بی بی سی به دنبال تبرئه شاهین نجفی
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

بی بی سی به دنبال تبرئه شاهین نجفی

یک روز بعد از انتشار فتوای آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مبنی بر ارتداد توهین کنندگان به امامان شیعه در فضای مجازی، شبکه دولتی بی بی سی در گزارش و مصاحبه با شاهین نجفی، خواننده مرتد، سعی در تبرئه وی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، یک روز بعد از آنکه برخی از خبرگزاری ها و سایت های داخلی فتوایی را از «آیت الله العظمی صافی گلپایگانی» یکی از مراجع تقلید شیعیان، مبنی بر ارتداد "شاهین نجفی" خواننده رپ در خارج از کشور که در ترانه های خود توهین به مقدسات از جمله توهین به امام دهم شیعیان حضرت امام هادی [علیه السلام] را با هدف تابو شکنی از ارزش های اسلامی در دستور کار خود قرار داده است، منتشر کردند؛ شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) با تهیه گزارش و ترتیب دادن مصاحبه ای با شاهین نجفی، سعی کرد وی را تبرئه کند.
گزارشگر بی بی سی فارسی با تشکیک در اینکه فتوای آیت الله العظمی صافی گلپایگانی –مدظله- شامل این خواننده هتاک بشود، گفت: «اگر ترانه شاهین نجفی اهانت به امامان شیعه تلقی شود، او هم شامل حکم ارتداد می شود.»
شبکه دولتی بی بی سی در ادامه با این بهانه که "موسیقی می تواند زبان اعتراض به زمان و زمین باشد" در توجیه پرده دری های این خواننده مرتد افزود: «اساس کار شاهین نجفی هم همین بوده است. بسیاری از طرفداران او کارهای شاهین را در راستای آزادی بیان می دانند و این در حالی است که عده ای هم خواب خاموشی ابدی شاهین را می بینند.»
در ادامه، این خواننده مرتد در مصاحبه با بی بی سی فارسی، توهین به مقدسات مسلمانان و شیعیان را رسالت خود دانسته و با وقاحت تمام می گوید: «من وقتی کاری را انجام می دهم به تبعات آن فکر نمی کنم و فقط رسالت خود را انجام می دهم»!!
وی همچنین با رد حکم ارتداد خود، در پاسخ به این سؤال که "خبرگزاری فارس فتوایی را از آیت الله صافی منتشر کرده است که اگر به ائمه [علیهم السلام] توهین بشود، حکم ارتداد دارد. آیا شما به ائمه [علیهم السلام] توهین کرده اید؟" مدعی شد: «من فکر نمی کنم به ائمه [علیهم السلام] توهین کرده باشم، من فکر می کنم عده ای در ایران با دست مایه قرار دادن مذهب به دنبال سوء استفاده از این فتوا هستند.»
وی به این سؤال نیز که "آیا شما با کارهای خود به دنبال تابو شکنی نسبت به برخی مسائل هستید؟" با تأیید آن، گفت: «بله؛ بخشی از آن آگاهانه صورت می گیرد که من آن را انکار نمی کنم. بخش آگاهانه سوار بر بخش ناخودآگاه ذهن و شخصیت درونی من است. به این دلیل من همان چیز را می نویسم و اجرا می کنم که هستم.»
گفتنی است در ابتدای مصاحبه، مجری بی بی سی فارسی تصریح  می کند که بنا به درخواست شخص شاهین نجفی، به سبب مسایل امنیتی، از اشاره به محل اقامت وی معذور است!

جام نیوز به دلیل ملاحظات اخلاقی و برای جریحه دار نشدن احساسات مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی، ناگزیر است ویدیوی مربوط به گزارش و مصاحبه یادشده را با اندکی تقطیع به متن خبر ضمیمه کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها