ نعیم قاسم پاسخ داد که این دو تفاوتی با هم ندارند، شاید اختلاف در اصطلاح مورد استفاده هر کدام باشد، چرا که اگر ما به روش امام خمینی(س) نیز با دقت نگاه کنیم،؛ می بینیم که ایشان بر نقش ملت تأکید داشتند و حتی قانون اساسی و اصل جمهوریت و اسلامیت نظام ایران نیز از سوی مردم انتخاب شد، همین مردم بودند که اعضای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را انتخاب کردند، مجلسی که رهبری را تعیین می کند. ایشان حتی در زمان جنگ نیز به برگزاری دقیق و منظم انتخابات پایبند بودند. امام خامنه ای نیز همین روش را دنبال می کند و معتقد است که انتخاب ملت همان انتخاب اصلی و حاکم در ایران است و حاکمیت ملت در واقع زیر سقف حاکمیت اسلام است، نه خارج از آن.

 

وی در ادامه در مورد مفهوم تکلیف ازدیدگاه امام خمینی(س) صحبت کرده و گفت که ویژگی مثبت امام خمینی(س) این بود که برخی از مفاهیم اسلامی اصیل را مورد استفاده قرار دارد که بهترین نمونه برای کشور بود، یکی از این مفاهیم، بحث تکلیف بود. میان انسانی که بر ضرورت پیروزی‌های مادی تأکید دارد و در غیر این صورت خط مشی خود را تغییر می‌دهد با کسی که قائل به تکلیف است و به نتیجه توجهی ندارد، تفاوت زیادی وجود دارد، میزان جان‌فشانی انسان در هر کدام از این حالت‌ها متفاوت است.

 

اگر انسان تکلیف‌گرا باشد، به وظیفه‌اش عمل می‌کند و توجهی نمی‌کند به اینکه نتیجه بر وفق مراد وی باشد یا نه، اما اگر نتیجه‌گرا باشد، نخستين شکست‌های آنی می‌تواند عقاید و فرهنگ و افکار وی را متزلزل و سست کند و یا حتی شاید او را به انحراف بکشاند.

 

شيخ قاسم ادامه داد: این مووضع در مورد حزب‌الله نیز صادق بود؛ برخی به حزب‌الله می‌گفتند که چگونه می‌خواهید در مقابل قوی‌ترین رژيم منطقه با تمامی فشارهای سیاسی و جهانی و شورای امنیت وارد مبارزه شوید؟ می‌گفتند که حرام است جوانان را به سوی کشته‌شدن بفرستید! اما حزب‌الله بر اصل تکلیف تأکید می‌کرد و می‌گفت که بر اساس مفاهیم اسلام باید با کافران و دشمنان جنگید.

 

وي گفت: ما با این شرایط در این راه قد گذاشتیم و خداوند ما را پیروز کرد، پیروزی‌های بسیار بزرگی که هیچ‌کس انتظار آن را نداشت و بدین‌ترتیب است که می‌توان گفت فرهنگ تکلیف‌گرایی یک فرهنگ بسیار بزرگ است.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها